Inkomsten verschil wel/geen team

  • michaelkraan

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Zichtbaar".
  • Met de teammeldingen verdien je evenveel. Je kan alleen meer verdienen als een team veel meldingen deelt en je naar elke melding een wagen stuurt.


    Mijn mening is dat het een eigen keuze is of je die meldingen deelt en of je op teammeldingen rijdt. Wij hebben ook spelers in het team die dat niet doen.

    Het zou m.i. juist ongelijkheid geven als je zonder team meer kan verdienen met dezelfde melding dan met team. Op de 4000 meldingen per dag zou dat heel veel schelen.


    Dit spel geeft gelukkig heel veel vrijheid in de manier van spelen realistisch of niet, teamverband of niet en er zijn ook heel veel verschillende soorten teams. Hele realistische team tot grote teams waar je veel kan verdienen.

  • Ik heb me eigen team gemaakt en ik zit er alleen in, deels omdat jij dat hierboven ook beschrijft. Maar ook omdat je anders geen team events (storm, hitte golft etc.) en grote inzetten kan maken. Je moet alleen rekening houden dat je genoeg voertuigen hebt om alles te kunnen leveren ;-)

  • Om het even op een rijtje te zetten: er zijn twee "extra" inkomstenbronnen wanneer je in een team zit:

    1. Gedeelde inzetten.
      Iedere melding die je als speler krijgt, kan je in het team delen. Ieder teamlid dat minimaal 1 voertuig aanwezig heeft bij het afronden van die melding, krijgt het aantal credits dat voor die melding wordt uitgegeven. Dus stel ik stuur een noodhulp eenheid naar een tak op de weg melding, dan krijg ik alsnog de credits, ookal is mijn noodhulp eenheid geen voorwaarde voor het afronden van die melding.
      Dit kan inderdaad onrealistisch gedrag opleveren, waarbij iedereen maar random voertuigen stuurt om een zakje credits op te halen, maar dat ligt helemaal aan het team.
    2. Grote inzetten en Team Events.
      1x per 24 uur kan je als team een grote inzet genereren. Hiervoor zijn een aantal templates, maar je kunt ook compleet eigen missies samenstellen. De positie kies je altijd zelf. Je kunt extra grote inzetten genereren voor 10 coins per inzet. Voor zo'n inzet geldt hetzelfde als in punt 1, iedereen die een voertuig aanwezig heeft bij het afronden van de missie krijgt de volledige hoeveelheid coins.
      Team Events kunnen eens per week gratis worden gestart, het genereert over een bepaald gebied extra veel inzetten gedurende een tijdsperiode.
      Dit zorgt voor meer inzetten en dus meer inkomsten.

    Zoals Pascal al aangaf is het ook mogelijk om een eigen team te maken, waar je zelf de baas bent en alleen speelt. Je kunt dan zelf grote inzetten plaatsen, waar je kunt bepalen welke eenheden er nodig zijn (dit kan je dus realistisch maken) en je kunt ze in je eentje afronden. Let op dat het lastig is om de "standaard" grote inzetten alleen af te ronden, er zijn veel eenheden voor nodig!

    Een alternatieve optie is om met een aantal spelers een team te bouwen dat heel Nederland en/of België naspeelt. Ieder heeft zijn/haar eigen veiligheidsregio(s) en bij meldingen in grensgebieden kun je dan meldingen delen zodat je die realistisch kunt oplossen.
    Bijvoorbeeld: de AGS van Haaglanden is gedeeld met Hollands-Midden, dus als Hollands-Midden een AGS melding heeft zal normaal gesproken de AGS van Haaglanden erheen gaan. Als je twee spelers hebt waarvan de ene Haaglanden beheert en de ander Hollands-Midden, kan je dit samen realistisch oplossen.

    Succes!