[FMKS0013] Meldingen op het water [AFGEROND]

  • Het valt mij op dat in bepaalde regio's bovengemiddeld veel meldingen op rivieren en meren gegenereerd worden, waar dit niet realistisch is. Dit heeft in het geval van de hieronder gelinkte melding tot het gevolg dat voertuigen uit Alblasserdam en Papendrecht om bij de melding te komen kilometers en minutenlang mijl op zeven omrijden omdat ze een voet/fietsveer die vanuit Woudrichem vertrekt als logische route zien, terwijl het logischer is als de voertuigen zich verzamelen in Boven-Hardinxveld. In dit geval scheelt dit waarschijnlijk een minuut of tien aan aanrijtijd. Kan iemand mij verklaren wat de achterliggende oorzaken kunnen zijn van dit soort fouten in de inzetgeneratie?

    Hier de gelinkte melding (dit was een Heidebrand bij Boven-Hardinxveld op de Waal): https://www.meldkamerspel.com/missions/171225542

  • Voor zover ik het weet maar pin me er niet op vast is dat het probleem met de kaart die gebruikt wordt in het spel, ziet weinig verschil tussen water en land. Een veerpont wordt daarom vaak als weg gezien (en scheelt niet qua rijtijd)


    Verder heeft het genereren van meldingen op het water bijna altijd met een POI te maken. Het kan zijn dat dit is aangemaakt door een andere speler. Je zou dan in je meldkamer de optie kunnen kiezen om alleen met je eigen POI te werken.

    Als derde is het zo dat als je een melding hebt die niet via de weg te bereiken is, er gekeken wordt waar je wagens zo dicht mogelijk erbij kunnen komen op de weg. Om een voorbeeld te geven. Als je een melding zou hebben op de Noordzee en de melding is dichter bij Engeland dan Nederland dan zouden de wagens via Engeland de melding benaderen.


    Ik hoop dat je hiermee verder komt.

  • Meldingen op water heeft niet met een POI te maken, kunnen gewoon willekeurige meldingen zijn.

    Zodra een vaarweg in het bereik van je kazerne valt, kan die gebruikt worden voor generatie. Dus meldingen op water zijn heel normaal indien je er in de buurt bouwt.

    Het was technisch nog niet mogelijk om hier een verschil in te zien

  • Cahjo

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Meldingen op het water” naar “[FMKS0013] Meldingen op het water [AFGEROND]”.