• De hulpdiensten ter plaatsen zullen toch de bevindingen en benodigde eenheden doorgeven aan de meldkamer. Deze zal vervolgens defensie inschakelen om de EOD terplaatsen te krijgen.


    Dit lijkt mij in ieder geval de volgorde van handelingen. Ik zou het fout kunnen hebben hoor!

  • Ja met het invoeren van de reddingsbrigade is het meldkamerspel in mijn ogen uitgebreid tot niet meer alleen de 112 meldkamers en de aansturing van directe eerstelijns hulp. Het opent wat mijn betreft inderdaad de weg naar uitbreiding zoals EOD, RWS, Bergers, etc etc

  • Ja met het invoeren van de reddingsbrigade is het meldkamerspel in mijn ogen uitgebreid tot niet meer alleen de 112 meldkamers en de aansturing van directe eerstelijns hulp. Het opent wat mijn betreft inderdaad de weg naar uitbreiding zoals EOD, RWS, Bergers, etc etc

    Ik snap wat je zegt en geef ik je deels geen ongelijk in. Alleen als er dan wel toevoegingen worden gedaan waar we ook wat aan hebben. Ik zit niet op bergers te wachten. Wel kan ik idd meldingen bedenken waar ook de EOD of RWS naar toe zouden kunnen gaan.

  • EODD ben ik helemaal voor. Net zoals al benoemd hierboven zou het toevoegen van tweedelijns organisaties zoals EODD, RWS, etc. een hoop nieuwe meldingen mogelijk maken, danwelniet nieuwe uitbreidingen.


    KMar daarentegen kan je nu ook al spelen door je voertuigafbeeldingen en roepnummers te veranderen. Afgezien van misschien een handjevol héél specifieke KMar meldingen zie ik niet echt iets wat KMar als toevoeging kan bieden.

  • Goede middag,

    Ik vind het een goed idee! Ik heb even gekeken of deze ook al op de suggestielijst staat!

    Hij staat er al op en is ook al goed gekeurd Hij staat onder VO-003 ik heb voor jullie ook de link er bij gezet!


    [VO-003] Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EODD)

    Nogmaals, ik vind het ook een goed en vooral een leuk idee!

    Als ik jullie een tip mogen geven?


    plaats een politie opkomst gebouw en zet er bij EOD en koop de voertuigen DA & DB en dan heb je bij afbeeldingverzameling in het spel, een zoekbalk typ daar EOD in, en zie daar je EOD voertuigen ;)

    zo doe ik het nu namelijk ook!

    Met vriendelijke Groet,


    Yoeri de Groote


    Gepensioneerd Teamlid van het Meldkamerspel.com GameTeam!

  • werkt de link bij jou wel?

  • Dit soort polls moeten meer op dit forum komen 🤔 maakt het een stuk sneller om te zien wat anderen ervan vinden.

    Ook erg representatief.... 16 stemmers.... Probleem is dat lang niet iedereen op het forum zit, misschien niet alles leest en misschien wel niet gewoon stemt.....
    Ook zijn deze stemmingen zeer makkelijk te manipuleren.
    Dus zo een poll.... dat zegt me niet veel.

    Ik laat de beoordeling wel over aan het gameteam.

  • Ook erg representatief.... 16 stemmers.... Probleem is dat lang niet iedereen op het forum zit, misschien niet alles leest en misschien wel niet gewoon stemt.....
    Ook zijn deze stemmingen zeer makkelijk te manipuleren.
    Dus zo een poll.... dat zegt me niet veel.

    Ik laat de beoordeling wel over aan het gameteam.

    Al een keer het Duitse forum gezien? Dat staat namelijk vol ermee, ze gebruiken daarnaast veel opsommingsfunctie met bijv. de voertuigen.


    Dat ziet er gewoon goed georganiseerd uit en hier is dat niet altijd even zo duidelijk...


  • werkt de link bij jou wel?

    waarom reageren jullie niet?

  • Bij mij werkt hij ook niet en bovendien kan ik het punt (VO-003) ook niet meer vinden op het forum.
    Ongetwijfeld heeft het te maken met de reorganisatie van de suggesties en valt het onder voertuigsuggesties, daarvan is bekendgemaakt dat die suggesties (tijdelijk) niet zichtbaar zijn, evenals de lijst met suggesties.