Onderscheid in grote inzetten en gedeelde meldingen

  • Hoi,


    Het is binnen ons team opgevallen dat er geen enkele manier is om grote inzetten te onderscheiden van gedeelde teammeldingen.

    Hierdoor is de volgende suggestie ontstaan:

    • In de meldingennaam [Team] bij grote inzetten aanpassen naar [Inzet] zodat het onderscheid duidelijk wordt;

    • In de blauwe tekstballon binnen een grote inzet melding de tekst 'Deze inzet is door ... vrijgegeven' vervangen door 'Deze grote inzet is gestart door..'


    Wij hopen dat dit onderscheid aangebracht kan worden, zodat het makkelijker wordt om teamregels te handhaven!


    Groet,

    lametje06

  • Ik weet niet of het zo simpel aanpasbaar is. Zo'n grote teaminzet is uiteindelijk gewoon een inzet die een speler deelt. Voor die speler staat de inzet bij de eigen inzetten, en wordt die ook geteld in het maximum aantal inzetten die voor die speler gegenereerd worden.

    Dat zou kunnen. De moeilijkheid kan ik niet inschatten, maar de suggestie kan ik wel benoemen.

    Ik hoop dat de makers er naar kunnen kijken!

  • Ik weet niet of het zo simpel aanpasbaar is. Zo'n grote teaminzet is uiteindelijk gewoon een inzet die een speler deelt. Voor die speler staat de inzet bij de eigen inzetten, en wordt die ook geteld in het maximum aantal inzetten die voor die speler gegenereerd worden.

    Als een speler een grote inzet start wordt deze niet meegerekend bij het totaal aantal inzetten. Als een speler bijvoorbeeld 6 brandweerkazernes heeft dan kan hij meer dan 7 inzetten starten. Anders verdiend XY natuurlijk minder centjes.

  • Als een speler een grote inzet start wordt deze niet meegerekend bij het totaal aantal inzetten. Als een speler bijvoorbeeld 6 brandweerkazernes heeft dan kan hij meer dan 7 inzetten starten. Anders verdiend XY natuurlijk minder centjes.

    Hij wordt zeker wel mee gerekend. Als je 6 inzetten kan hebben, kan je er wel meer starten, daar zit geen max aan, maar als je er 7 start, dan krijg je geen normale inzetten meer. Omdat je al over het maximum heen bent.

  • bedoel je gekochte meldingen of meldingen die je van je posten krijgt?

  • bedoel je gekochte meldingen of meldingen die je van je posten krijgt?

    Gekochte meldingen! Zou mooi zijn als daar onderscheid in komt.

    Wij hebben bijvoorbeeld een regel dat iedereen naar teaminzetten een maximaal aantal voertuigen mag sturen in het eerste uur, om te voorkomen dat de inzet direct door grote spelers afgerond wordt.


    Het onderscheid tussen gedeelde meldingen en grote betaalde inzetten is er echter niet, waardoor het gokken is welke inzet wel of niet een grote inzet is. Aangezien iemand ook een 'Natuurbrand' kan delen als melding en dit ook een grote inzet is ;)

  • IK heb dit topic een beetje gelezen...
    Ik snap niet helemaal wat nu het probleem is tussen een gedeelde en gekochte melding...


    Het delen van meldingen in oorsprong is dat teamleden elkaar kunnen helpen om de melding afgesloten te krijgen. Het feit dat in veel teams dit middel gebruikt wordt om voor veel spelers de mogelijkheid te bieden snel credits te vergaren hoeft voor mij niet tot aanpassingen te leiden vanuit de ontwikkelaar.


    Als je daar zo nodig onderscheid in wil maken.....

    Gebruik dan de tekstregel die je bij iedere gedeelde melding krijgt....

    Daar kan je inzetten...
    Gedeeld/gekocht


    Dan heb je daar je onderscheid. Je kan zelf nog kiezen of je dit in de teamchat wil hebben of niet...


    Overigens zijn er meer mogelijkheden om het te zien....

    De zelfgemaakte inzetten hebben geen credit indicatie. En ook als je scriptjes gebruikt zoals bijvoorbeeld LSSM staat er dit lijkt een grootschalige melding te zijn.
    Voor meldingen die je met coins opent die ook normaal in het spel voorkomen zou het onderscheid niet uitmaken lijkt me... gedeeld of gekocht, ze kennen dezelfde waarden.