Dooralarmeren Haakarmvoertuig

  • Hallo forumleden,


    Ik heb een vraag/suggestie betreft het dooralarmeren van een haakarmvoertuig. Bij een groot incident heb je vaak meerdere voertuigen nodig, net als in het echt natuurlijk. Enkele posten hebben meerdere haakarmbakken op een post staan, maar beschikken over één haakarmvoertuig. Stel je hebt bijvoorbeeld twee haakarmbakken nodig van dezelfde post, kan je op dit moment de tweede bak niet met hetzelfde voertuig direct in een Prio 1 status ophalen. Dit kan momenteel alleen door de bak eerst af te laden op het incident, en dan kan je het haakarmvoertuig retour post sturen. Pas als het voertuig terug op post is kan je de tweede bak alarmeren.


    Mijn vraag is of er een mogelijkheid kan komen dat je na alarmeren van een eerste haakarmbak, vervolgens een tweede kan laten ophalen door hetzelfde voertuig.


    Groetjes,

    Jordi

  • MPR

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Zichtbaar".
  • Ik vind dit namelijk een enorm gemis in het spel vooral bij grote inzetten zoals ik had vermeld. Als ik me niet vergis hebben meerdere posten in Nederland twee of meer bakken staan op een post, en maar één trekkend voertuig.

  • lijkt mij ook een goede toevoeging. word tenminste bij ons in de regio ook gedaan tenzij er bijv een haakarm van die post is ingezet die niet van het voertuig af mag tijdens inzet (SBH of WTH). in deze gevallen word automatisch een haakarm wat regionaal rezerve is ingezet om andere bakken op te halen.


    misschien ook goed om te kijken of je ergens een vinkje aan kan zetten bij haakarmvoertuigen dat deze "regionaal" reserve is en deze ingezet word om haakarmbakken op te halen bij andere posten. waardoor andere haakarm voertuigen die crusiale haakarmbakken hebben inzetgereed blijven.