[FMKS0026] Dooralarmeren

  • Is het dan mogelijk dat je door meerdere tabbladen openstaan te hebben een voertuig dubbel alarmeert? Als je 2 inzetten openstaan hebt op verschillende tabbladen, verandert de status van de voertuigen in het andere tabblad niet bij alarmeren tenzij je refresht. Zo kan een voertuig een dooralarmering krijgen.

    Nee, ik open een melding in een nieuw tabblad en in datzelfde tabblad ga ik naar de volgende. Werkt tegenwoordig redelijk snel ;)

  • Heb het ook regelmatig. lijkt wel of dat het aanroepen op de achtergrond nog doorgaat op het moment dat de nieuwe melding wordt geladen. (incl de voertuigenlijst)

    We klikken gewoon te snel. ;-)

  • Cahjo

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Dooralarmeren” naar “[FMKS0026] Dooralarmeren”.
  • Bij ons in het team zijn er meer spelers die voertuigen doorgealarmeerd hebben, terwijl zij nooit dooralarmeren.
    Wel wordt er dan vaak met meerdere tabbladen gewerkt tijdens het afsluiten én meldingen met de kaart openen door ctrl + icoon melding.

    Is het idee om een optie in te bouwen om de dooralarmeren uit te schakelen? Desnoods met een melding dat je wilt dooralarmeren en de voertuigen dus niet verstuurd zijn?

  • Door met meerdere tabs te sturen krijg je dit inderdaad.

    Lokaal weet je spel niet dat je gaat dooralarmeren, omdat je gewoon naar de server een verzoek verstuurd om de geselecteerde voertuigen te alarmeren.


    Er zit daarbij geen verschil tussen een voertuig dat in een normale tab staat of in het dooralarmeren tabje staat.

    Als je in scherm 1 voertuigen alarmeert en bij scherm 2 dezelfde voertuigen nogmaals naar een andere melding stuurt, is het dus logisch dat je dooralarmeert.


    Dit kan je zelf heel eenvoudig op te lossen door voor de selectie het scherm te verversen of door in 1 venster te werken en gewoon vanuit daar naar de volgende melding te gaan.

    Ik werk 's avonds altijd een hoop meldingen weg, maar op deze manier gaat het afvullen alleen maar langzamer, dan sneller. Ik heb daarom ook nooit begrepen waarom je meerdere tabs open zou zetten om ze af te sluiten.


    Maar het dooralarmeren is dus geen fout van het spel, het komt doordat je de voertuigen 2x verstuurd naar een melding.

  • Nee, ik zie het ook niet als fout van het spel. Het is eigenlijk logisch.|
    Reden dat ik met meerdere tabs werk is omdat ik ook regelmatig vanaf de kaart werk. Dit om het noord-oosten eerst af te sluiten omdat veel van mijn teamleden daar nog weinig voertuigen hebben. De melding in hetzelfde scherm als pop-up openen is erg traag, dus open ik een tab met ctrl+icoon van de melding.
    Op zich zijn dit veel klik momenten, dus open ik gelijk 5 meldingen, overigens wel ver uit elkaar om te voorkomen dat de gebieden elkaar overlappen en je dus het dooralarmeren krijgt. Overigens, ctrl+icoon melding werkt niet in FireFox.

    Ik heb al eens gevraagd om een sorteerfunctie op postcode. Dan kan ik het sluiten ook op basis van het gebied uitvoeren.

  • Dan zou je de tabs kunnen verversen voordat je alarmeert. Lost dit probleem ook op.

    Als je zo'n beveiliging er in wilt, dan krijg je alsnog dat je na het alarmeren alsnog ververst omdat je doorgealarmeerde voertuigen geselecteerd hebt en dan opnieuw moet beginnen met selecteren.


    Sorteerfunctie op basis van postcode zou in LSSM kunnen worden geïmplementeerd.

    Maar dit topic kan dan zo gearchiveerd worden, aangezien het geen fout in het spel is.