PRIO 1 / 2 Functie

  • Hallo mede forum gebruikers,


    Ik had net een incident gekregen van test brandalarm school. Nu zag ik in het menu van een melding dat er ook een PRIO 1/2 knop bevindt.


    Echter als ik op deze knop klik en de refresh knop in klik, verandert PRIO 2 weer naar PRIO 1.


    Ik heb een aantal “verbeterpunten”:

    - Als een voertuig naar een PRIO 2 melding gaat en er een melding wordt toegewezen voor het desbetreffende voertuig met PRIO 1, het voertuig deze dan “annuleert” en uitrukt naar de PRIO 1 melding.


    - Bij de Test brandalarm-meldingen:

    Ik zie dat als ik een voertuig naar de test brandalarm-melding stuur, het voertuig gelijk uitrukt naar de melding, mij lijkt het de bedoeling dat het voertuig pas vertrekt naar zo’n soort melding als de “begin tijd” bijna over is (automatisch berekent naar aanleiding aanrijtijd van het voertuig zelf).


    Voor verder vragen, opmerkingen en toevoegingen naar aanleiding van deze suggestie staat het je vrij een reactie hieronder achter te laten.


    Mvg,

    Centralist2004


    NB: Ik ben nieuw hier, dus als ik ergens een fout heb gemaakt, corrigeer me dan op een vriendelijke manier :)

  • MPR

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Zichtbaar".
  • De prio functie is al reeds beschouwd als uitontwikkeld omdat die te weinig gebruikt wordt/werd. Zie Aanpassen prio in melding menu - Suggesties - Meldkamerspel.com - Forum


    Iik dacht dat er al eens een discussie over je tweede punt was geweest inzake de geplande inzetten, maar die kan ik zo snel niet vinden.

    Mijn mening is in ieder geval dat je zelf de keuze hebt om het voertuig vroeg of later te sturen.

    Ik dacht dat het toen afgewezen is, omdat het voor de server te lastig wordt als die moet gaan bijhouden dat een voertuig naar een melding toe moet en dat die dan ineens bij een andere melding wegeroepen kan worden, omdat het tijd is.

    Misschien heeft iemand anders de bron er van.

  • Wat ik me nog kon herinneren was een discussie hier:
    Het probleem is inderdaad dat het niet geheel duidelijk is wat het gewenste gedrag is in zo'n situatie.


    Zitat

    Voor geplande inzetten het tijdstip waarop de toegewezen voertuigen gaan aanrijden kunnen opgeven. Dan kan ik bijv. een TS alvast vooralarmeren (suggestie voor de te gebruiken term) om om 21.00 te gaan rijden zodat hij op tijd is voor een geplande inzet van 21.30. Zo kan ik hem dan toch blijven inzetten tot 21u. Is het dan na 21u, dan is het voertuig aanrijdend en dus niet meer beschikbaar.

    Zitat

    Leek me in eerste instantie een heel goed plan, maar toen bedacht ik me dat het lastig is uit te voeren. Stel we nemen jouw voorbeeld. Als hij om 21.00 moet gaan rijden vanuit de kazerne moet je dus alsnog zorgen dat hij om 21.00 op de kazerne is. Weinig meerwaarde tov dan alsnog zelf alarmeren. Stel dat je om 20.50 een grote inzet hebt en je (per ongeluk) deze eenheid mee stuurt. Moet hij dan zelf automatisch afbreken als hij vind dat het tijd is om naar de geplande inzet te gaan? Vanaf een andere locatie, dus de aanrijdtijd is dan ook anders...

    Het allergrootste probleem hierbij is nog, dat wanneer een voertuig bij een andere melding is (of onderweg naar een andere melding), dan zou hij continue moeten bijhouden hoe lang het rijden is van de huidige positie naar de melding waar hij voor is voorgealarmeerd, anders weet hij niet of hij al moet vertrekken.
    Dit wordt complex om eenduidig uit te werken, en waarschijnlijk zwaar voor de server om bij te houden, dus is het nooit geïmplementeerd.
    Voor nu dus nog maar zelf een wekker zetten...