Rapid responder

  • Melding Kinder reanimatie stuur je een Rapid en 1 normale Ambulance blijkt de responder niet te tellen

    als Ambulance is dit expres zo gedaan dat een Rapid responder niet telt als Ambulance voertuig lijkt mij dat een rapid

    responder ook telt als een ambulance in werkelijkheid kan er ook een rapid en een gewone ambulance staan bij een ( kinder) reanimatie


    ik zie hier graag een reactie op van het Meldkamerspel team

  • Simpel weg is een RR een motor, en die kan wel behandelen maar geen slachtoffer vervoeren.

    Daarom dus ook een ambulance mee sturen.


    Dus de RR telt niet als een ambulance.

  • Simpel weg is een RR een motor, en die kan wel behandelen maar geen slachtoffer vervoeren.

    Daarom dus ook een ambulance mee sturen.


    Dus de RR telt niet als een ambulance.

    Rapid responder is een variant van een motor en een auto en valt wel degelijk onder een Ambulance het wordt ook wel een Solo Ambulance genoemd in real life worden er ook rapid responder mee gestuurd met een reanimatie

  • in Real Life Rijd de gene van de rapid responder dan mee met de Ambulance en rijd een Politie of Brandweer Medewerker de Rapid responder naar het ziekenhuis

    Sowieso geen vaste werkafspraak, maar goodwill onderling. In de praktijk blijft de RR ook vaak achter en na de rit wordt de verpleegkundige door de ambu weer afgezet.

    Wel lastig als de 2de arts mee moet in de ambu. Hoop dat z’n motor dan mee kan op het fietsenrek.

    Op een RR zit een verpleegkundige, geen arts. Echter zal de functie in de toekomst in veel regio's gaan veranderen als PA's deze functie van de RR gaan overnemen.

    Lastigste qua inzetcriteria voor dit spel blijft dat de inzet enorm regionaal bepaald is. In sommige regio's rijdt de RR als ALS-wagen volledig mee, in andere regio's wordt de RR ingezet voor ritten waarbij de kans zeer aannemelijk is dat vervoer niet noodzakelijk is en voor VWS. In de meeste regio's is het zelfs zo dat er geen 24-uurs bezetting qua RR is (alleen overdag en avond). Plus dat sommige regio's ook daarbij de combi RR/OvDG nog eens maken, waardoor het nog lastiger wordt om dat eenduidig in dit spel te implementeren.

    Lekker in dit spel de RR laten zoals deze nu is. Mooi voertuig om bijstand te verlenen in het team en punten te verzamelen. :-)

  • Melding Kinder reanimatie stuur je een Rapid en 1 normale Ambulance blijkt de responder niet te tellen

    als Ambulance is dit expres zo gedaan dat een Rapid responder niet telt als Ambulance voertuig lijkt mij dat een rapid

    responder ook telt als een ambulance in werkelijkheid kan er ook een rapid en een gewone ambulance staan bij een ( kinder) reanimatie


    ik zie hier graag een reactie op van het Meldkamerspel team

    Simpel antwoord: Omdat het zo in de code staat, dat er 2 ambu's verplicht zijn, en geen Ambu en een RR