Gebouwcomplexen

  • wat ik graag zou zien is dat je een politie opkomstbureau en een politie hoofdbureau kan koppelen tot 1 Hoofdbureau want in de praktijk staan er ook altijd normale politie autos op een hoofdbureau.


    ik zie nu dat je het pas kan voltooien als je 4 gebouwen aan de uitgebreide gebouw gekoppeld hebt. klopt dat? want dan heeft het voor mij totaal geen nut op sommige plekken heb ik een ambupost en een brandweerpost op 1 locatie maar dan kom ik nog niet tot 5 gebouwen en blijven het meerdere icoontjes.

  • in het nieuwsbericht staat: Je kunt een gebouwencomplex maken door een van je bestaande gebouwen te upgraden naar een Gebouwencomplex. Zodra deze uitbouw klaar is kun je maximaal vier gebouwen aan het eerste gebouw toevoegen

    maar die 4 gebouwen moeten ook nog de uitbreiding hebben, dat was ook heel onduidelijk

  • Tja... Heb ik juist de hints in de manual gevolgd, het is goedkoper om meerdere posten te bouwen i.p.v. eentje uitbouwen tot level 20, moet ik dat dus alsnog gaan doen wil ik een complex kunnen bouwen. Ik heb meerdere posten in mijn steden (ergens tussen level 3 en 10) en zeker die in de omliggende dorpen zijn meestal niet meer dan level 2.


    Het zou voor de realiteit een stuk beter zijn als je je posten niet perse op maximaal hoeft te hebben om ze bij een complex te kunnen voegen. Net zoals VWS posten en hoofdbureaus in mijn ogen ook onderdeel van een complex zouden moeten kunnen zijn.

  • Ik heb jullie vragen gebundeld en de volgende antwoorden van de ontwikkelaar ontvangen:

    Wat zijn de voordelen van een gebouwcomplex?

    Naast een beter overzicht over de kaart krijg je extra parkeerplaatsen en extra voertuig-efficiëntie, dit betekent dat voertuigen hun meldingen sneller kunnen afhandelen.


    Waarom is er een prijsverschil (twee keer zo duur als in LSS.DE)

    Op de Duitse server is er geen extra voertuig-efficiëntie, dus hebben ze minder voordelen.


    Waarom kunnen we het politie hoofdbureau niet toevoegen aan een complex? Of andere gebouwen. Is dit gepland?

    We zijn aan het evalueren of er meer gebouwtypes kunnen worden toegevoegd, maar daar kunnen we nog geen verdere details over geven.


    Waarom moeten er 5 gebouwen in een complex worden gebouwd?

    Dit is om het spel gebalanceerd te houden. En de nieuwe functies en voordelen niet de reguliere gameplay te laten verstoren.


    Heeft het gebruik van de een gebouw-complex invloed op het valsspeel-mechanisme?
    Nee het spel houdt er rekening mee dat het om een gebouw-complex gaat en zal het valsspeel-mechanisme zodoende niet activeren.

    Wat houdt de 'extra voertuig-efficiëntie' precies in?

    Voertuigen uit een gebouw-complex handelen meldingen sneller af.

    Er zijn vermeldingen van een kleine variant op gebouwencomplexen te vinden in het spel, hoe zit dit?
    Dit zal niet in werking treden in Meldkamerspel omdat de Nederlandse versie maar 1 variant van de kleinere gebouwen kent (VWS-post)

  • Bedankt MPR voor de antwoorden op de vragen.


    Ik snap dat er bij dit soort functies moet worden nagedacht over om de reguliere gameplay niet te verstoren. Maar 5 gebouwen op 1 locatie van de 3 soorten die we kunnen kiezen heb je in Nederland niet. Dus hiermee haal je voor realistische spelers de optie er al helemaal uit.


    De combinatie kosten 38.500.000 + eventuele uitbreidingen van je gebouwen zelf omdat die verplicht nodig zijn en de voordelen die er bij horen, vind ik totaal uit balans aangezien naar mijn mening en ook van spelers die ik spreek die 38,5 miljoen niet opweegt tegen de voordelen van +30% efficiëntie + 6 extra parkeerplaatsen en een helikopterstandplaats die dan vaak op een totaal onrealistische locatie komt.


    In de ontwikkeling van het spel wordt altijd zoveel als mogelijk naar realisme, maar naar mijn mening gaat deze hele update aan het realisme voorbij, wat in het nieuwsbericht juist benoemd werd.


    Het zou goed zijn als er meer een evenwicht gevonden wordt in de prijzen van de onderdelen en de voordelen, maar ook meer richting het realisme wordt gekeken, bijvoorbeeld aantal gebouwen dat je kan koppelen naar 3. Dat is goed mogelijk in NL voor het realisme, maar in combinatie met de toch riante prijs waarvan ik echt niet verwacht dat die nou ineens goedkoop wordt, zal dit niet zorgen dat de normale gameplay verstoord wordt.


    Los daarvan, het kleine gebouwencomplex kan je wel activeren op een VWS, nadat die basis gereed is heb je dus 300k uitgegeven voor niets, aangezien het totaal geen toegevoegde waarde heeft. Zou die optie er helemaal uitgehaald kunnen worden, zodat niet iemand dit kan doen om er daarna achter te komen dat het nutteloos is.

  • MPR Zou het mogelijk zijn om die 30%, 6parkeerplaatsen en heliplaats ergens te vermelden.

    Dit betrof nu namelijk mijn vraag over hoe en wat. Sorry als dat misschien niet helemaal duidelijk was.


    Dus misschien een kleine tip voor volgende communicaties.
    Dit soort getallen zijn nuttige zaken om te vermelden.

    En ik heb het al vaker gezegd. Persoonlijk vind ik het vreemd dat deze in jullie berichten steeds worden vermeden. En dat we die dus steeds van JRH moeten vernemen.

  • MPR Zou het mogelijk zijn om die 30%, 6parkeerplaatsen en heliplaats ergens te vermelden.

    Dit betrof nu namelijk mijn vraag over hoe en wat. Sorry als dat misschien niet helemaal duidelijk was.


    Dus misschien een kleine tip voor volgende communicaties.
    Dit soort getallen zijn nuttige zaken om te vermelden.

    En ik heb het al vaker gezegd. Persoonlijk vind ik het vreemd dat deze in jullie berichten steeds worden vermeden. En dat we die dus steeds van JRH moeten vernemen.

    Wij noemen geen getallen omdat wij die niet van de ontwikkelaar hebben gekregen. Wat MPR hierboven heeft gemeld is wat wij letterlijk hebben ontvangen, puur en alleen vertaald. Dus de getallen 30%, 6 parkeerplaatsen etc. is niet door de ontwikkelaar bevestigd.

  • Hoe zit het met deze:
    Upgrade 1 gebouw(en) tot gebouwencomplexbasis(sen) (klein)
    Want ik weet zelf dat US en nog paar versies kleine versies gebouwen hebben. Wij hebben in Nederland alleen maar een VWS om dit te doen moet ik dan 4 vws posten naast elkaar bouwen om een taak te kunnen voldoen of is hier een andere manier voor ?


    Heb hiervoor in het begin toevallig 1 VWS-post ge-upgrade tot gebouwencomplex. Na deze upgrade kan je in ieder geval maar max. 2 gebouwen toevoegen verder dan dit kom je inderdaad niet gezien de VWS-post de enige kleine variant is. maar.....


    ...is het misschien een goede toevoeging gezien er met regelmaat ook een taak hiervoor is om van een Politie opkomstbureau een kleine variant te hebben. Een voorbeeld voor de plaatsing van deze variant is bijvoorbeeld een gemeentehuis of soort gelijke locatie waar vaak de wijkagent beschikbaar is.