Realistisch spelen

  • Beste medespelers,


    Ik heb een vraag die misschien wel vreemd klinkt maar ik hoop dat jullie mee willen denken.

    Ik speel het spel al wat langer en heb ondertussen ruim 160 kazernes, 30 ambuposten, 26 politiebureaus (incl. hoofdbureaus)

    Alles wat ik gebouwd heb staat op de originele plek dus dat is niet de discussie.


    Maar ik heb op de kazerne zelf mijn eigen indeling gegeven aan de verschillende type wagens.

    Nu weet ik ook dat er mensen zijn die helemaal realistisch spelen (dus ook met het wagenpark)


    Mijn vraag aan deze groep is of het haalbaar is. Ik bedoel de grootste natuurbrand kan je dit nog een beetje goed dichtrijden? Of is er met het litersysteem haast niet te doen?
    En als je het op die manier wil doen, hoe kan je het dan het beste doen met de wagens?


    Het gaat me niet om de discussie welk idee beter is, realistisch of op een andere manier, maar ik wil misschien overstappen naar helemaal realistisch en vraag me dus af in hoeverre dit geen nadeel zal zijn voor het spelplezier. (oa. met de hoeveelheid credits die je kan verdienen)


    Ik hoor graag jullie reacties.


    Daarnaast heb ik een tweede vraag. We hebben recent de uitbreiding gehad voor de strandvoertuigen. Bouwen degene die realistisch spelen deze alleen op de plekken van de KNRM of nemen jullie ook de de andere locaties waar strandwachten staan mee. Er is namelijk een verschil tussen deze twee soorten posten.


    Ook hier hoor ik graag reacties.

  • Hallo Ard,


    Zoals je weet, sluiten wij onze meldingen op een vaste tijd af. Als je veel meldingen hebt, kun je niet alles dichtrijden als je ook realistisch speelt met voertuigen.


    Misschien een tip:

    Zorg dat je alle voertuigen realistisch hebt staan in je posten. De overige voertuigen kun je een tijdslot meegeven van bijv. 21:00 uur t/m 23:00 uur. (Als je bijv. om 22:00 uur afsluit).

    Zo heb je overdag toch je realistische voertuigen en heb je met afsluiten nog iets achter de hand.

    Ook kun je die voertuigen uitsluiten van de A&U of aparte voertuiggroepen maken.


    Het is maar een idee!

  • Ik speel eigenlijk vanaf het begin al realistisch en heb nog niet echt problemen gehad.

    Ik heb nu zo'n 700 BRW kazernes, 200 politiebureaus en 150 Ambustandplaatsen.


    Soms moeten de voertuigen verder rijden, maar ik kan behoorlijk wat grote natuurbranden afvullen. Hopelijk kan je er wat mee, als je meer vragen hebt hoor ik het wel

  • Ik speel ook helemaal realistisch, ondertussen in 4 maanden tijd al ruim 200 BRW kazernes, 70 politie bureaus en zo'n 35 ambulance standplaatsen. Ik heb alleen qua officieren nog wel eens een probleem, maar zeker water heb ik geen enkel probleem mee. Kan eigenlijk op elke plek wel 100.000 liter krijgen in een kwartier of meer.

  • Dank jullie wel voor de adviezen.

    Ik ben nu langzaam aan het omzetten.


    Heb nog wel wat vraagjes:

    1. Soms kom je een wagen tegen die niet in het spel zit. Bijvoorbeeld een schuimblusvoertuig of een 4*4 DA bij de brandweer. Hoe lossen jullie dat op?
    2. Zetten jullie op de kazernes ook de DB en de DA neer want die heb je in het spel maar zelden nodig.

    3. Je materieel van de Brandweer en de Ambuposten is wel te achterhalen en misschien zoek ik niet goed maar ik kan niet vinden hoeveel wagens van de Politie op de diverse bureaus staan.


    Als jullie mij weer willen helpen dan graag..:thumbsup:

  • 1. Voor een schuimblusvoertuig kun je een TS voor gebruiken

    Voor een veetakel kun je een Hulpverleningsvoertuig gebruiken

    DA en DB kun je omzetten naar bijv. TBO (Team brand onderzoek) of andere functies.


    2. DA en DB zijn handig om naar gedeelde meldingen te sturen.


    3. Dat is volgens mij bijna niet te achterhalen. Je kunt evt. wel de lijst op dit forum gebruiken.

  • 1. Voor een schuimblusvoertuig kun je een TS voor gebruiken

    Ben ik het als brandweerman niet mee eens. SB zet ik een WT voor, want het meeste wat in zo'n voertuig zit, is toch water. En met een TS kan je ook THV incidenten doen, probeer dat maar met alleen maar 10.000 liter water en wat schuimvormend middel. Ik gebruik DA en DB inderdaad voor teammeldingen, moet nog even doorsparen voordat ik er genoeg heb om alle meldingen, ongeveer 1.000 te kunnen doen. En politie kan je inderdaad niet weten, wisselt ook dagelijks. Maar ik heb deze verdeling: 3 auto en 1 bus op elk bureau, en op de helft van de bureaus biketeam, een kwart 4 motoren en een kwart 3 NH-O. En voor elke VR een HQ, en elk district eentje.

  • Even een kleine update op dit punt.


    Ondertussen de kazernes omgezet. Als ik al die extra uitbreidingen niet had gekocht in het verleden had ik heel wat kazernes kunnen bouwen maar dit terzijde.

    Nadeel is nu dat ik nog niet met HA speelde (vond dat een gedoe) en nu wel dus het duurt wel even voor je overal de juiste bakken kan neerzetten (Zeker de kazernes met meerdere bakken) Tot die tijd maar de vervangende auto laten staan anders kom ik op veel plaatsen het juiste materieel tekort.


    Maar en daar ging het om: Het is inderdaad goed te spelen. Iets meer uitdaging vind ik ook omdat je soms goed moet kijken naar welke brand je het beste je OvD of HOvD kan sturen.


    Nogmaals bedankt allemaal voor de input!