[FMKS0077] Suikertekort

  • Ik kreeg vandaag de melding suikertekort en deze patiënt moest naar een afdeling Neurochirurgie.

    Nu heb ik bij de mogelijke meldingen gekeken omdat deze melding 2 keer voorkomt.
    Maar in het ene geval moet de patiënt naar de afdeling Interne Geneeskunde (wat ook klopt)


    De opname voor iemand met een suikertekort op de afdeling Neurochirurgie lijkt niet te kloppen.


    Hierbij de afbeelding van de melding

    https://prnt.sc/xrubav

  • Als je zo redeneert dan kan je elke ziekte naar elke afdeling sturen want de melding was gewoon niet goed. ;)


    In mijn beleving is de afdeling Neurochirurgie de afdeling waar men opereert voor klachten aan het zenuwstelsel. Daar valt een suikerziekte niet onder.


    Het is niet een grote fout maar volgens mij klopt het niet. Zeker omdat de andere melding van de suikertekort niet richting neurochirurgie gaan maar naar de afdeling Interne Geneeskunde.


    Ik weet ook niet of het veel werk is om aan te passen (als men dit al zou willen) want daarvoor is dit niet zo belangrijk...

  • Cahjo

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Suikertekort” naar “[FMKS0077] Suikertekort”.