Vragen over informatievoorziening

  • Lees het bericht nu pas.

    Maar blijf het wel apart vinden dat zaken worden gecommuniceerd buiten het gameteam om.
    En in de documentatie van de ontwikkelaar staan andere getallen. (Ja, zoals ik heb begrepen wordt die bijgehouden en vertaald door het gameteam)

    Blijf het jammer vinden dat er geen duidelijkheid is in communicatie.

    Er wordt steeds gezegd dat 99% van de communicatie verloopt via het GameTeam.

    Maar toch zijn er dus spelers die meer info krijgen over het spel uit duitsland dan de mensen die namens ons in contact staan met hun.

  • Lees het bericht nu pas.

    Maar blijf het wel apart vinden dat zaken worden gecommuniceerd buiten het gameteam om.
    En in de documentatie van de ontwikkelaar staan andere getallen. (Ja, zoals ik heb begrepen wordt die bijgehouden en vertaald door het gameteam)

    Blijf het jammer vinden dat er geen duidelijkheid is in communicatie.

    Er wordt steeds gezegd dat 99% van de communicatie verloopt via het GameTeam.

    Maar toch zijn er dus spelers die meer info krijgen over het spel uit duitsland dan de mensen die namens ons in contact staan met hun.

    Van het Duitse forum kan je voor zaken die over alle versies gaan heel veel informatie vandaan halen.

    Daarnaast heb ik ook contacten binnen LSSM die aan mij (in PB's) nog hebben bevestigd dat zij van de ontwikkelaar te horen hebben gehad dat alle versies op dit punt gelijk aan elkaar zijn.


    Toevoeging:

    Officiële berichtgeving gaat ook via het GameTeam. Beantwoorden van vragen doet iedereen. Ik deed dat vanuit de informatie die mij op dat moment beschikbaar was.

    Indien die informatie niet klopt, horen we het vanzelf van het GameTeam.

  • Oke. Bedankt voor de info.
    Denk dat ik me toch maar eens moet gaan verdiepen in scripts om zo ook direct met de ontwikkelaar te kunnen spreken.

    Neemt niet weg dat ik het blijf vinden dat er zoveel achteringangen zijn, maar blijkbaar is dit de enige manier om alle officiële informatie te krijgen.


    En over je toevoeging. Ik weet dat communicatie officieel via GameTeam loopt en dat iedereen op vragen kan reageren.
    Maar ik vind het apart dat GameTeam dingen nog aan het navragen is en dat een "normale" speler wel al (via via) officieel bericht uit Duitsland heeft.
    Lijkt mij niet de correcte wijze van communicatie.

    En nee, ik ga niet het gameteam aanvallen, maar dit lijkt me wel iets waar mogelijk aandacht aan kan worden besteed.

    Hun zetten zich in als officieel communicatie team, maar hebben minder info dan iemand die gewoon het spel speelt. (althans zo komt het voor mij over)


    Dus als ik ga kijken wat voor organisatie achter dit spel zit. (Een groot bedrijf en een gameteam van 9 mensen als ik goed tel) Vind ik het een slechte zaak dat er spelers zijn die eerder info hebben dan het "officiële" team wat achter het spel voor ons zit te werken.

  • Je neemt nu aan dat ik gegevens heb die het GameTeam nog aan het navragen is. Waar heb jij vandaan dat ze het nog aan het navragen zijn?

    Ik heb dat nergens gelezen. Misschien hebben ze er nooit om gevraagd, dan krijgen ze deze data ook niet.


    Ik weet dat LSSM in Duitsland rechtstreekse contacten heeft en dat zij deze vraag al lang geleden bij de ontwikkelaar hebben neergelegd. Dus opzich is het niet zo raar dat zij dit wel weten en het NL Gameteam niet. Dit is voor NL ook nog niet zo'n belangrijk punt, maar voor correcte data binnen bepaalde functies van LSSM wel.


    Gewoon wat met scripts doen kom je echt niet in rechtstreeks contact met de ontwikkelaar. LSSM heeft al en lange weg begaan tot waar het nu is en zo ook de contacten opgebouwd.

  • Ik heb ook nergens gezegd dat het gameteam dit aan het navragen is.
    Maar op meerdere zaken kom jij met info waarvan ik van mensen van het gameteam krijg te horen dat ze het navragen.
    Maar goed.

    Dat LSSM voor hun scripts data nodig heeft zouden ze ook via het gameteam kunnen vergaren lijkt me. En als dat dan via de ontwikkelaar moet lijkt het me apart dat hun die dan ook naar buiten mogen brengen.
    Straks kunnen hun nog eerder meldingen doen over een update dan dat die in het spel zit. Lijkt me apart. Lijkt mij dat de ontwikkelaar en het gameteam in dit geval de enige zijn die iets over de update weten. Maar door alle info die ik hier steeds lees krijg ik steeds meer het idee dat er blijkbaar nog meer externe partijen gegevens hebben over zaken.


    Op deze manier begin ik zelf twijfel te krijgen over de veiligheid van mijn gegevens binnen het spel. (ja is een andere discussie, maar wel iets waar ik aan denk). Als game zaken ook via externe partijen kunnen worden gecommuniceerd, wie weet wat er dan met andere zaken gebeurd.


    Hopelijk kan het @gameteam of de ontwikkelaar een keer een duidelijk overzicht geven over de communicatie zodat er eens een keer duidelijk wordt wat nu precies de kanalen zijn waar info wordt verspreid en waarvoor je waar moet zijn.


    @gameteam. Als jullie dit liever in een ander topic zien, laat het maar weten. Dan maak ik een nieuw topic hiervoor aan. Of jullie kunnen het verplaatsen. Want ik denk dat duidelijkheid hierin wel een belangrijk punt moet gaan worden.

  • Ik heb ook nergens gezegd dat het gameteam dit aan het navragen is.

    Volgens mij staat dat hier:

    Maar ik vind het apart dat GameTeam dingen nog aan het navragen is en dat een "normale" speler wel al (via via) officieel bericht uit Duitsland heeft.

    LSSM krijgt antwoord op de vragen die ze hebben en zodra er een update is geweest, krijgen ze de releasenotes.

    De vragen die zij stellen is onder andere dit soort informatie.


    Zij hebben een contactpersoon voor hun vragen. Bij uit mijn hoofd gezegd 23 versies van het spel bij elk gameteam (als die er al zijn) gaan navragen wat er is geüpdatet, is wel erg veel werk. En zeker aangezien dit een vraag is wat gewoon algemeen over alle spelen gaat, zou het raar zijn als dit vanuit de GameTeams moet komen naar een scriptontwikkelaar in Duitsland.


    Als je de officiële bevestigde informatie wilt, moet je alleen de berichten van het GameTeam volgen en niet die van spelers.

    Je opmerking over veiligheid van je data is natuurlijk flauwekul in deze discussie. Wat heeft dat er mee te maken.....

    Een vraag stellen over of alle versies in het limiet gelijk is en daar antwoord op krijgen van de ontwikkelaar of ineens al je data die op straat ligt?????????

  • Nou dan verkrijgen hun info via hun eigen contact persoon. Veel plezier er mee. Maar ik vind het niet kunnen dat dit dan via andere wegen ook weer verder wordt gecommuniceerd. Hun communiceren naar jou en jij vervolgens hier weer naar andere spelers.


    En over mijn persoonlijke data, deze link is vanuit hier mogelijk niet direct, maar als gamedata via andere kanalen extern wordt gecommuniceerd dan de wegen die bekend staan (achterdeurtjes methode) , dan is een link naar je personlijke data leggen een kleine stap. Ook privacy is een belangrijke zaak. En als gamedata al op meerdere manieren naar buiten 'lekt'. Bestaat er altijd een kans dat dit ook gebeurd met normale data.

    Maar goed. Zoals ik al vaker heb gemerkt valt met jou geen gesprek te voeren aangezien jij jezelf ziet als iemand die altijd gelijk heeft een geen tegenspraak accepteert.

    Ik wacht gewoon nog even op reactie van het gameteam over de zaken. Desnoods in een ander topic of privé bericht.


    Ik denk dat ik verder mijn punt hierover wel duidelijk heb.

  • De informatie die ik deel is openbaar in te zien via LSSM V4. Ik heb ze die vraag gesteld omdat ze het limiet ook voor NL aanpaste in de openbare code. Logisch dat ik dan antwoord krijg daarop.


    Wat betreft je privacy is toch wel een heel ander niveau van gegevens waar ze gewoon aan de wetgeving gebonden zijn. Maar als je je hierdoor al zorgen maakt over de achterdeurtjes zou ik je bij deze adviseren om je internet af te sluiten en je op te sluiten in je eigen woning.


    Ik sta best open voor tegenspraak als je het goed beargumenteerd.

    Het zou een beetje raar zijn als ik openbare informatie niet mag delen, omdat het GameTeam deze vraag niet heeft gesteld bij de ontwikkelaar of er nog geen antwoord op heeft ontvangen. Dat is nu wel wat je aangeeft.

  • Ik heb het originele topic even opgeschoond en deze discussie geïsoleerd.


    Er is op dit forum alle ruimte voor een goede discussie maar dan moet dit ook wel een redelijk gesprek blijven. Daar is naar mijn inzien hier helaas geen sprake meer van. De berichten die geen inhoudelijke bijdragen leveren aan het gesprek zijn dan ook verwijderd.

    Over het onderwerp informatievoorziening:
    In de basis zijn wij als gameteam verantwoordelijke voor een juiste informatievoorziening aan de spelers van Meldkamerspel. Wij doen dan ook ons best om via verschillende communicatiekanalen alle informatie overzichtelijk voor de speler beschikbaar te maken.
    Zo hebben we het blog en de Facebookpagina voor de nieuwsberichten. En de handleidingen en sinds kort ook de FAQ voor de spelers die extra (specifieke) informatie zoeken.
    Het bijhouden van deze verschillende communicatiekanalen is een behoorlijke klus en het kan daarom even duren voor ook daarin alle nieuwe informatie is opgenomen.

    Als Nederlands Gameteam hebben wij een bijzondere positie. Alle informatie die wij delen komt rechtstreeks van de ontwikkelaar of is bij de ontwikkelaar geverifieerd. Lang niet alle andere versies van het spel hebben zo'n team met de positie om direct met de ontwikkelaar aan het spel te kunnen werken. Wij doen dit allen in onze vrije tijd naast onze reguliere baan en sociaal leven. We staan in goed contact met de ontwikkelaars en proberen elke dag het spel weer een stukje beter te maken.

    Om terug te komen op de inhoud van het gesprek over informatie en andere bronnen. Het spel is van origine Duits en de Duitse versie kan dan ook worden gezien als de basisversie van het spel waar de andere varianten spin-offs van zijn. Dit betekent dat de Duitse versie voorop loopt en een community heeft die al wat verder ontwikkeld is dan de onze. Met een groter aantal spelers worden meer vragen gesteld en komt steeds meer informatie naar boven die inzichtelijk gemaakt kan worden. Door de overeenkomsten en gedeelde broncode van het spel is het zo dat info over de Duitse versie soms gelijk staat aan de Nederlandse versie, als je beide spellen speelt kun je daarin dan ook overeenkomsten tegenkomen, maar vaak gelden er ook uitzonderingen en zit het voor Meldkamerspel net even anders in elkaar. Uit de overname door XY-Rality en de behoefte aan overzichtelijke informatie is recentelijk dan ook de FAQ ontstaan. Deze is recent vertaald naar het Nederlands en zijn we nog aan het bijwerken.

    LSSM is een bijzondere toevoeging, de makers van LSSM hebben met de ontwikkelaar een eigen regeling waarmee zij info verkrijgen voor het draaiend houden van hun add-on voor het spel. Dat betekent dat ze daar specifieke info voor ontvangen die voor de gemiddelde speler minder relevant is. Daar is het onderwerp van de discussie, het maximale aantal gebouwen een duidelijk voorbeeld van: Dit is een keer een snelle update geweest waarbij de informatie niet direct is overgenomen in de FAQ. Het veranderd echter wel de broncode van het spel en dat maakt dat het bij scripters zoals het team van LSSM wel naar voren komt en geregistreerd staat.

    In het kort: Alle informatie over de werking van het Nederlandse spel wordt vanuit de ontwikkelaar via ons gecommuniceerd. Wij zorgen voor de berichtgeving op de verschillende kanalen en proberen alle informatie zo inzichtelijk mogelijk te maken voor de spelers. Daarbij zijn er af en toe ook zaken die voor andere versies al gecommuniceerd zijn en die wij eerst moeten verfieren. Dat er dan via andere kanalen al een antwoord komt is dan goed mogelijk, deze zal soms kloppen, en soms ook niet. We zijn er als community om elkaar te helpen en elkaars vragen te beantwoorden. Dit is onder andere waarvoor het forum bestaat en dit juichen we dan ook alleen maar toe. We vragen iedereen hier wel om redelijk te blijven en vinden het niet erg als er een constructieve discussie ontstaat. Maar dan moet dit wel constructief blijven en niet afzinken naar een niveau waarop we elkaar gaan aanvallen/beledigen of uit de tent aan het lokken zijn. Hier zullen wij dan ook de grens trekken en optreden.