[MKSF-004] Voertuiguitbreidingen

  • Omdat het gamma in brandweervoertuigen zeer uitgebreid is, is het moeilijk om de vele versies die er bestaan goed te reflecteren in het spel met dezelfde capaciteiten. Daarom stel ik voor om om de optie te creëren voertuigen te customiseren.


    Het concept is dat autopompen, tankwagens en schuimblusvoertuigen in hun eigen voertuigscherm uitbreidingsopties te geven voor extra capaciteit in Water en schuim. De SB kan in dit systeem eventueel maar niet noodzakelijk vervangen worden door schuimblusuitbreidingen op autopompen en tankwagens.

    Een andere uitbreidingsoptie voor deze voertuigen zou een dakmonitor zijn die zoals een MSA een percentage extra water oplevert.


    Als in de toekomst de kraan in functie word toegevoegd kan je met dit systeem dit doen via uitbreiding op voertuig op zowel de HA als de HV waar dit vaak voorkomt..

    Ook voor multifunctionele voertuigen waar al een topic voor bestaat biedt deze manier van werken opties om niet iedere versie in het aankoopscherm toe te moeten voegen.

    Een andere mogelijke uitbreiding is een signalisatiebalk. Voor interventies op snelwegen is zoiets toch zeer vitaal en maakt het niet veel uit of het op een DB, TW, TS of een NH staat.

    Nog een uitbreidingsoptie met extra functie die ik graag zie komen is een wegdekbesproeier voor TS en TW met kleine tank voor detergent. Zij kuisen dan een plaats van een ongeluk.

    Als er plannen zijn voor inzetten met extra hoge AL's en hw's zoals de 50m ladderwagens in Brussel, Antwerpen en de 64m ladderwagens in Londen kunnen de AL en HW misschien een uitbreiding op hun lengte krijgen, die dan een benodigdheid kan worden voor inzetten op (nieuwe) poi's als kathedraal en andere hoogbouwen.

    Om iets meer keuze te krijgen in wie wel en wie niet een aanhanger trekt kun je ook trekhaak als voertuiguitbreiding in het spel brengen.


    Dat dit allemaal een beetje veel is weet ik wel, dit voorstel is niet in 1 geheel te nemen of te laten, het hangt niet allemaal volledig aan elkaar.

  • Hoi Inspecteur,


    Het eerste deel van je betoog snap ik niet helemaal.


    Het tweede deel kan al grotendeels opgevangen worden door de voertuigen die nog op de planning staan. Ik snap je punt om voertuigen te "customizen" maar ik denk dat we reëel moeten blijven in wat er mogelijk is via de ontwikkelaar. Er ligt nog een behoorlijke lijst met voertuigen ter invoering. Laten we eerst deze proberen weg te werken, en dan naar eventuele uitbreidingen kijken. Sommige aanpassingen zijn blijkbaar al zwaar genoeg voor de programmeur. Waarmee ik je idee niet af wil doen.

  • Cahjo

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Voertuiguitbreidingen” naar “[MKSF-004] Voertuiguitbreidingen”.
  • Het is vooral om meer variatie in voertuigen te kunnen krijgen in voertuigen betreffende literinhoud, ladderlengte en andere zonder dat hiervoor nieuwe voertuigen moeten aangemaakt worden. De voertuigmarkt in het spel is al te vol met voertuigen daarvoor. Een systeem van een basisvoertuig dat je erna uitbreidt lijkt me een goede manier.

    Daarna als zo'n systeem er zou komen kunnen er extra functies zoals die signa, detergent, of kraan bijkomen als uitbreidingsopties om extra functies in het spel te brengen.