Activiteiten MKS Team??

  • Goedenavond Team MKS,


    Het verbaast mij (en aantal andere) vrij sterk hoe actief de laatste maanden/jaar het MKS Team is... (hier en daar een uitzondering).....


    Simpele opsommingen van de laatste periode:

    20 juli 2021 wordt bekend gemaakt dat Cahjo stopt; https://blog.meldkamerspel.com/over-ons/ kan iemand mij uitleggen waarom dit nog niet bijgewerkt is een half jaar later?

    Om daar toch op verder te gaan, Yoeri heeft openlijk na een Discord story aangegeven dat hij stopt met het MKS team, staat er ook nog steeds in!!


    Laat ik dan gelijk ook de rest van het team even opsommen met de activiteiten op dit forum........

    Data: 26 augustus 2021..... betrokken bij het spel? Totaal niet?

    MPR: 5 januari 2022, komt een paar keer per week langs op het forum...

    Stijnh: 25 augustus 2021.... betrokken? Totaal niet denk ik ???

    Michaelkr-1980: vaak per week. :thumbsup:

    Koenb: 29 februari 2020!! Ja jullie lezen het goed... 2020..... Kan iemand mij in vredesnaam uitleggen wat zo'n persoon nog doet als je totaal niet weet wat er speelt op het forum?? of beter gezegd doet die nog wel iets voor het team????

    Gerco2415: 19 december 2021.....

    Piet2001: meerdere keren per dag. :thumbsup:

    YoeriDeGroote: 27 november 2021.... maar daarbij al openlijk aangegeven dat die opgestapt is??

    Woukaa: 29 december 2021.... Eind 2019 gestopt en toch nog als admin op het forum, maar reageert nooit / zelden ergers op?



    Daarbij hoor en lees je overal de "frustratie" dat er slecht / laat / traag / nooit gereageerd wordt op berichten, of "we geven het door" en vervolgens is ergens een status bekend wat er precies met een foutmelding bijvoorbeeld gebeurd is.



    Ik denk dat ik namens een groep actieve spelers mag spreken dat wij de communicatie, kartrekker rol, voorbeeld functies zwaar onder maats vinden.

    Daarbij hebben een aantal spelers zich half vorig jaar aangeboden om vrijwillig (zoals iedereen hier) te helpen dat een aantal zaken beter worden voor de groeiende groep spelers.

    Hier wordt doodleuk op geantwoord dat "er geen hulp nodig is".

    Als ik kijk naar de activiteiten van bovenstaande vrijwilligers snap ik er geen zak van waarom daar zo op gereageerd wordt, het is namelijk niet al een half jaar maar al veel langer aan de gang dat spelers verwaarloost worden op het forum onder andere...

    Vragen onbeantwoord blijven...

    Antwoorden komen, we gaan het melden, met 0 terugkoppeling...

    Geen duidelijk overzicht van wat wel en niet gemeld is al.....


    Hoe het op mij overkomt is er geen motivatie meer in het huidige team, of dat komt door tijdgebrek of omdat het niet leuk meer is of geen voldoening meer uitgehaald wordt laat ik in het midden.


    Kan jullie maar 1 advies geven, denk bij je zelf na of je het nog wel wil, geef aan als je geen tijd meer heb (wat ik en meerdere kunnen begrijpen)...


    Zorg voor nieuw bloed, die wel de energie er in wil stoppen, die wel dagelijks tijd hebben om even een uurtje de forum berichten langs te lopen en te antwoorden, een overzicht kunnen bijhouden wat wel en niet gemeld is.... zo ingewikkeld is het allemaal niet....


    Als ik naar de activiteiten van "Team MKS" (als totaal plaatje) is het zwaar bedroevend, en dat vind niet alleen ik maar veel meer.. (misschien ben ik de enige die me uitspreek openlijk)


    MPR , als "Communciatie Manager", wat is het duidelijke plan voor de toekomst?

    Ik denk dat de open sollicitaties nog steeds open staan, pak ze aan als je ze nodig heb!


    In afwachting van je antwoord!


    MM;)8)

  • Ik begrijp dit bericht heel goed. Daarbij zou ik willen toevoegen of het wel verstandig is om nog deel uit te maken van het Duitse ontwikkelaarsteam. We zien al jaren enorm achterstallig onderhoud en grote verschillen met andere versies. Wat mij betreft wordt het nu een keer tijd dat Meldkamerspel.com op eigen benen gaat staan (of in ieder geval met een nationale ontwikkelaar) en zo alles eens een keer opgepakt gaat worden wat opgepakt moet worden. Want inmiddels is wel duidelijk dat er sinds de overname door XY nog heel weinig tijd wordt gestoken in deze versie van het spel.

  • Beste MoneyMalibu,

    Ik voel me vereerd dat ik nog eens benoemd mag worden hier op het forum.

    Ik ga er vanuit dat het gameteam z.s.m. met een passend antwoord komt voor je bericht.

    Dat ik ben gestopt met het ontwikkelen van dit prachtige spel heeft gelukkig weinig met de liefde voor het spel te maken. Ik draag het spel tot de dag van vandaag nog steeds een warm hart toe. Afgelopen maanden ben ik zelfs weer zeer actief aan het spelen met een nieuw team.


    Dat ik nog admin op dit forum ben heeft natuurlijk geen gegronde reden. De enige reden is dat ik dit forum zelf gemaakt heb samen met Sebastian. Als dit jou stoort zal ik het gameteam vragen deze functie te verwijderen. Alhoewel ik benieuwd ben naar mijn award of rang "Oprichter" ;)


    Groeten,

    Wouter.

  • Je zou verwachten dat als een gameteam het serieus zou nemen wat ze doen en het zou willen bewijzen dat ze wel de plaats waar ze zitten waard zijn dat er sneller reactie zou komen om dat te verdedigen of beterschap daarin te beloven. Maar ja... geen reactie bewijst hoe lang relatief simpele dingen blijven liggen.

    Het lijkt mij dat ze voor deze reactie niet afhankelijk zijn van XY, dus zou snel moeten kunnen. Dat is immers het standaard argument waarom reacties lang duren.


    En hier heb ik het dan echt niet over die paar die heel hard hun best doen voor ons als spelers en het spel, maar over de anderen in het lijstje.


  • Hi Wouter,


    Zo was het niet bedoeld, om je die eer weg te nemen!!

    Ik snap dat je als oprichter/bedenken/ontwerper van het NL forum/spel/blog waar nodig nog wil helpen als je tijd heb / op de achtergrond bij vragen.


    Nee dit stoort mij totaal niet, het gene wat mij stoort is de communicatie van onze Communicatie Manager.... ofwel geen communicatie.

    Het gaat mij er om dat er een hoop achterstallig "werk" is, de blog "ons team" komt niet overeen met de rechten op het forum, aangezien jij in het lijstje stond van forum admins werd je naam genoemd :).


    Als ze daar simpel neerzetten "Woukaa Oprichter & Erelid van MKS", met een kleine omschrijving dan weet iedereen waar die aan toe is.


    Gr

    MM

  • MPR


    Volgens mij bewijst dit maar weer dat jullie als GT, met jou als kartrekker waar dit bericht beland zal zijn, zwaar onder de maat presteren.

    Ik snap volkomen dat de mensen die onder je "werken" hier geen antwoord op willen geven en het aan "Chef MKS" overlaten.


    Wordt het niet gewoon tijd dat je zelf opstapt en het aan mensen over laat die wel gemotiveerd zijn en tijd hebben.

    Wordt het niet gewoon tijd om eerlijk toe te geven dat het je geen zak meer interesseert?


    Als het je wel iets interesseert en een goed voorbeeld wil geven voor de rest van de spelers had je allang gereageerd, dan maak je tijd voor dit soort dingen en een reactie kost hooguit 5minuten misschien 10?

    Maar nee, zelfs niet op een in mijn ogen belangrijk bericht, "Hoe actief is het GT nou echt?" tonen jullie afwezigheid.


    Jullie excuus, XY is traag, XY doet niet wat we willen, XY kan je niet mee plannen... en blah blah blah blah....

    Gelden hier niet, jij/jullie zijn hier de laksheid, jij stelt een team samen die moet dit allemaal in goede banen moet leiden, dat gebeurd totaal niet.


    Door jou manier van leiding geven, of beter gezegd geen leiding geven, zakt dit spel naar een diepte punt, worden spelers niet behandeld hoe ze behandeld moeten worden en nee XY is hier niet de schuldige van, jij ben dat!


    Dit bericht komt niet voort uit een paar weken, je weet ook dat ik mijn hulp heb aangeboden half jaar geleden.

    Een jaar geleden ging het precies het zelfde, er is alleen maar achteruitgang geboekt het laatste half jaar!


    MPR, denk goed na wat je wil, het spel nog meer naar de klote helpen of je spullen pakken en het aan gemotiveerde spelers overlaten.


    Succes, aangezien een reactie vast weer dagen/weken zal duren vanuit jou!

  • Goedenavond allen,


    Allereerst bedankt voor het open bericht en de aangedragen vragen. Helaas ben ik door omstandigheden niet in staat geweest eerder te reageren.


    Ik wil direct de hand in eigen boezem steken en aangeven dat ik te weinig met het spel ben bezig geweest de afgelopen maanden. Voor mij heeft dit duidelijke redenen:

    Een aantal ingrijpende persoonlijke gebeurtenissen maar ook simpele dingen als een verhuizing en een nieuwe baan.


    Maar naast die persoonlijke zaken heeft met name de eerder aangehaalde stroperige communicatie met de ontwikkelaar hier een belangrijke rol in gespeeld. We hebben veel voor elkaar gekregen en hebben ook nu als team een hoop dingen klaarstaan en doorgezet naar de ontwikkelaar maar krijgen hier maar weinig op terug. Zo liggen er al maanden een aantal mooie updates klaar bij de ontwikkelaar en is het wachten op mankracht om onze vragen te beantwoorden en deze updates in te bouwen. Wij zijn altijd aan de ontwikkelaar blijven trekken om verder te komen maar krijgen maar mondjesmaat reactie. Afspraken worden niet nagekomen en deadlines constant verschoven.


    We hebben een aantal keer een brandbrief gestuurd aan de ontwikkelaar met de vraag om verbetering. Dit leidde eerder tot korte perioden van verbetering wat ook ons weer verse moed en energie gaf maar dit bracht helaas geen structurele oplossingen. Keer op keer kregen we uitstel en afstel op toezeggingen. Dit breekt de moed op den duur op.


    De optelsom van deze zaken heeft ertoe geleid dat ik minder bezig ben geweest met het spel. Maar dat had nooit een reden mogen zijn om de community van enthousiaste spelers die rond dit spel is opgebouwd tekort te doen maar het moge duidelijk zijn dat het daar wel toe heeft geleid. Waar we duidelijker en meer open hadden kunnen zijn in onze communicatie hebben we dat niet altijd gedaan. Wij zijn op de achtergrond hard voor jullie aan het werk geweest maar zijn niet altijd even zichtbaar geweest. Ik neem dan ook zeker de verantwoordelijkheid voor mijn rol hierin.


    Zelf zat ik al een tijdje te worstelen met mijn rol en huidige invulling daarvan. In de komende weken komt er weer een vergadering van het gameteam waarin we de stand van zaken bespreken. Hierin had ik ook mijn eigen rol ter sprake willen brengen maar dit topic maakt dat ik dat beter nu kan doen.


    Ik heb de afgelopen jaren met veel plezier met en voor jullie aan het spel gewerkt en ben ervan overtuigd dat we met de community het Meldkamerspel naar een hoger niveau hebben weten te brengen. Daarom baal ik er des te meer van van dat het tot dit moment moet komen. Maar het moge duidelijk zijn dat het voor mij niet langer haalbaar is het gameteam te leiden. Ik haal er niet meer hetzelfde plezier uit en heb er mede daardoor ondertussen simpelweg de tijd niet meer voor.


    Het huidige team heeft duidelijk aangegeven verder te willen en we zullen dan ook zorgen voor een goede overdracht. Ik heb er het volste vertrouwen in dat zij naar hun eigen inzicht het team zodanig zullen inrichten dat ze ervoor kunnen zorgen dat de community weer de aandacht krijgt die ze verdient.


    Het was een mooi avontuur en wil nogmaals aangeven dat ik er ontzettend van baal dat het zo moet aflopen. Ik heb mijn best gedaan er met het team iets moois van te maken maar kom daar door eerder genoemde zaken nu niet meer aan toe. Ik heb veel geleerd de afgelopen jaren en ben er trots op wat we hebben bereikt.


    Ik wil jullie allen bedanken voor de mooie tijd. In het bijzonder natuurlijk de leden van het gameteam en wens hen alle succes bij het vervolg!

  • MPR

    Bedankt voor de tijd in al die jaren die je in het spel gestoken hebt, dat wordt zeker gewaardeerd.

    Lijkt af en toe dat we dat niet waarderen, maar dat doen we zeker. Alleen zoals je zelf al concludeert, zal je soms moeten toegeven dat het niet meer te combineren is met je privé situatie en/of dat je er geen energie meer uit haalt om er voor te gaan zitten en zaken te regelen.

  • MPR Hartelijk bedankt voor je bericht. Ik hoop dat voor iedereen duidelijk is wat er speelt (speelde). Ik wil je hartelijk bedanken voor je inzet.


    Aan iedereen, hopelijk klinkt dit als een nieuw startpunt. Ik ben van plan om als (interim) teamleider de kar uit het slijk te trekken. Ik wil allereerst de verontschuldigingen aanbieden aan iedereen die hier onder geleden heeft. We zijn voornemens om een goed, stevige basis neer te zetten zodat we het spel kunnen verbeteren in de huidige mogelijkheden. Ik wil een transparant blijven, en geen excuses meer zoeken als dingen niet gebeuren.


    Jullie mogen een actief team verwachten, en verwacht ook van jullie dat het aangegeven wordt als het weer stagneert. Dit spel mag dan wel van het Duitse XY zijn, maar wij, als spelers, maken het spel.


    Ik hoop dat we op positieve toon tegen elkaar kunnen blijven spreken. Ik heb er vertrouwen in.


    Iedereen staat natuurlijk vrij om hierop te reageren.

  • Cahjo

    Bedankt voor je bericht!

    Ik ga er van uit dat je je best doet om er het beste van te maken.


    Ik zie uit naar de toekomst en hoop uiteraard dat zulke topics in de toekomst niet meer nodig zijn om het ook gezellig te houden.

    Indien het nodig is staat het aanbod uiteraard nog steeds.


    Veel succes!

  • nadat mijn bericht is verwijdert stuur ik het nog een keer dat het een gewoon niet normaal is dat ze de bericht het verwijdert en me hebben gemute op de discord server en in dat bericht stond dat het niet normaal is dat ze nu er tijd aan besteden en dat ik 1 of 2 jaar geleden het ook al aan heb gegeven

  • nadat mijn bericht is verwijdert stuur ik het nog een keer dat het een gewoon niet normaal is dat ze de bericht het verwijdert en me hebben gemute op de discord server en in dat bericht stond dat het niet normaal is dat ze nu er tijd aan besteden en dat ik 1 of 2 jaar geleden het ook al aan heb gegeven

    Misschien moet je dan leren wat normaal taalgebruik is. Je bericht beginnen met schelden is zeker weten een reden om je bericht te verwijderen.

    Daarnaast zit er een verschil in jouw bericht van 1-2 jaar geleden en het huidige topic....

    Het zit hem in verschil van onderbouwing en de reden. Jouw bericht was niet onderbouwt en was gebaseerd op zaken waar het GT niets aan kon veranderen.

  • nadat mijn bericht is verwijdert stuur ik het nog een keer dat het een gewoon niet normaal is dat ze de bericht het verwijdert en me hebben gemute op de discord server en in dat bericht stond dat het niet normaal is dat ze nu er tijd aan besteden en dat ik 1 of 2 jaar geleden het ook al aan heb gegeven

    Discord is niet van het spel, is gewoon van spelers. Dat kan je dus niet met elkaar vergelijken.

  • Beste,


    Ik wil even 2 dingetjes melden die ik zie:

    In het fouten forum staat er nu een lijst met alle fouten welke gerangschikt staat op wie actie moet ondernemen en dan op prioriteit. Zou het niet handiger zijn om dit te sorteren op het foutnummer?


    En het 2de zijn de Excel sheets bij de suggesties. Deze zijn al een lange tijd offline en kunnen niet ingeladen worden. Bij de voertuigsuggesties staat er alleen een topic met de ideeënlijst die niet ingeladen kan worden, dus ik heb geen idee wat er al voor suggesties zijn geweest, laat staat of deze goed- of afgekeurd zijn. Hetzelfde geldt voor de incidentensuggesties. Bij de functiesuggesties zal ik 7 pagina's aan topics door moeten om te zien wat er al voor suggesties gegeven zijn, want ook daar laad de suggestielijst niet in. Wordt dit binnenkort opgelost?


    Dit waren de 2 dingen die mij opvielen.

  • Wietse,


    Dank je wel voor je bericht. Het fouten overzicht, zijn we nog aan het kijken hoe we dit kunnen sorteren. Maar jouw suggestie zou kunnen, ik ga er eens over nadenken.

    Het suggestieforum heb ik ook echt hoofdpijn van, ik heb toevallig vanmorgen met Piet overleg gehad hoe we dit gaan oplossen. Ik ga hier vanavond aan zitten (nee geen loze beloften)