Uitbereiding

  • Hoi,


    Ik vond persoonlijk dat er best weinig meldingen zijn die ernstig kunnen uitbreiden, Hierbij zal ik is wat laten zien, En hoor ik graag als dit mogelijk is/hoe andere erover denken. (Dit is tevens ook een meldingen toevoegingen idee! ;) )


    Melding: Brand in Werkplaats

    Uitbereiding: Brand in Werkplaats Met Gevaarlijke Stoffen

    Benodigd: 1 AGS, 1 CO, 4 VEB , 8 TS, 2 HV , 3 OVD-B , 2 H-OVD , 2 AB , 6 Noodhulp Eenheden , 1 OVD-G , 1 OVD-P , 4 Redvoertuigen , 46000 L Water , 2 Crashtenders.


    Melding: Noodalarm Vliegtuig

    Uitbereiding: Kaping Vliegtuig

    Benodigd: 6 AT Voertuigen , 1 Commandant AT , 6 Noodhulpeenheden , 2 OVD-P , 2 Hondengeleiders , 2 TS , 3 Crashtenders , 1 OVD-B , 1 H-OVD , 1 CO , 1 OVD-G , 1 HV ,

    Slachtoffers: 9 (70% Kans tot vervoer naar ziekenhuis)


    Melding: Noodlanding op de weg

    Uitbereiding: Vliegtuig Neergestort

    Benodigd: 2 Crashtenders , 6 Tankautospuiten , 7 Noodhulpeenheden , 2 OVD-P's , 1 CO , 1 AGS, 2 OVD-B , 1 HOVD , 3 HV

    Slachtoffers: 10 (90% Kans tot vervoer naar ziekenhuis)


    Melding: Gaslekkage in Woning

    Uitbereiding: Gasexplosie in woonwijk

    Benodigd: 9 Tankautospuiten , 12 Noodhulpeenheden , 3 OVD-P's , 2 CO , 2 AGS , 3 OVD-B , 2 HOVD , 1 HV , 1 OVD-G , 4 SL's , 50000 L Water

    Slachtoffers: 17 (100% Kans tot vervoer naar ziekenhuis)


    Melding: Opnemen Aangifte

    Uitbereiding: Inval in Woning

    Benodigd: 1 OVD-P , Noodhulpeenheden


    Melding: Hennepkwekerij aangetroffen

    Uitbereiding: Brand in Hennepkwekerij

    Benodigd: 2 Noodhulpeenheden , 1 OVD-P , 1 AGS , 1 OVD , 2 TS , 1 HW , 1 HV


    Melding: Achtervolging personen auto

    Uitbereiding: Voertuig botst tegen vrachtwagen aan met gevaarlijke stoffen

    Benodigd: 2 Noodhulpheden , 1 OVD-P , 1 AGS, 1 OVD, 4 TS , 2 HV , 2 AB


    Melding: Noodknop ingedrukt collega

    Uitbereiding: Lichaam gevonden

    Benodigd: 2 Noodhulpeenheden , 1 OVD-P , 1 AGS , 1 OVD, 1 TS , 1 HV


    Melding: Vreemde lucht geroken

    Uitbereiding: Lekkage Chemicalien

    Benodigd: 2 ME , 6 Noodhulpeenheden , 2 OVD-P , 2 AGS , 2 OVD , 1 H-OVD , 4 TS , 2 HV , OVD-G , 1 CO

    Slachtoffers: 13 (100% Kans tot vervoerd worden)


    Melding: Brand Centrum

    Uitbereiding: Explosie Centrum

    Benodigd: 7 Tankautospuiten , 3 OVD-B'S , 2 H-OVD , 1 CO , 1 HV , 1 AB , 4 VEB , 45000 L Water , 4 SL , 1 OVD-P , 7 Noodhulpeenheden

    Slachtoffers: 5 (40% Kans tot vervoerd te worden)


    Ik hoor graag hoe andere erover denken!

  • Bedankt voor de suggesties.
    Mogelijk kunnen onze mensen van content hier wel iets mee.

    Wel zullen verschillende zaken niet 1 op 1 worden overgenomen aangezien die niet overeen komen met de systemen binnen het spel.
    Ook zullen onze adviseurs bekijken op welke wijze ze wat kunnen gebruiken. en wat er benodigd is. Dit zullen hun dan bekijken aan de hand van de kennis die hun hebben van hun vakgebied.

  • Om eerlijk te zijn lijken dit meer rampen dan realistische meldingen. Ik zou development juist willen adviseren om meldingen meer uit te geven op realisme. Zo heb je in het spel meerdere malen per uur ergens een overval(alarm) terwijl dit in de realiteit niet eens dagelijks voor komt. Winkeldiefstallen, opname aangiften en geluidsoverlastmeldingen zijn daarin tegen meldingen die dagelijks veelvuldig voorbij komen op de meldkamer.

  • Om eerlijk te zijn lijken dit meer rampen dan realistische meldingen. Ik zou development juist willen adviseren om meldingen meer uit te geven op realisme. Zo heb je in het spel meerdere malen per uur ergens een overval(alarm) terwijl dit in de realiteit niet eens dagelijks voor komt. Winkeldiefstallen, opname aangiften en geluidsoverlastmeldingen zijn daarin tegen meldingen die dagelijks veelvuldig voorbij komen op de meldkamer.

    Grote branden etc heb je ook niet elke dag, kan je dadelijk uren/dagen naar je scherm kijken of er een grote brand is, of alleen maar kleine meldingen rijden.....

  • Misschien onderzoeken om de volgende opties ontwikkelen voor het spel:
    - Realistisch spelen (meer kleinere meldingen zoals fout parkeren, geluidsoverlast, wateroverlast, buitenbrand, onwel wordingen etc. en af en toe een groot incident.)
    - Spelen voor de fun (Alle meldingen hebben even veel kans, veel grotere meldingen)

    Of komt dit in het spel als je de keuze krijgt om met het nog in ontwikkeling opschaalmodel te gaan spelen?

  • Misschien onderzoeken om de volgende opties ontwikkelen voor het spel:
    - Realistisch spelen (meer kleinere meldingen zoals fout parkeren, geluidsoverlast, wateroverlast, buitenbrand, onwel wordingen etc. en af en toe een groot incident.)
    - Spelen voor de fun (Alle meldingen hebben even veel kans, veel grotere meldingen)

    Of komt dit in het spel als je de keuze krijgt om met het nog in ontwikkeling opschaalmodel te gaan spelen?

    Denk niet dat de server dat erbij gaat trekken 😂

  • Ik heb nog een paar suggesties voor uitbreiding van strand/kust scenario's (preciese aantallen ntb door de mensen van content):


    Melding: Kwallenplaag

    Uitbereiding: Kwallenplaag (groot)

    Benodigd: KHV 2x, DAT RB 2x.

    Slachtoffers: Ambulance of RR 2x (bij uitbreiding naar groot: ambulance 8x + OvD-G 1x, politie noodhulp 4x)

    Credits: 1200 (groot: 2400)


    Melding: Verontreiniging strand

    Uitbereiding: Verontreiniging strand (chemicaliën) (uitbreiding met TS4x, OvD-B 4x, HoVD-B 1x, AGS 1x, HV 1x, OvD-P 1x, politie noodhulp 6x)

    Benodigd: Politie noodhulp 2x, KHV 1x, DAT RB 1x

    Slachtoffers: 2x ambulance (bij uitbreiding naar chemicaliën 10x ambulance, 1x OvD-G)

    Credits: 2000 (chemicalien: 4500)


    Melding: Aanvaring op zee

    Uitbereiding: Aanvaring op zee (groot)

    Benodigd: Politie noodhulp 2x, KHV 1x, DAT RB 1x BA RB 1x; (bij uitbreiding politie noodhulp 8x, OvD-P 1x, Politiehelicopter 1x, KHV3x, DAT RB 3x, BA RB 6x)

    Slachtoffers: 1x ambulance (bij uitbreiding 25 ambulances, 1x OvD-G, MMT kans 15%)

    Credits: 2200 (groot: 5100)


    Melding: Begeleiden sportevenement op het strand

    Uitbereiding: (geen, ivm gepland evenement)

    Benodigd: Politie noodhulp 8x, KHV 1x, DAT RB 1x BA RB 2x;

    Slachtoffers: 1x ambulance

    Credits: 3500

    Duur: 3 uur


    Melding: Dancefeest/beachparty

    Uitbereiding: Dancefeest/beachparty (groot)

    Benodigd: Politie noodhulp 16x, OvD-P 1x, KHV 1x, DAT RB 1x BA RB 2x; (bij uitbreiding: zelfde + ME Flex 9x, ME commandant 1x, KHV 2x)

    Slachtoffers: 1x ambulance

    Credits: 3500 (groot: 5600)