Wielrenner aangereden

  • Ten eerste is er voor dit soort kleine vraagjes het topic

    Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

    Daarnaast gaat het niet alleen om een fietser, maar ook om het voertuig dat hem heeft aangereden. Als dat een vrachtwagen is dan zijn 2 TS'en wel logisch. Overigens ben ik vanuit het realistisch oogpunt wel een voorstander van om de OVD-B standaard te maken. Een OVD-B wordt altijd meegestuurd als er 1 TS nodig is en een patiënt is.

  • Ten eerste is er voor dit soort kleine vraagjes het topic

    Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

    Daarnaast gaat het niet alleen om een fietser, maar ook om het voertuig dat hem heeft aangereden. Als dat een vrachtwagen is dan zijn 2 TS'en wel logisch. Overigens ben ik vanuit het realistisch oogpunt wel een voorstander van om de OVD-B standaard te maken. Een OVD-B wordt altijd meegestuurd als er 1 TS nodig is en een patiënt is.

    Is niet in alle regio's zo dat OvD-B standaard rijdt als er een SO aanwezig is.. Daarnaast vind ik het vreemd dat er sowieso TS'en rijden op deze melding, dan zou je hem moet opschalen naar bijv. 'Persoon onder vrachtwagen' dan nog is vaak 1x TS met kans op HV en OvD voldoende in mijn ogen.

    Daarnaast hebben we ook de melding persoon onder overhead deur, daar vind ik 2x TS ook overkill. Dat is in mijn ogen echt een melding voor 1x TS met kans op HV en OvD.

  • Ja, ik bekijk het natuurlijk uit Belgisch standpunt, voor een aangereden fietser, als is dit een gewone burger, wielertoerist of een wielrenner, vertrekt er gewoon een ziekenwagen (PIT in nieuwe regulatie) en een politiepatrouille voor vaststellingen... Indien de pt bewusteloos is of (zichtbare) complexe breuken zal daar nog een mug meegestuurd worden.
    Indien er sprake is van levensgevaar of indien de zw/pit dit vraagt, zal de brandweer uitgestuurd worden voor een tent en zullen de politionele diensten ook opschalen, maar hier komt nooit een autopomp ter plaatse, tenzij die de tent meehebben.


    (ivm die "kleine vraagjes" ... we kunnen er een lang topic van maken, maar zal natuurlijk BE tegen NL worden.

  • Ja, ik bekijk het natuurlijk uit Belgisch standpunt, voor een aangereden fietser, als is dit een gewone burger, wielertoerist of een wielrenner, vertrekt er gewoon een ziekenwagen (PIT in nieuwe regulatie) en een politiepatrouille voor vaststellingen... Indien de pt bewusteloos is of (zichtbare) complexe breuken zal daar nog een mug meegestuurd worden.
    Indien er sprake is van levensgevaar of indien de zw/pit dit vraagt, zal de brandweer uitgestuurd worden voor een tent en zullen de politionele diensten ook opschalen, maar hier komt nooit een autopomp ter plaatse, tenzij die de tent meehebben.


    (ivm die "kleine vraagjes" ... we kunnen er een lang topic van maken, maar zal natuurlijk BE tegen NL worden.

    Ik ben van NL en ik ben met je eens dat de brw overkill is bij deze melding. En als een (incident)tent nodig is ligt die volgens mij bij de meeste korpsen op een HV.

  • Ten eerste is er voor dit soort kleine vraagjes het topic

    Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

    Daarnaast gaat het niet alleen om een fietser, maar ook om het voertuig dat hem heeft aangereden. Als dat een vrachtwagen is dan zijn 2 TS'en wel logisch. Overigens ben ik vanuit het realistisch oogpunt wel een voorstander van om de OVD-B standaard te maken. Een OVD-B wordt altijd meegestuurd als er 1 TS nodig is en een patiënt is.

    Wees blij dat het de zelfde map staat als de verzameltopic voor alle vragen🤔 had ook op een gekkere plek kunnen staan.