[VB-002] Voertuigen Incidentbestrijding Gevaarlijke Stoffen (IBGS)

  • Hey,


    Misschien is het een idee om het gaspakkenteam en ontsmettingsteam toe te voegen aan het spel.
    Deze voertuigen kunnen bijvoorbeeld mee rijden met melding van AGS en WvD.
    Tevens kan je dan weer een stuk realistischer de meldingen afhandelen als er inderdaad gaspakken nodig zijn bijvoorbeeld bij lekende treinwagon zo dit kunnen of andere nieuwe meldingen
    Ontsmettingsteam zo je in kunnen zetten bij de ammoniak alarm in opslag loods of natuurlijke nieuwe meldingen.


    hoor het wel wat jullie er van denken want volgens mij heeft elke regio wel meerdere eenheden hiervan.


    gr fernando

  • Leuk idee! Enkel, ik kijk even naar Fryslân . Wij kennen volgensmij maar een stuk of 3/3 gaspak teams. Dus dat zou dan een probleem worden denk ik qua locatie... Des ondanks, afwachten maar of hij op de lijst komt :)

    Dit vind ik lastig beoordelen...
    Ik persoonlijk vind het een goed idee, maar dat komt omdat ik in Haaglanden speel (zie posts van @pascall31 en @Kyran). Ik weet niet in hoeverre dit voor alle regio's dit 'compatible' is... ;)


    @Woukaa, mag ik vragen wat jij hiervan vindt? ^^


    Groet, Data

  • In principe kunnen de meeste incidenten wel worden afgedaan met de standaard chemiepakken op een tankautospuit, maar dat neemt niet weg dat er dergelijke gaspakkenteams in Nederland aanwezig zijn.


    Om die reden zie ik dan ook geen reden om de teams niet in te voeren. De vraag is natuurlijk wel in hoeverre, terecht wordt al aangegeven dat er maar weinig per regio zijn. Maar aan de andere kant, dat geldt evenzo voor AGS en HOVD.


    In mijn ogen: goede toevoeging, mits voor invoeren het één en ander zeer goed wordt uitgezocht en uitgedacht. Zoals ik aangaf kunnen de meeste incidenten immers gewoon met een chemiepak van een TS worden afgerond. Vraagt nadere uitwerking.

  • In principe kunnen de meeste incidenten wel worden afgedaan met de standaard chemiepakken op een tankautospuit, maar dat neemt niet weg dat er dergelijke gaspakkenteams in Nederland aanwezig zijn.


    Om die reden zie ik dan ook geen reden om de teams niet in te voeren. De vraag is natuurlijk wel in hoeverre, terecht wordt al aangegeven dat er maar weinig per regio zijn. Maar aan de andere kant, dat geldt evenzo voor AGS en HOVD.


    In mijn ogen: goede toevoeging, mits voor invoeren het één en ander zeer goed wordt uitgezocht en uitgedacht. Zoals ik aangaf kunnen de meeste incidenten immers gewoon met een chemiepak van een TS worden afgerond. Vraagt nadere uitwerking.

    daar heb je zeker gelijk in zal er zelf ook na gaan kijken en dan weer posten hier alleen ga straks ook op vakantie zal het proberen daarvoor iets meer duidelijkheid te krijgen over de teams.

  • In principe kunnen de meeste incidenten wel worden afgedaan met de standaard chemiepakken op een tankautospuit, maar dat neemt niet weg dat er dergelijke gaspakkenteams in Nederland aanwezig zijn.


    Om die reden zie ik dan ook geen reden om de teams niet in te voeren. De vraag is natuurlijk wel in hoeverre, terecht wordt al aangegeven dat er maar weinig per regio zijn. Maar aan de andere kant, dat geldt evenzo voor AGS en HOVD.


    In mijn ogen: goede toevoeging, mits voor invoeren het één en ander zeer goed wordt uitgezocht en uitgedacht. Zoals ik aangaf kunnen de meeste incidenten immers gewoon met een chemiepak van een TS worden afgerond. Vraagt nadere uitwerking.

    In Haaglanden liggen de chemiepakken niet eens meer op de TS daar hebben we namelijk de GS voor. Maar dat is natuurlijk regionaal bepaald

  • In principe kunnen de meeste incidenten wel worden afgedaan met de standaard chemiepakken op een tankautospuit, maar dat neemt niet weg dat er dergelijke gaspakkenteams in Nederland aanwezig zijn.


    Om die reden zie ik dan ook geen reden om de teams niet in te voeren. De vraag is natuurlijk wel in hoeverre, terecht wordt al aangegeven dat er maar weinig per regio zijn. Maar aan de andere kant, dat geldt evenzo voor AGS en HOVD.


    In mijn ogen: goede toevoeging, mits voor invoeren het één en ander zeer goed wordt uitgezocht en uitgedacht. Zoals ik aangaf kunnen de meeste incidenten immers gewoon met een chemiepak van een TS worden afgerond. Vraagt nadere uitwerking.

    Door de verschillen per veiligheidsregio vond ik dit idee ook lastig beoordelen.
    Heb hem wel toegevoegd aan de 'To-Do Lijst', maar in een iets algemenere vorm (Voertuigen m.b.t. Ongevallen Gevaarlijke Stoffen).
    Daarnaast heb ik er ook bij gezet wat jij hier hebt aangegeven: eerst verder uitwerken, dan pas invoeren...


    Groet, Data

  • Misschien een idee om naast de AGS ook een GSH (Gevaarlijke Stoffen Haakarmbak) toe te voegen?
    En misschien ook de OTH (Ontsmettingshaakarmbak) en als daar een voertuig zelf voor is die dan ook?


    Ik weet niet op die in Nederland ook zijn en zo ja in welke regio's, maar tis een idee (gevonden op internet dan :P )

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Misschien een idee om naast de AGS ook een GSH (Gevaarlijke Stoffen Haakarmbak) toe te voegen?
    En misschien ook de OTH (Ontsmettingshaakarmbak) en als daar een voertuig zelf voor is die dan ook?


    Ik weet niet op die in Nederland ook zijn en zo ja in welke regio's, maar tis een idee (gevonden op internet dan :P )

    Punt 15 van de 'To Do Lijst' onder het kopje voertuigen:

    Citaat van To-Do Lijst Meldkamerspel

    Voertuigen ten behoeve van Ongevallen met Gevaarlijke Stoffen* (zoals Gaspakkenteams).


    Data