[FMKS0034] NH-O en DB-Bike als eigen voertuigtype alarmeren​

  • Ik heb een inzetvoorstel voor noodhulp voertuig of motor. Ik heb geprobeerd of ik de DB-Bike en NH-O uitgesloten kon krijgen van dit inzetvoorstel. Dat lukt me door bij de bikes en burgerauto’s het vinkje “alleen als eigen voertuigtype alarmeren” aan te zetten. Maar: dan zegt hij vervolgens bij de inzetvoorstellen voor alleen de bike en alleen de NH-O geen van deze voertuigen meer heb?

  • Dat klopt, de functie alleen als eigen voertuigtype alarmeren is alleen een vinkje dat zorgt dat die niet in de standaard inzetvoorstellen werkt.

    In andere versies kan je namelijk zelf inzetvoorstellen maken en dan kan je in het voertuigen bij eigen voertuigcategorie dezelfde naam typen.

  • Dat klopt, de functie alleen als eigen voertuigtype alarmeren is alleen een vinkje dat zorgt dat die niet in de standaard inzetvoorstellen werkt.

    In andere versies kan je namelijk zelf inzetvoorstellen maken en dan kan je in het voertuigen bij eigen voertuigcategorie dezelfde naam typen.

    Ik snap het nog niet helemaal…..


    En waarom werkt het dan wel voor de TS-OR? Daar heb ik het vinkje ook aangezet en die wordt nu niet met het inzetvoorstel voor een TS gealarmeerd EN kan als TS-OR gealarmeerd door toevoeging van “Tankautospuit - Oppervlakteredding” in de voertuiginstellingen onder “eigen voertuigtype”.


    Zou er dan ook een manier zijn om dat zo werkbaar te krijgen voor de NH-O en DB-Bike?

  • Ik snap het nog niet helemaal…..


    En waarom werkt het dan wel voor de TS-OR? Daar heb ik het vinkje ook aangezet en die wordt nu niet met het inzetvoorstel voor een TS gealarmeerd EN kan als TS-OR gealarmeerd door toevoeging van “Tankautospuit - Oppervlakteredding” in de voertuiginstellingen onder “eigen voertuigtype”.


    Zou er dan ook een manier zijn om dat zo werkbaar te krijgen voor de NH-O en DB-Bike?

    Omdat de TS-OR onder de tijdelijke oplossing valt. I.p.v. handmatig die inzetvoorstel te kunnen aanmaken is die voor de "tijdelijke" oplossing hardcoded, dus in de code, toegevoegd. Zelfde voor de PM-OR.

    Voor de rest is het wachten op de algehele inzetvoorstellen update die al een tijdje gepland staat volgens de berichten.

  • Oké, voor de SIV’s van de brandweer werkt het ook. Die worden niet meer meegealarmeerd als inzetvoorstel TS gekozen wordt. Zijn die ook hardcoded?


    En kunnen de bikes en NH-O’s niet hardcoded worden?

    Je haalt nu 2 dingen door elkaar. SIV wordt niet meer gestuurd.

    Die hardcoded zaken worden juist wel gestuurd als je die naam invult.

    Maar nee, die hardcoded zaken zijn juist als tijdelijke bugfix.

    Voor de rest zal je de al reeds geplande update waar je al eerder op gewezen bent moeten afwachten

  • Cahjo

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “NH-O en DB-Bike als eigen voertuigtype alarmeren​” naar “[FMKS0034] NH-O en DB-Bike als eigen voertuigtype alarmeren​”.