MSA gaat mee onder TS Inzetvoorstel

  • Ik heb een vraag die ik niet kan vinden op het forum.
    Ik heb mijn eigen uitrukregels gemaakt naar aanleiding van alle meldingen die er zijn.

    Nu merk ik dat als er een TS gevraagd wordt er soms een MSA gestuurd wordt als vervanging. Maar de MSA wordt door het spel niet als TS gezien waardoor je alsnog met een andere TS een melding moet afsluiten. Nu weet ik wel dat ik de MSA kan negeren in de uitrukregels maar dan worden die aanhangers niet gebruikt en dat kan ook het plan niet zijn.


    Kunnen jullie bedenken of ik iets verkeerd doe (of dat dit in dezelfde problemen valt als het Biketeam en TS-OR)

  • Je kan hier voor het beste een eigen inzetregel voor aanmaken.

    Ga dan naar voertuigen aanpassen dan Eigen voertuigtype, Type MSA in dan kan je hem apart oproepen.

    Het gaat mij er meer om dat als ik TS alarmeer het spel ook de MSA alarmeert. Dat is op zich geen probleem maar de melding vraagt dan wel om een TS.

    Voorbeeld. Als je een brandende haag hebt wordt er een TS gevraagd. Activeer je een TS in je uitrukregels dan zou je denken dat er een TS wordt geactiveerd. Maar soms wordt er dan gekozen voor een MSA. De melding wordt dan echter niet afgesloten.

  • MSA telt als TS, maar kan de melding niet alleen afronden.

    Als het de enige TS is, dan zal je een andere TS ook moeten sturen, maar zijn er 2 TS nodig, dan kan je 1 TS en 1 MSA sturen.

    Oplossing kan zijn zoals Michael zegt de MSA als eigen voertuigtype invullen, daar een uitrukregel voor maken en de instelling "alleen als eigen type alarmeren" aanzetten.