[FMKS0150] Trekkend voertuig met instelling "in de inzetvoorstellen negeren" toch gebruikt bij alarmeren pompvoertuig

  • Als ik een los pompvoertuig alarmeer dat een willekeurig trekkend voertuig kiest, dan gebruikt het spel soms een trekkend voertuig dat staat ingesteld op in de inzetvoorstellen negeren. In mijn optiek zou dat niet moeten kunnen, althans dat is de essentie van dat negeren toch ? ik heb bv een brandweerpeloton (4 TS en 1 OvD) in een kazerne in zijn geheel op negeren staan omdat ik dat als peloton handmatig wil inzetten, nu kan dat niet omdat een pompvoertuig een TS die op negeren staat kiest als trekkend voertuig en dan kan ik het totale peloton niet alarmeren/inzetten.

  • In mijn beleving moet een pompvoertuig altijd getrokken worden door een voertuig uit dezelfde kazerne.

    In dit geval zou je er misschien voor kunnen kiezen om het pompvoertuig ook op negeren te zetten. Aangezien het pompvoertuig als wagen wordt gezien is er geen onderscheid meer te maken of het trekkende voertuig op negeren staat.

    Hetzelfde geldt in principe voor een WOA (ook daarbij is het voertuig wat deze trekt ondergeschikt)


    Mocht je het pompvoertuig wel willen gebruiken maar je peloton beschikbaar houden kan je er ook voor kiezen om een DB-klein te koppelen aan het pompvoertuig zodat je zeker weet dat de andere wagens die je apart wilt houden niet gebruikt worden.

  • Wat Fire-Ard zegt inderdaad, het voertuig wat getrokken moet worden, kijkt niet naar de inzetvoorstellen. Dus als jij een MSA, DPA of WOA selecteert, kijkt het spel naar welk voertuig er beschikbaar is. Mocht je een knop 1 TS hebben in je inzetvoorstellen en daar desbetreffende voertuig op negeren hebben staan, dan zal deze nooit geselecteerd worden. Echter selecteer je nu een ander voertuig en valt de negeer optie weg.

  • Wat Fire-Ard zegt inderdaad, het voertuig wat getrokken moet worden, kijkt niet naar de inzetvoorstellen. Dus als jij een MSA, DPA of WOA selecteert, kijkt het spel naar welk voertuig er beschikbaar is. Mocht je een knop 1 TS hebben in je inzetvoorstellen en daar desbetreffende voertuig op negeren hebben staan, dan zal deze nooit geselecteerd worden. Echter selecteer je nu een ander voertuig en valt de negeer optie weg.

    Punt is dat ik een knop 1 DPA heb en daar op druk, vervolgens selecteert het spel zelf een TS als trekkend voertuig dat in de instellingen op negeren staat, en in mijn optiek dus niet door het spel geselecteerd zou moeten worden.....

  • Punt is dat ik een knop 1 DPA heb en daar op druk, vervolgens selecteert het spel zelf een TS als trekkend voertuig dat in de instellingen op negeren staat, en in mijn optiek dus niet door het spel geselecteerd zou moeten worden.....

    Dat is wat ik probeer uit te leggen, je selecteert een DPA, geen TS. Dus de negeer optie vervalt, omdat je geen TS selecteert, maar een DPA waar zelf een trekkend voertuig bij gezocht wordt.

  • Dat is wat ik probeer uit te leggen, je selecteert een DPA, geen TS. Dus de negeer optie vervalt, omdat je geen TS selecteert, maar een DPA waar zelf een trekkend voertuig bij gezocht wordt.

    Yes kan ik volgen Cahjo maar als ik de TS op negeren zet dan zou het spel dat toch niet moeten laten vervallen is mijn gedachte? waarom zet ik hem anders op negeren zeg maar. Dus dan zou het spel een van de voertuigen moeten kiezen die niet op negeren staan in dezelfde kazerne. Wat heeft het anders nog voor zin om een negeer optie te hebben zeg maar.....

  • Yes kan ik volgen Cahjo maar als ik de TS op negeren zet dan zou het spel dat toch niet moeten laten vervallen is mijn gedachte? waarom zet ik hem anders op negeren zeg maar. Dus dan zou het spel een van de voertuigen moeten kiezen die niet op negeren staan in dezelfde kazerne. Wat heeft het anders nog voor zin om een negeer optie te hebben zeg maar.....

    Dat probeert Cahjo uit te leggen.

    De negeer optie is voor uitrukregels, zo staat het ook vermeldt.

    Het trekkend voertuig bij de aanhanger zoeken is geen uitrukregel, dus wordt die daar niet genegeerd.

  • Volgens mij praten jullie helemaal niet langs elkaar, maar wil jij niet accepteren dat het nooit zo is ontwikkeld. Dan moet je expliciet een functievoorstel doen zoals Inspecteur Clouseau zegt. Op dit moment is het zo dat je de negeerfunctie alleen in de uitrukregels kan gebruiken.
    (De naam zegt het al een set regels om uitrukken te regelen).

    Het is heel simpel op te lossen.

    Je voertuigen status 6 geven!

    En als je ze nodig hebt... activeren naar status 1 en dan handmatig alarmeren.

  • Cahjo

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Trekkend voertuig met instelling "in de inzetvoorstellen negeren" toch gebruikt bij alarmeren pompvoertuig” naar “[FMKS0150] Trekkend voertuig met instelling "in de inzetvoorstellen negeren" toch gebruikt bij alarmeren pompvoertuig”.