[FMKS0030] Vliegtuig neergestort

  • Uhm ik denk dat de POI niet kloppen bij de nieuwe inzetten;

    Waarom zouden die niet kloppen?

    Een vliegtuig kan overal neerstorten, dus zonder POI zou eigenlijk nog beter zijn.



    Wat ik mij wel afvraag is de naam van de melding. "Vliegtuig" zou dus een groot vliegtuig moeten zijn. Anders is "Vliegtuigje" een betere benaming voor de melding.

    Maar in de combinatie met de voertuigen zou ik zeggen dat het een klein vliegtuig zou moeten zijn. Zeker als die in een bos neerstort en misschien wel in brand vliegt.


    Daarnaast het aantal patienten. 2 patiënten zou een vliegtuigje, een vrachtvliegtuig of een leeg personenvliegtuig, waar de bemanning nog niet eens aanwezig is in het vliegtuig, moeten zijn. Ik weet dat jullie momenteel nog als max 30 aanhouden, maar gebruik die 30 dan in ieder geval.


    Ik zou het fijn vinden als deze melding toch nog eens nagekeken kan worden. Of de benaming anders of de vereisten/patiënten toch beter aanpassen aan de meldingsnaam/locaties.

  • Omdat ik zelf dit zou koppelen aan de POI van het vliegveld i.v.m. crashtenders etc ;-)

    Dan zou je zeggen dat een vliegtuig alleen op een vliegveld kan neerstorten.

    Ik denk niet dat een vuur in de motor, motor die uitvalt, kerosinetank die lek is of wat je kan bedenken gaat wachten totdat je in de buurt van een vliegveld bent.


    Crashtenders worden bij deze melding ook niet gevraagd en dat lijkt mij ook logisch aangezien een vliegtuig kan neerstorten op plekken waar helemaal geen vliegveld in de buurt is. Dan zou het raar zijn als je specifiek op een crashtender moet gaan wachten.

    De lokale brandweer zal dan vast andere oplossingen bedenken zoals schuimblusvoertuigen e.d.. Aangezien die (nog) niet in het spel zitten, zullen we het moeten doen met de wagens die er wel in zitten.

  • De melding is gebaseerd op het ongeval met het neergestorte bij Apeldoorn afgelopen juni.
    Het gaat er dus om dat een vliegtuig neergestort is buiten de vliegvelden om.

    Omdat het niet op een vliegveld is, zijn er ook geen crashtenders gevraagd.

    Dan mag ik toch hopen dat je het er mee eens bent dat de naam van de melding erg ongelukkig is?

    Noem het dan "Klein vliegtuig neergestort" of "Vliegtuigje neergestort".


    Maar die meldingen hadden we al in het spel. Nu geeft de naam eigenlijk aan dat het een groot vliegtuig is, zeker aangezien er ook al meldingen voor kleine vliegtuigen zijn.

  • Maar hoezo wordt er dan gekozen om 2x een klein vliegtuig neergestort toe te voegen als we al 4x een klein vliegtuig neergestort hebben?

    Ik snap dit echt niet meer waarom er dit soort keuzes gemaakt worden terwijl er volgens mij genoeg andere mogelijkheden nog zijn om meldingen te maken.


    Verander desnoods 2 "oude" kleine vliegtuigen naar een nieuwe variant waardoor je daar afwisseling in krijgt. Nu krijgen we 6x de mogelijkheid dat er een klein vliegtuig neerstort, dat is zelfs al meer dan dat we afvalbakken hebben in het spel. Volgens mij was jullie argument op onze vragen over een betere verhouding tussen kleine en grote meldingen, steeds was dat er werd gekeken naar hoe vaak een melding voorkwam. Maar deze nieuwe melding volgt absoluut niet die stelling van jullie.

  • In de realiteit blijft een vliegtuig een vliegtuig. Grote indicatie wordt in de melding zelf ook niet vaak gegeven.
    Bij het maken van de inzet hebben we gelet op de meldingen en voertuigen die bij het referentie incident ook gebruikt zijn.

    Misschien een idee om meldingen aan te passen.

    In de UK versie heb je bijvoorbeeld deze meldingen:

    HGV Lost its load

    HGV Lost its load (Livestock)

    HGV Lost its load (Milk)


    Deze meldingen hebben andere voertuigen nodig zo kun je dus bij de vliegtuig meldingen het volgende toepassen:

    Vliegtuig neergestort (klein)

    Vliegtuig neergestort (Vrachtvliegtuig)

    Vliegtuig neergestort(prive vliegtuig)

    Vliegtuig neergestort(Militair)

    ect en kun je daarop de slachtoffers en voertuigen aanpassen geeft ook wat meer variaties in meldingen ipv vliegtuig neergestort en dan de andere kleine vliegtuig neergestort. ik weet niet in hoe ver dat in het real gaat of maar misschien is dit een optie.

  • Cahjo

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Vliegtuig neergestort” naar “[FMKS0030] Vliegtuig neergestort”.