Rijkswaterstaat

  • Beste MKS spelers,


    Ik had een leuke suggestie over de Rijkswaterstaat. Dit kan je goed gebruiken voor meldingen zoals een ongeval op een snelweg, pechgevallen of iets dergelijke. Ook in de winter kan het leuk zijn met bijvoorbeeld de weg bestrooien met zout en daar ook nog ongevallen mee. Ik zou graag ook jullie meningen hierover willen horen en dit als suggestie indienen!


    Met vriendelijke groet,


    Gwn.Jordy

    Hey,


    Ik ben Jordy. Een teamlid van NL Rescue. Voor meer vragen etc. voeg me even op Discord. 𝑱𝒐𝒓𝒅𝒚<3#3440 is mijn username en tag waarmee je mij kan toevoegen.

  • Zoiets is in het verleden al eens voorgesteld meen ik mij te herinneren. Dat is toen afgekeurd omdat Rijkswaterstaat officieel niet wordt aangestuurd vanuit de meldkamer van brandweer, ambulance en politie. Of men daar nu hetzelfde in staat ben ik wel benieuwd naar.

  • Voor de pech en ongevallen op de snelwegen, ook wel IM-gebieden genoemd, worden bergers aangestuurd door het LCM (Landelijk Centraal Meldpunt). Dit is onderdeel van Stichting Incident Managent (SIM). Wanneer RWS een incident op de snelweg vindt waarbij een berger nodig is bellen zij het LCM. Wellicht zou dit een leuke optie zijn als aanvulling op Besteld Vervoer o.i.d.?


    Een post als bergingsmaatschappij openen, en een bergingsvoertuig. Maximaal aantal parkeerplaatsen voor weggesleepte voertuigen etc als uitbereidingsopties.

    Wat vinden jullie?


    Groet Koepel

  • Zoiets is in het verleden al eens voorgesteld meen ik mij te herinneren. Dat is toen afgekeurd omdat Rijkswaterstaat officieel niet wordt aangestuurd vanuit de meldkamer van brandweer, ambulance en politie. Of men daar nu hetzelfde in staat ben ik wel benieuwd naar.

    Voor wat ik wel iedere keer zie, is het volgens mij in Hollands Midden wel zo dat RWS via de meldkamer bij de politie gestuurd wordt.

    Hey,


    Ik ben Jordy. Een teamlid van NL Rescue. Voor meer vragen etc. voeg me even op Discord. 𝑱𝒐𝒓𝒅𝒚<3#3440 is mijn username en tag waarmee je mij kan toevoegen.

  • Voor wat ik wel iedere keer zie, is het volgens mij in Hollands Midden wel zo dat RWS via de meldkamer bij de politie gestuurd wordt.

    Ik snap wat je bedoelt. Ik heb de meldingen er even bij gepakt en dit is hoe ik het zie: De meldingen waar dit bij wordt gedaan zijn voornamelijk meldingen van afgevallen lading, pechgevallen, ongevallen materieel of dieren op de weg. Burgers bellen dan al snel 112, maar eigenlijk is dit niet voor die hulpdiensten bestemd. Via de 112-meldkamer is er een koppeling met de verkeerscentrale van Rijkswaterstaat. Op die manier wordt de melding doorgezet naar de juiste instantie. Rijkswaterstaat stuurt dan hun eenheden aan. Daar heeft de 112-meldkamer niets mee van doen.

  • RWS wordt idd veelal ikg door het OC. Niet aangestuurd, dat doet rws zelf vanuit hun veiligheidscentrale. Politie inzet op de snelweg is zeldzaam. Worden pas aangestuurd bij direct gevaar (spookrijder, auto uitgevallen op een rijstrook etc) of als RWS politie tp vraagt.

    Brandweer Twente - Politie Oost-Nederland
    Vraag mij over: Politie - Brandweer - GMS - LiveOp - Applicaties - Brandweer algemeen - ICT