Custom Inzetvoorstelregels

  • Bij het maken van Inzetvoorstellen, zijn er genoeg nieuwe opties die we velen graag zien, en andere weer niet. Denk maar aan een lijn voor DA-HOD/DA-OVD, of een lijn voor TS'sen zonder SI-2.

    Om heel veel opties bij te maken, zou ook maar een veel te grote lijst van opties geven, dus is mijn idee om die lijst te vervangen door een ander systeem.


    In mijn voorstel voor Inzetvoorstellen, staan eerst geen lijnen met opties, maar maak je iedere keer een nieuwe lijn waar je zelf de opties voor selecteert: het aantal en de voertuigtypes waar uit gekozen mag worden.

    Hopelijk kan deze manier van werken goedgekeurd worden, want het kan ervoor zorgen dat iedereen de inzetvoorstellen kan samenstellen exact hoe ze willen zonder het onoverzichtelijk te maken, en bij toekomstige toevoegingen van voertuigen het ontbreken van combinaties kan voorkomen.

  • Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het gameteam bezig was het herindelen van de inzetvoorstellen en het splitten van opties daarin.

    Dit zou anders een mooi alternatief zijn. Alleen maakt het voor beginnende spelers wel ingewikkelder denk ik.

  • Wat 1001 hierboven aangeeft klopt. We zijn nog bezig met de update van AUR naar Inzetvoorstellen en daar hoort ook een functie bij die wel wat lijkt op wat je beschrijft. Als het goed is kunnen we hier binnenkort meer duidelijkheid over geven. Nog even geduld dus. 😉

  • Wat 1001 hierboven aangeeft klopt. We zijn nog bezig met de update van AUR naar Inzetvoorstellen en daar hoort ook een functie bij die wel wat lijkt op wat je beschrijft. Als het goed is kunnen we hier binnenkort meer duidelijkheid over geven. Nog even geduld dus. 😉

    Ben benieuwd wat het gaat worden. We gaan het allemaal weer meemaken.

  • Ik zie dat we nu kolommen gekregen hebben voor het bewerken van een inzetvoorstel en ook eigen voertuigtype kunnen alarmen. Dit is top! :thumbsup:

    Kan de Voorlichter wel verzet worden van de kolom politie naar brandweer? Dit lijkt een foutje te zijn.


    Ik zou ook een paar veranderingen in volgorde willen voorstellen:

    (Alleen Slangenwagen / Watertankwagen) voor (Slangenwagen / Watertankwagen of Watertransportsysteem-haakarmbak) ipv erachter

    (Adembeschermingshaakarmbak) voor (Adembeschermingsvoertuig of haakarmbak) ipv erachter

    (NH-O) en (DB-Bike) voor (Politie Noodhulp)

    Dit omdat er soms onnodig ver gezocht wordt voor een voertuig. Ik zal als voorbeeld de db-bike nemen. Als je een inzetvoorstel voor Een DB-bike hebt en 2 Noodhulps, bestaat momenteel het risico dat de DB-bike als deel van de noodhulpregel genomen wordt en dus voor de DB-bikeregel naar posten verderop gezocht moet worden. (dit dus ook met de slangen/ademwagens en hun haakarmbakken)


    Is het ook mogelijk om een voertuig meerdere eigen voertuigtypes te geven? dit zou handig zijn om een voertuig onder meerdere 'eigen' uitrukregels te laten vallen.

  • Vanuit de ontwikkelaar werd gevraagd of ik wilde meedelen dat ze dit hadden toegevoegd om eigen categorie te maken, maar omdat ze nog niet alle voertuigen die wil hebben hadden toegevoegd, vond ik het nog niet nodig hier een mededeling over te doen.


    Het toevoegen van de overige voertuigen staat dus nog steeds op de to-do list.