Gebouwcomplexen

  • Via een teamspeler kwamen we een fout tegen bij de gebouwcomplexen.

    Als je het gebouwcomplex uitbreidt naar level 20 krijg je een helikopter plaats, maar er is geen personeel in het gebouw en je kan ook geen personeel van de gekoppelde gebouwen kopen.

    Als je dus een lifeliner koopt, dan heb je er niets aan, omdat die zonder personeel niet kan vliegen. Het probleem schijnt in de US versie al langer bekend te zijn, maar ik wil het toch hier nog melden, zodat jullie het hopelijk ook kunnen aankaarten bij de ontwikkelaar.


    Daarnaast viel mij op dat de prijzen van een gebouwcomplex in Duitsland een stuk lager liggen t.w. 500.000 i.p.v. 1.000.000. Ik vind het tenminste vreemd dat er in alle landen dezelfde functionaliteit wordt toegevoegd, maar in 1 land de prijs maar de helft is van de andere landen.


    Ook kreeg ik een screenshot waarop de prijs van de gebouwcomplexenbasis nog duurder wordt dan 1.000.000, namelijk 1.600.000. Is er een overzicht van alle prijzen en hoe dit oploopt naarmate je er meer bouwt?


    Momenteel is het met de informatie die er is, namelijk heel onduidelijk dat je na het bouwen van de basis (1 miljoen) 1 dag moet wachten totdat je daarna 4 gebouwen moet koppelen ( 1miljoen per stuk en 3 dagen wachten) om daarna weer 1 miljoen te betalen voor het complex zelf en 1 dag moet wachten. Je bent dus sowieso 6 miljoen kwijt en 5 dagen in stappen. Daarna krijg je opties om het complex uit te bouwen wat in totaal 32.500.000 credits of 1375 coins kost. Ik vind het nogal prijzig voor 30% efficiëntere voertuigen, een paar extra parkeerplaatsen die eigenlijk nutteloos zijn op de meeste gebouwen in NL en een helikopterplaats die los maar 1 miljoen of 800.000 kost.


    De functionaliteit valt ook erg tegen. Je moet 5 gebouwen samenvoegen tot 1 gebouw, maar waar in NL heb je een combinatie van 5 gebouwen van opkomstbureau, ambulancestandplaats of brandweerkazerne? je moet er dus al 2 dubbel in opnemen en dan ook nog volledig uitgebouwd met 25 of 20 parkeerplaatsen. Dan vertrekken al die voertuigen van 1 locatie ipv van je oorspronkelijke locaties.


    Volgens mij gaat dit hele gebouw zijn hele doel voorbij en is het op de huidige manier een waardeloze toevoeging aan het spel. Ik hoop dat hier naar gekeken kan worden. Zowel naar de absurd hoge prijzen als naar de functionaliteit van het gebouw en het aantal gebouw dat samengevoegd moet worden om een complex te kunnen maken.

  • Waarom wordt het voordeel van 30% efficiëntere voertuigen niet benoemd in de aankondigingen. Dit soort info zou nuttige info zijn om te weten.

    Heb alle info door zitten lezen, maar ben dit niet tegen gekomen.

    Misschien een idee om het bekend maken van een update dan iets later te doen, zodat er meerdere belangrijke zaken benoemd kunnen worden.
    Op deze manier komt het over of een bericht in de laatste minuut nog in elkaar gezet moet worden. (En nee, ik weet dat het vrijwilligers zijn die dit in hun vrije tijd doen, maar weet ook dat ze, voor zover mogelijk, vooruit werken.)
    Ik heb liever een bericht een paar uur na de update die alle info bevat, dan direct een bericht waar belangrijke info mist.

  • Waarom wordt het voordeel van 30% efficiëntere voertuigen niet benoemd in de aankondigingen. Dit soort info zou nuttige info zijn om te weten.

    Heb alle info door zitten lezen, maar ben dit niet tegen gekomen.

    Misschien een idee om het bekend maken van een update dan iets later te doen, zodat er meerdere belangrijke zaken benoemd kunnen worden.
    Op deze manier komt het over of een bericht in de laatste minuut nog in elkaar gezet moet worden. (En nee, ik weet dat het vrijwilligers zijn die dit in hun vrije tijd doen, maar weet ook dat ze, voor zover mogelijk, vooruit werken.)
    Ik heb liever een bericht een paar uur na de update die alle info bevat, dan direct een bericht waar belangrijke info mist.

    Het bericht is een vertaling van de andere landen. De efficiëntere voertuigen staat er wel in benoemd, maar heel summier:

    Je kunt je gebouwencomplex upgraden om zo meer voertuigplaatsen en een betere voertuigefficiëntie te verkrijgen

    Om die 30% te bereiken moet je wel 32.500.000 betalen. Je begint met 2% en kan in stappen omhoog door het gebouw te upgraden.

  • Waar het op duid moet je niet aan mij vragen. Ik heb alleen bij jou bericht iets gezien over 30% efficientie. Dus denk dat jij het zoals gewoonlijk wel weer beter weet. Maar goed. Het zal wel weer.....

  • Hetgeen ik (als enigszins realistische speler) jammer vind, is dat ik weinig voorbeelden kan bedenken van dit gebouwencomplex waar alle takken van sport ook daadwerkelijk zover zijn uitgebouwd.
    Ik kan wel een aantal voorbeelden noemen vanuit regio Haaglanden:
    Ambulancepost mangaanstraat, waar er meer dan 20 voertuigen staan en je dus 2 posten in het spel nodig hebt,

    Delft, waar er bij de brandweer ook 4 ambulances staan (niet echt meer een VWS) en ook het politiebureau daaraan vast zit (echter heeft de brandweer daar 8 voertuigen en dan tel ik ook echt alles mee). Je zou dus 12 loze uitbereidingen moeten doen, plus nog eens 16 voor de ambu's om het samen te kunnen voegen.

    Het zou voor bijvoorbeeld het logistiek centrum van de brandweer (Loosduinen) wel handig kunnen zijn, daar staan meer dan 20 voertuigen dus daarvoor zou je dan 2 brandweer kazernes kunnen plaatsen en koppelen, maar het kost wel een flinke duit om het voor slechts 2 gebouwen te doen.

    Ik snap heel goed dat de mogelijkheid brandweer-VWS er al is, die wordt ook vaak gebruikt, maar ik zie voor mezelf inderdaad niet echt een scenario waar ik het kan inzetten.

    Wellicht kan iemand mij op een idee brengen?

  • Als ik in de toekomst een gebouwcomplex wil maken dan zou ik bijv. in principe 2 brw-posten bij elkaar willen bouwen. Maar MKS heeft altijd gewaarschuwd voor de "Valsspeelfunctie". Als je 2 gebouwen dicht bij elkaar bouwt worden je meldingen minimaal 50 kilometer verder geplaatst.

    Is deze valsspeelfunctie aangepast of worden bij een gebouwcomplex ook meldingen 50 km verderop geplaatst?

  • Als ik in de toekomst een gebouwcomplex wil maken dan zou ik bijv. in principe 2 brw-posten bij elkaar willen bouwen. Maar MKS heeft altijd gewaarschuwd voor de "Valsspeelfunctie". Als je 2 gebouwen dicht bij elkaar bouwt worden je meldingen minimaal 50 kilometer verder geplaatst.

    Is deze valsspeelfunctie aangepast of worden bij een gebouwcomplex ook meldingen 50 km verderop geplaatst?

    dat is bij veel meer dan 2 gebouwen hoor. Met 30 posten op 1 plaats voor mijn reservevloot kan ik het weten. Begon ergens bij de 10-15.

    De werkelijke getallen/voorwaarden voor de valsspeelfunctie waren in te zien via de FAQ. Maar aangezien die daar zijn weggehaald en er de opmerking staat dat ze die niet openbaar maken, ga ik deze ook niet hier vermelden. Maar om je gerust te stellen, deze vind zeker nog niet plaats bij 2 gebouwen bij elkaar.


    Hetgeen ik (als enigszins realistische speler) jammer vind, is dat ik weinig voorbeelden kan bedenken van dit gebouwencomplex waar alle takken van sport ook daadwerkelijk zover zijn uitgebouwd.
    Ik kan wel een aantal voorbeelden noemen vanuit regio Haaglanden:
    Ambulancepost mangaanstraat, waar er meer dan 20 voertuigen staan en je dus 2 posten in het spel nodig hebt,

    Delft, waar er bij de brandweer ook 4 ambulances staan (niet echt meer een VWS) en ook het politiebureau daaraan vast zit (echter heeft de brandweer daar 8 voertuigen en dan tel ik ook echt alles mee). Je zou dus 12 loze uitbereidingen moeten doen, plus nog eens 16 voor de ambu's om het samen te kunnen voegen.

    Het zou voor bijvoorbeeld het logistiek centrum van de brandweer (Loosduinen) wel handig kunnen zijn, daar staan meer dan 20 voertuigen dus daarvoor zou je dan 2 brandweer kazernes kunnen plaatsen en koppelen, maar het kost wel een flinke duit om het voor slechts 2 gebouwen te doen.

    Ik snap heel goed dat de mogelijkheid brandweer-VWS er al is, die wordt ook vaak gebruikt, maar ik zie voor mezelf inderdaad niet echt een scenario waar ik het kan inzetten.

    Wellicht kan iemand mij op een idee brengen?

    Inderdaad, maar bij 2 gebouwen samenvoegen heb je ook nog niet eens de voordelen van dit gebouw. Daarvoor moet je minimaal 5 gebouwen koppelen die allemaal op dezelfde locatie komen te staan. (ook al waren ze oorspronkelijk 10km van elkaar af)

  • Als je een gebouwencomplex maakt, en hij is af, Dan heb je de keus om een Politiehelikopter of Trauma Helikopter te nemen, maar zoals het nu is kan je geen personeel,

    werven op de gebouwencomplex.


    Kan het ook zo zijn, als je nu personeel in de opleiding zet van de politieopkomstbureau die in het gebouwencomplex staat.

    En dan vanaf daar in de politiehelikopter zetten. Dan kan de beste optie zijn. Of kan dat ook niet.

  • Als je een gebouwencomplex maakt, en hij is af, Dan heb je de keus om een Politiehelikopter of Trauma Helikopter te nemen, maar zoals het nu is kan je geen personeel,

    werven op de gebouwencomplex.


    Kan het ook zo zijn, als je nu personeel in de opleiding zet van de politieopkomstbureau die in het gebouwencomplex staat.

    En dan vanaf daar in de politiehelikopter zetten. Dan kan de beste optie zijn. Of kan dat ook niet.

    Dat was precies het probleem waar ik mijn verhaal mee begon. Je kan geen personeel werven, overplaatsen of gebruiken van een aangesloten post. Een teamgenoot loopt tegen hetzelfde probleem aan.

  • Als je een gebouwencomplex maakt, en hij is af, Dan heb je de keus om een Politiehelikopter of Trauma Helikopter te nemen, maar zoals het nu is kan je geen personeel,

    werven op de gebouwencomplex.


    Kan het ook zo zijn, als je nu personeel in de opleiding zet van de politieopkomstbureau die in het gebouwencomplex staat.

    En dan vanaf daar in de politiehelikopter zetten. Dan kan de beste optie zijn. Of kan dat ook niet.

    Personeel werven is nu mogelijk op het gebouwencomplex zie ik. Dus dat is nu mogelijk.

    Overplaatsen zie ik niet

  • Ik ben het volledig met alle bovenstaande opmerkingen eens.

    Ik zie het nut in verhouding tot het uit te geven bedrag niet in (al helemaal niet in Nederland).

    De kosten zijn gigantisch hoog, de voordelen minimaal en dat wat het biedt werkt niet goed of is niet goed uitgedacht.


    Naar mijn idee had deze update veel beter kunnen zijn wanneer er meer aandacht in gestopt was, erg jammer.

    Voor de duidelijkheid: geen haat naar de vrijwilligers hier in Nederland, zij hebben hier (bijna) geen invloed op!

  • Bedankt voor jullie reacties en feedback. Helaas hebben wij niet direct een antwoord op alle vragen die hier gesteld zijn. We hebben daarom expres even gewacht met reageren om jullie vragen te bundelen en te kunnen overleggen met de ontwikkelaar. Jullie vragen zijn nu dan ook doorgegeven aan de ontwikkelaar en als we meer info hebben zullen we dit natuurlijk met jullie delen.


    Blijf tot die tijd hier vooral je feedback delen zodat we dit met de ontwikkelaar kunnen overleggen!

  • Hoe zit het met deze:
    Upgrade 1 gebouw(en) tot gebouwencomplexbasis(sen) (klein)
    Want ik weet zelf dat US en nog paar versies kleine versies gebouwen hebben. Wij hebben in Nederland alleen maar een VWS om dit te doen moet ik dan 4 vws posten naast elkaar bouwen om een taak te kunnen voldoen of is hier een andere manier voor ?

  • Hoe zit het met deze:
    Upgrade 1 gebouw(en) tot gebouwencomplexbasis(sen) (klein)
    Want ik weet zelf dat US en nog paar versies kleine versies gebouwen hebben. Wij hebben in Nederland alleen maar een VWS om dit te doen moet ik dan 4 vws posten naast elkaar bouwen om een taak te kunnen voldoen of is hier een andere manier voor ?

    4 VWS posten kan je niet koppelen in 1 complex. Of dat moet bij kleine anders zijn. Bij groot kan je maximaal 2 van 1 soort koppelen.

  • Ik denk dat DL vergeten is dat we hier geen small posten hebben vandaar mijn vraag hoe zit dat precies want het is natuurlijk totaal onlogisch om 2 VWS posten te koppelen of meer.

    Maar om het uit te proberen is me net wat te duur