[FMKS0098] besteld vervoer [AFGEROND]

  • Het lijkt mij dat zorgvervoer inderdaad niet meetelt voor de award "Levens gered". Zorgvervoer is alleen vervoer van punt a naar punt b. Dit zijn geen "patiënten" in de vorm van direct medisch handelen. Je zal nooit (regulier) zorgvervoer tegenkomen wat op A1 niveau wordt uitgevoerd. Zorgvervoerambulances kunnen ook niet ingezet worden bij A1 hulp, ze zijn daar immers niet voor ingericht.

  • Ik denk omdat ze geen plek in het ziekenhuis opnemen?

    parienten die je alleen behandeld ook niet.

    Het lijkt mij dat zorgvervoer inderdaad niet meetelt voor de award "Levens gered". Zorgvervoer is alleen vervoer van punt a naar punt b. Dit zijn geen "patiënten" in de vorm van direct medisch handelen. Je zal nooit (regulier) zorgvervoer tegenkomen wat op A1 niveau wordt uitgevoerd. Zorgvervoerambulances kunnen ook niet ingezet worden bij A1 hulp, ze zijn daar immers niet voor ingericht.

    boven de award staat inderdaad levens gered, maar de award gaat om het aantal patienten geholpen.

  • parienten die je alleen behandeld ook niet.

    Goed punt, maar ik ben het wel met ZaanseMartin eens.
    Interessant sidepoint is nog wel dat ik me afvraag waarom sommige zorgambulances in het echt nog zwaailichten hebben, gezien ze eigenlijk altijd op equivalent niveau "A2" rijden, gelijk aan de Prio2 van de brandweer.
    Zal wel een zekerheidsdingetje zijn ofzo.

  • Goed punt, maar ik ben het wel met ZaanseMartin eens.
    Interessant sidepoint is nog wel dat ik me afvraag waarom sommige zorgambulances in het echt nog zwaailichten hebben, gezien ze eigenlijk altijd op equivalent niveau "A2" rijden, gelijk aan de Prio2 van de brandweer.
    Zal wel een zekerheidsdingetje zijn ofzo.

    Die hebben lichten voor "het geval dat" een patiënt plots slecht word. In België zijn deze lichten op de secundaire aan het verdwijnen

  • Cahjo

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “besteld vervoer” naar “[FMKS0098] besteld vervoer [AFGEROND]”.