[MKS-0063] Nieuwe Geplande inzet ‘VTB’

  • Beste GT,


    Tijdens het spelen zat ik na te denken over eventuele leuke inzetten. Een Verkeers Technische Begeleiding zit nog niet in het spel. Dit kan dan bijvoorbeeld zijn (geplande inzet) : VTB Ambulance & VTB VIP. Met koningsdag VTB Koninklijke Familie. Met Sinterklaas VTB Sint & Pieten. Met kerst VTB Kerstman en noem maar op. Graag hoor ik jullie mening.


    Grt Meulentje

  • Jrh1997

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Nieuwe Geplande inzet ‘VTB’” naar “[MKS-0063] Nieuwe Geplande inzet ‘VTB’”.
  • Ik wil binnenkort kijken of we hier een leuke technische versie van kunnen laten maken door de ontwikkelaars. Later meer.

    Als ik hier op mag haken, zou het misschien leuk zijn als je bij bijv. grote melding vliegtuig ongeluk, je motoren mee kan sturen. als je dan de spraakaanvraag van een ambu hebt je er een motor kan aan koppelen. de ambu zal dan 2x zo snel rijden als zonder motor, oid.

  • Als ik hier op mag haken, zou het misschien leuk zijn als je bij bijv. grote melding vliegtuig ongeluk, je motoren mee kan sturen. als je dan de spraakaanvraag van een ambu hebt je er een motor kan aan koppelen. de ambu zal dan 2x zo snel rijden als zonder motor, oid.

    In de praktijk zal een ambulance niet veel sneller rijden als er één motor voor rijd. Dat maakt de situatie mogelijk juist gevaarlijker omdat mensen niet altijd verwachten dat er twee voorrangsvoertuigen vlak achter elkaar rijden. Daarnaast zijn begeleidde transporten vaak gepland en voorbereid, zodat de deelnemers weten waar de risico's zijn, dus zomaar een motor aan een ambu koppelen is niet echt realistisch. Tenslotte gaan volgens mij alle voertuigen in het spel even snel, dus is het de vraag of het ook technisch mogelijk is om ritten te versnellen.