ideeën verdieping meldkamerspel

  • Hoi,


    Hierbij wil ik wat suggesties indienen.


    1. kladblok bij meldingen. Als je op een melding klikt dat er de mogelijkheid is om informatie toe te voegen aan een melding zoals bedoeld in een soort kladblokje.

    2. In de echte wereld komt het voor dat niet elk gebied (politiepost, ambulancepost, kazerne etc) dezelfde hoeveelheid meldingen heeft. Zo heeft het buitengebied (bijvoorbeeld Woerden) minder meldingen dan bijvoorbeeld in de binnenstad van Utrecht. Wellicht is het mogelijk een optie toe te voegen dat de speler kan selecteren hoe druk een post het zou moeten hebben en dat daar de meldinggeneratie op wordt gebaseerd.

    3. Spelers plaatsen over het algemeen hun posten op reële plekken. Zij hebben dus een aangewezen gebied waar de post verantwoordelijk is qua meldingen. Wellicht is het mogelijk om bij een nieuwe post een gebied aan te kunnen wijzen waarbij de post dus de verantwoording heeft (in eerste instantie) voor het afhandelen van meldingen. Natuurlijk kunnen posten bijspringen in andere gebieden als dat nodig is.

    4. De mogelijkheid om achter een roepnummer (in het tablad met de eenheden) een korte notitie toe te kunnen voegen van bijvoorbeeld max 3 woorden.

    5. De mogelijkheid om de statussen handmatig aan te passen. Zo is status 4 niet altijd beschikbaar/inzetbaar maar is dat status 1. En is status 3 bijvoorbeeld ter plaatse etc)


    Ik hoor graag wat jullie hier van vinden.

  • MPR

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Zichtbaar".
  • Punt 1, waarom zou je dat willen? Als je de meldingen verwerkt dan hoef je er niets bij te zetten lijkt me... Als je het deelt in het team heb je de beschikking over een tekstvenster. Hiermee kan je in zekere zin alle "aantekeningen" kwijt welke je bij een melding wil zetten. Wil je dat niet in de chat hebben? Even het vinkje uitzetten
    Punt 2, absoluut geen voorstander van. Hiermee zou je "valsspelen" in de hand kunnen werken. Iedere post een evenredige mogelijkheid tot het krijgen van dezelfde meldingen.
    Punt 3. Wat bedoel je daarmee? Door de ontwikkelaars is een gebied aangewezen rondom je post, wil je een ander gebied bedienen zal je daar een post neer moeten zetten.
    Punt 4, welk tabblad bedoel je? In de post? Daar kan je nu al met het roepnummer tot 40 karakters kwijt. Weinig meerwaarde denk ik...
    Punt 5. Zit al in het spel. Je kan de status handmatig op status 6 zetten (niet beschikbaar), dit doe je in bewerken voertuig.

    Just my two cents!

  • Punt 2 ben ik wel een voorstander van, maakt het realistischer :-)

    Precies! Daarom. Heeft niks met valsspelen te maken. T is puur voor het realisme.


    dank voor je mening.

  • 1. Dit zou een optie zijn waar ik zelf geen gebruik van zou maken. Heb er ook geen probleem mee als die optie er is.

    2. Ik zou niet weten waarom dit tot vals spelen zou gaan leiden. Ja, een post in het centrum van een stad heeft waarschijnlijk meer voertuigen dan een post in het buitengebied maar dat is voor een reden: in de stad zijn meer meldingen.... Ook hier sta ik wel neutraal in, vind het prima hoe het nu is.

    3. Zoals je misschien weet worden meldingen gegenereerd in een bepaalde radius om de kazerne heen. Feitelijk gebeurt er al wel wat je zou willen. Als je zoals in het spel een specifieke veiligheidsregio hebt is het wel een beetje raar dat je een melding krijgt die niet in jouw regio is. Dat zou voor mij wel een meerwaarde zijn om iets in te bouwen waarbij het spel rekening kan houden met de VR's. Hoe dat dan concreet zou moeten weet ik niet, kan me voorstellen dat het lastig/onmogelijk is.

    4. Wat zou je willen toevoegen? Achter het roepnummer kan je het type van de eenheid zetten en daarnaast staat (vanuit het spel) ook de post al vermeld... 08-4431 TS (08-44 Druten) is voor mij voldoende.

    5. De statussen zijn conform de richtlijnen voor C2000. Ik denk niet dat we daar mee moeten gaan wisselen. Status 3 is feitelijk 'ingerukt', de eenheid is vertrokken van de incidentlocatie en (nog) niet beschikbaar. Dat we in het spel deze status hebben voor het transport van gewonden/arrestanten is geen grote afwijking.


    Mijn mening, doe er mee wat je wil.

  • Je kan de instelling zo zetten dat de posten in je buitengebied het heel rustig hebben en je post in het centrum een stuk drukker. Door daar een grotere concentratie te hebben kan je sneller meldingen afwerken. OP deze manier zou je deels de het mechanisme wat is ingebouwd tegen vals spelen omzeilen...


    Zet 20 posten heel dicht bij elkaar en je krijgt meldingen op 100 km afstand van je posten. Dit zou je op die manier kunnen beinvloeden.....

  • ik ben hier wel een voorstander van.
    Vooral nummer 3 voor de realisme in het spel.