kleine kazernes (vrijwillige)

  • Ik ben deze week begonnen in de Duitse en Engelse versie en daar viel me wat op.
    Je kan daar van alle posten een kleine post kopen: dus een kleine brandweerkazerne (max 6 parkeerplaatsen en 2 haakarmbakparkeerplaatsen) en een klein politiebureau (max 6 parkeerplaatsen en 2 cellen). Daarnaast wordt in de reviews onder de app in Google Play vaak aangeraden om 2 kleine brandweerkazernes te kopen als je net begint, maar die hebben wij niet in het spel.
    Ik merk zelf dat ik veel sneller uitbreid door de kleine brandweerkazernes en dat ik ook veel sneller door het saaie begin heen ben wat dit spel toch wel een beetje vormt. Het duurt vrij lang om 100.000 credits bij elkaar te sprokkelen met alleen maar meldingen waarbij er 1 TS benodigd is, eerlijk gezegd zou ik dan ook af gehaken zijn.
    Nu dan mijn suggestie, ondanks dat varianten hierop al vaak zijn afgekeurd omdat we geen kopie willen worden van de Duitse variant.
    Stop de kleine brandweerkazerne voor beginnende spelers in het spel. Zo kunnen beginnende spelers gelijk 2 kazernes bouwen en zijn ze snel door het saaie begin heen. De kleine brandweerkazerne is alleen beschikbaar voor mensen die nog geen 1.000.000 credits hebben verdiend (voorbeeld, kan ook 10 kazernes zijn). Zo behouden we meer mensen, omdat ze dan niet stoppen omdat het begin zo lang duurt.
    Dat dit zou moeten kunnen zien we ook in de Duitse versie; daar worden de MMT-standplaats en de politiehelikopter standplaats pas beschikbaar bij de rang Stv. Zugführer(in) (10.000.000 verdiende credits). In het meldkamerspel kan dan de kleine brandweerkazerne niet meer beschikbaar zijn bij de rang hoofdbrandmeester (1.000.000 verdiende credits). Zo helpen we de beginnende spelers die niet zo veel geduld hebben door het saaie begin heen en dat levert meer speel plezier op voor iedereen.

  • Laat elk land maar in zijn eigen waarde, elk land is anders en speel anders.

  • ik denk ook als je dit echt een leuk spel vind dat je dan door het begin moet komen door lang te spelen

    Dit kan je niet gelijk van een spel zeggen als je het voor het eerst opent.
    In vergelijking is dat hetzelfde toen de corona app werd aangekondigd maanden geleden. Kijk deze video van Arjen Lubach even terug en je snapt wat ik bedoel.

    De vergelijking is hier dan niet: App wel of niet nadat alleen de aankondiging is geweest, maar: doorspelen of niet na een paar meldingen.

    Je kan namelijk niet gelijk al zeggen of iets leuk is of niet. Ik kan bij mij zelf al veel voorbeelden opnoemen die eerst niet leuk leken maar wel leuk waren, nadat je het een tijdje had gedaan. Andersom precies hetzelfde

    het idee is al afgekeurd

    Dat gaat over hetzelfde maar heeft een andere uitwerking:

    Dat idee gaat over dat je altijd een kleine post kan kopen, dit idee gaat erover dat je in de begin stadium een kleine kazerne kan kopen om de beginnende spelers tegemoet te komen, zodat ze niet eeuwig er over doen om hun 2de en 3de kazerne te kunnen kopen.

    En als je dan zegt; ga in een team, dan wordt er dus eigenlijk verplicht om in een team te gaan spelen of om heel lang over het begin te doen.

  • De vorige suggesties verwezen ook naar de "kleine" kazernes van DE en missionchief. Dus het gaat dan om dezelfde kazernes.

  • Ik denk dat het grote verschil ertussen is dat je in de NL versie er langer over doet om uit te breiden. Naar mijn mening vind ik dat leuker, want nu heb je een echt doel in het spel.

    Als je start met een kleine kazerne waar je al een groot deel van de parkeerplaatsen beschikbaar zijn neemt dat voor mij al gouw de motivatie weg.

  • en waarom moet alles het zelfde bij de landen

    Het moet niet overal hetzelfde.

    Het is alleen een suggestie van een speler die graag zo'n functie wil hebben.
    Ieder mag suggesties doen die ze willen. Of het dan goed of afgekeurd word is uiteindelijk aan de admins.
    En dat besluit wordt dan ook op basis van de reacties genomen neem ik aan.

    Maar zoals al aangegeven in dit topic is het afgekeurd.

  • Als het afgekeurd wordt/blijft dan blijft de situatie zoals hij nu is:


    Een nieuwe speler die niet in een team wilt, zal met 500 credits meldingen 100.000 credits moeten verzamelen om de 2de kazerne te kunnen bouwen. Dat betekent dat die 200(!) meldingen af moet handelen voordat die eindelijk genoeg credits bij elkaar heeft gesprokkeld om de 2de kazerne te kunnen bouwen.

    200 meldingen klinkt in onze oren niet zoveel maar beginnende spelers krijgen maar 2 meldingen tegelijk. Een melding afhandelen duurt ongeveer 3 minuten (schatting) als kleine speler moet je dus 200 / 2 x 3 minuten = 300 minuten, dat staat gelijk aan 5 uur, spelen. Een nieuwe speler zal dus ongeveer 5 uur moeten spelen voordat hij een 2de kazerne kan kopen.

    Als nieuwe spelers het slimmer aanpakken en maar 2 TS'en nemen op een brandweerkazerne ipv 3, dan is het ongeveer 2-2,5 uur (je bespaart met die uitgave 55.000 credits). Bij die aantallen schrik in ieder geval wel

  • Ieder zijn eigen keuze voor de manier van spelen he.

    En iedereen start in het begin wat moeilijker en het gaat steeds beter.

    En een beetje uitdaging mag ook wel.

    Dus ik zou zeggen laat lekker op afgekeurd staan. De meeste spelers zijn allemaal al een heel eind gekomen, enkele zelfs zonder team.

    Dus het is mogelijk, waarom zou je dan dingen gaan veranderen.

    En als dit veranderd moet gaan worden neem ik aan dat de admins dit ook wel.

  • We hebben destijds bewust gekozen om deze optie niet in de Nederlandse versie over te nemen. Onze mening is niet veranderd en de functie gaat er dus ook niet komen. We zijn druk bezig met andere leuke updates, nog even geduld dus!


    Dit topic gaat naar het archief

  • er moet een mogelijkheid zijn om een kleinere goedkope brandweerpost te bouwen zoals hierboven beschreven. 15

    1. eens (7) 47%
    2. oneens (8) 53%

    beste moderators is het misschien een idee dat je naast een normale kazerne ook een kleine opkomstkazerne voor een vrijwillige bandje kan maken?

    dat je op een plek waar je bijvoorbeeld een kleine kazerne (vrijwillige post) wil bouwen niet de volledige kazerne van 100000 credits hoeft te bouwen.

    maar voor maar 50000 credits een kleien post kan maken, die post kan dan bijvoorbeeld voor 50000 gebouwd worden en slechts een keer (voor bijvoorbeeld 15000) uitgebouwd worden.

    zo krijg je de mogelijkheid om in een dorp bijvoorbeeld ee kleien realistische post goedkoper te bouwen. en als je een echte kazerne met meer dan 2 plekken wil bouwen moet je gewoon de echte kazerne bouwen.