[MKS-0090] Uitbreiding meldingen naar reanimatie

  • Goedemiddag,


    Is er een mogelijkheid om in ieder geval de volgende inzetten de uitbreidingsmogelijkheid naar de melding reanimatie te geven?


    Onwelwording: https://www.meldkamerspel.com/einsaetze/230

    Bewusteloos persoon op een bankje: https://www.meldkamerspel.com/einsaetze/601

    Acute bewustzijnsdaling: https://www.meldkamerspel.com/einsaetze/704

    Bewusteloos persoon: https://www.meldkamerspel.com/einsaetze/726


    Graag zou ik horen of hier een mogelijkheid voor is. Dit lijken mij meldingen die namelijk als hun originele naam binnenkomen bij de meldkamer, maar die in de praktijk uit kunnen lopen op een reanimatie.


    Groet,

    Bryan

  • Piet2001

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Zichtbaar".
  • En kan er ook gekeken worden naar het opnemen in het ziekenhuis.

    Suikertekort gaat bijvoorbeeld nu naar afdeling neurologie. (ik denk dat het interne geneeskunde moet zijn)

    Een gebroken been hoeft soms niet naar het ziekenhuis. (gaat dacht ik bij die melding naar de SEH)


    Zo zijn er wel meer zaken die bekeken kunnen worden bij de meldingen denk ik.

  • En kan er ook gekeken worden naar het opnemen in het ziekenhuis.

    Suikertekort gaat bijvoorbeeld nu naar afdeling neurologie. (ik denk dat het interne geneeskunde moet zijn)

    Een gebroken been hoeft soms niet naar het ziekenhuis. (gaat dacht ik bij die melding naar de SEH)


    Zo zijn er wel meer zaken die bekeken kunnen worden bij de meldingen denk ik.

    Suikerterkort, 2 varianten: 1 naar neurochirurgie en 1 naar interne geneeskunde. Zal wel afhangen van de ernst.

    Gebroken been gaat ook niet altijd naar het ziekenhuis: maar 25% kans op vervoer

  • Suikerterkort, 2 varianten: 1 naar neurochirurgie en 1 naar interne geneeskunde. Zal wel afhangen van de ernst.

    Gebroken been gaat ook niet altijd naar het ziekenhuis: maar 25% kans op vervoer

    In principe gaat iedereen eigenlijk naar de SEH. Dus die afdelingen zijn wat dat betreft tegenwoordig een beetje apart.

    Maar het is denk ik goed als er gekeken wordt naar de inzetten en de kans van vervoer.

    Want dat 1 op de 4 mensen met een gebroken been maar naar het ziekenhuis gaan lijkt mij erg weinig ;)

  • In principe gaat iedereen eigenlijk naar de SEH. Dus die afdelingen zijn wat dat betreft tegenwoordig een beetje apart.

    Maar het is denk ik goed als er gekeken wordt naar de inzetten en de kans van vervoer.

    Want dat 1 op de 4 mensen met een gebroken been maar naar het ziekenhuis gaan lijkt mij erg weinig ;)

    Nee, dat is niet weinig. Zolang je met eigen vervoer kan gaan, wordt je geacht met eigen vervoer naar het ziekenhuis te gaan.

    Dus als je door iemand gebracht kan worden, is een ambu niet nodig om je te vervoeren. Die behandeld dan alleen ter plaatse.


    Die afdelingen waar ze heen gaan kan je ook meer zien als vervolgafdeling. Niet elk ziekenhuis heeft elke afdeling, waardoor de ene patienty beter naar een ander ziekenhuis kan gaan waar wel de afdeling is die de patiënt nodig heeft nadat de eerste behandelingen zijn gedaan.

  • Nee, dat is niet weinig. Zolang je met eigen vervoer kan gaan, wordt je geacht met eigen vervoer naar het ziekenhuis te gaan.

    Dus als je door iemand gebracht kan worden, is een ambu niet nodig om je te vervoeren. Die behandeld dan alleen ter plaatse.


    Die afdelingen waar ze heen gaan kan je ook meer zien als vervolgafdeling. Niet elk ziekenhuis heeft elke afdeling, waardoor de ene patienty beter naar een ander ziekenhuis kan gaan waar wel de afdeling is die de patiënt nodig heeft nadat de eerste behandelingen zijn gedaan.

    Zonder een discussie te gaan voeren over wanneer iemand wel en wanneer iemand niet wordt opgenomen of hoe het geregeld is in de ziekenhuizen en het doorverwijzen naar elke afdeling, denk ik dat het goed is om te kijken of alle meldingen wel kloppen. Dat geldt denk ik ook voor de afdelingen in een ziekenhuis.


    En ik denk als er een ambulance wordt gevraagd voor een gebroken been, het niet zo is in de praktijk dat 75% leeg weg gaat.

    Natuurlijk wordt er gekeken of iemand zelf kan komen en als een situatie niet levensbedreigend is dan zal er geen prioriteit zijn maar dat 3 op de 4 ambulance die daadwerkelijk met een gebroken been worden gealarmeerd leeg weg rijden vind ik dan erg vreemd.


    Maar ik vind het niet echt het vervelend, ik gaf alleen aan hoe ik er tegenaan kijk.

  • Jrh1997

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Suggestie Uitbreidingsmogelijkheid diverse ambu inzetten” naar “[MKS-0090] Uitbreiding meldingen naar reanimatie”.