Inzetvoorstellen TW, SL en SB

  • Dag allemaal,


    Ik weet dat al eerder gesproken is over de inzetvoorstellen voor de diverse waterstransportsystemen en tankwagens, en dat er een update aan komt.


    Met de komst van de SB’s ben ik toch benieuwd hoe andere leden hiermee omgaan.


    Ik bouw mijn posten realistisch en voertuigen plaats ik ook grotendeels realistisch. Voordeel hiervan is dat ik tot nu toe nooit een SL en TW op dezelfde post heb hoeven plaatsen. Hierdoor heb ik altijd kunnen werken met twee verschillende A&U- regels. Een voor de tankwagens waarbij 1 “alleen slangenwagen of watertankwagen” wordt geselecteerd, alleen van de posten waar de tankwagens staan. Hetzelfde heb ik gedaan voor de SL. Voor de realistische DPH’s heb ik in het spel WTH’s gekocht om een losse inzetvoorstel te kunnen maken en de DPH’s niet gealarmeerd worden als TW of SL. Een SL heb ik hiermee op dezelfde post kunnen plaatsen als een DPH zonder problemen.


    Nu met de komst van de SB’s loop ik echter vast. Een SB wordt ook geselecteerd als tankwagen (waar ik blij mee ben) alleen realistisch gezien moet ik nu mijn SB plaatsen op een post waar ook een SL is geplaatst. Hierdoor werkt mijn methode niet meer. De SB wordt nu ook gealarmeerd als SL, en als ik het omdraai wordt de SL gealarmeerd als TW.


    Hebben anderen een methode om hier omheen te werken in gebruik?

  • michaelkraan

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Zichtbaar".
  • Zojuist kom ik erachter dat het maken van inzetvoorstellen met eigen aangemaakte voertuigentypen werkt. Dit biedt natuurlijk weer veel meer mogelijkheden!


    Had dit nog nergens gelezen; vandaar deze post.


    Enige wens nu nog is een mogelijkheid tot een “of” functie in plaats van de “en” die nu standaard in de inzetvoorstellen wordt gebruikt.