[FMKS0050] bike team mee alarmeren

  • Hi,


    Ik heb vernomen dat het Biker-team (net als een Hondengeleider) ook telt als NH. Biker-team kan wel arrestanten vervoeren heb ik gemerkt.

    Maar ik zie dat het in de Uitrukregels een aparte regel is (heel fijn!!!)... maar als ik in mijn uitrukregels nu een NH aanklik, selecteert 'ie dus ook de bikers.

    Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling aangezien er een aparte regel voor is.



    Toevoeging: Ik weet dat je de voertuigen kan uitschakelen voor A&U, maar ik wil ze juist op een aparte uitrukregel zetten, dus dat is geen oplossing.

  • Goedemorgen, dit is niet direct een fout.

    Momenteel zijn we bezig met het herstructureren van de Inzetvoorstellen. Dit proces loopt nu maar kost wat tijd. We zullen je feedback meenemen.

  • Waarom is het niet per definitie een fout?

    Want een Hondengeleider telt ook als Noodhulp, maar die wordt voor de uitrukregels ook niet als NH geselecteerd ;)

    Komt dat dan puur omdat de Biker wel een arrestant kan vervoeren (hoewel voorheen politiemotoren ook gewoon als NH telden in uitrukregels, dus dat lijkt me ook weer vreemd)

  • "Alleen als eigen voertuigtype alarmeren. (Als deze optie is geselecteerd wordt het voertuig alleen gealarmeerd als het eigen type. Als dit voertuig ook moet worden gealarmeerd als het originele type moet deze optie niet worden geselecteerd)"

    Deze aanvinken bij het voertuig en dan wordt hij alleen geselecteerd als je daadwerkelijk een biketeam selecteert

    Alleen als eigen voertuigtype alarmeren. (Als deze optie is geselecteerd wordt het voertuig alleen gealarmeerd als het eigen type. Als dit voertuig ook moet worden gealarmeerd als het originele type moet deze optie niet worden geselecteerd)

  • Momenteel krijg ik bij allerlei politie meldingen waar geen bike team nodig is de melding dat ik een bike team moet sturen, komt dit door de herstructurering of is er iets anders aan de hand ?

    Naast de nieuwe meldingen is biketeam ook toegevoegd bij oude meldingen:"

    72 Winkeldiefstal 200
    73 Tasjesdief 200
    243 Verdachte situatie 750


    Had jij specifieke gevallen waar dit gebeurt?

  • Ik deel de men

    Goed inderdaad dat er een aparte uitrukregel is, maar ook ik zou graag zien dat het biketeam losgekoppeld wordt van de uitrukregel 'noodhulp'. Biketeams worden nu (gezien de frequente benodigdheid van noodhulp bij veel inzetten) automatisch meegestuurd, ook wanneer ik dat niet wil

  • Ik deel de men

    Goed inderdaad dat er een aparte uitrukregel is, maar ook ik zou graag zien dat het biketeam losgekoppeld wordt van de uitrukregel 'noodhulp'. Biketeams worden nu (gezien de frequente benodigdheid van noodhulp bij veel inzetten) automatisch meegestuurd, ook wanneer ik dat niet wil

    Jrh1997 ik denk dat dit het probleem is waar ik ook tegenaan loop.... Dus dat breder dan de winkeldiefstal, tasjesdief, verdachte situatie biker teams als noodhulp meegestuurd worden. Loskoppelen zoals WT112 voorstelt zou ik ook erg blij mee zijn....

  • Gelukkig is het niet het grootste probleem.
    We zullen wel zien wat er gaat veranderen als het NL Team samen met de ontwikkelaar alles geupdate heeft.

    Tot die tijd even roeien met de riemen die we hebben. Zal vast wel goed komen. Heb zelf nog niet met een te kort aan bikes gezeten.

    En in RL worden bikers ook ingezet voor de NH dus niet heel apart.

    Honden heb je ook altijd over. Dus die zouden wat mij betref ook wel onder NH voertuigen.

    Maar goed, ieder zijn eigenmanier van spelen.

  • Goed dat iemand dit al heeft aangekaart, wilde het ook net vragen namelijk😅😂

  • @Gameteam als je de Bikers aanmerkt als "Alleen als eigen voertuigtype alarmeren. (Als deze optie is geselecteerd wordt het voertuig alleen gealarmeerd als het eigen type. Als dit voertuig ook moet worden gealarmeerd als het originele type moet deze optie niet worden geselecteerd)" dan sluit hij het voertuig uit voor NH-uitrukregel, maar dan wordt hij ook niet herkend in de DB-Bike-uitrukregel.. dat valt wel onder bugs lijkt me??

  • @Gameteam als je de Bikers aanmerkt als "Alleen als eigen voertuigtype alarmeren. (Als deze optie is geselecteerd wordt het voertuig alleen gealarmeerd als het eigen type. Als dit voertuig ook moet worden gealarmeerd als het originele type moet deze optie niet worden geselecteerd)" dan sluit hij het voertuig uit voor NH-uitrukregel, maar dan wordt hij ook niet herkend in de DB-Bike-uitrukregel.. dat valt wel onder bugs lijkt me??

    Nee, de alleen als eigen type is bedoeld voor PM-OR e.d.

    Was voor een update die in DE volgens mij gebruikt wordt, maar in NL nog niet is geïmplementeerd. Alleen voor de oplossing bij PM-OR e.d.

  • Correct, deze "functionaliteit" is per ongeluk meegekomen naar onze versie met een update van Duitsland.

    Als het goed is zou deze functie volledig moeten gaan werken zodra er in de toekomst een algehele update voor de inzetvoorstellen komt.

  • Als ik via het uitrukvoorstel eenheden wil aansturen krijg stuurt hij automatisch ook het bike team. Deze heb ik niet meegenomen in de voorstellen. Het verwijderen en opnieuw aanmaken van voorstellen heeft niet gewerkt.