Bericht namens Nederlandse GameTeam

  • Beste Meldkamerspel Community,


    Hier een onverwacht bericht van het Nederlandse GameTeam, omdat we graag wat kwijt willen. Normaal treden we niet zo op de voorgrond, maar helaas is het zover dat dit bericht gedeeld moet worden. Voor veel van het GameTeam is het leuke eraf omdat een deel van de community niet lijkt of niet wil te begrijpen hoe de verhoudingen zijn. Het GameTeam bestaat uit 9 vrijwilligers die allemaal een eigen leven hebben naast dit spel. Er worden dagelijks meerdere uren vrijgemaakt om jullie vragen te beantwoorden, om nieuwe content te bedenken en uit te werken, om tools te schrijven en ga zo maar door. Dit allemaal naast een opleiding, werk en of gezin.


    De laatste tijd merken we dat een deel van de spelers ongeduldig worden en zoals wij het zien gaan zeuren. In het begin denk je, het zal wel, maar bij het grootste deel van het team is de maat wel een beetje vol. Ze hebben geen zin meer om te antwoorden op vragen en of opmerkingen als de communicatie alleen maar negatief is: Het gaat niet snel genoeg, we doen te weinig, er komt te weinig content, de servers zijn te traag en ga zo maar door.


    Laten we voor eens en voor altijd duidelijk maken, dat wij niet over die dingen gaan! Het Nederlandse GameTeam verzorgt de communicatie namens de eigenaar en ontwikkelaar van het spel: het Duitse Xyrality. Als Nederlands GameTeam leveren wij wekelijks nieuwe inzetten aan, die we zelf bedenken en coderen, we schrijven alle Nederlandse communicatie en proberen zoveel mogelijk alles te vertalen als de ontwikkelaar iets nieuws bedenkt. Aanpassingen of verbeteringen worden vaak binnen 24 uur na constatering op gestuurd naar de ontwikkelaar, daarna is het uit onze handen. Wij gaan niet 10 keer de ontwikkelaar herinneren aan een letter die fout staat, of een uitbreiding die verkeerd opschaalt.


    Dus opmerkingen als "ik heb dit 3 jaar geleden al aangegeven" hebben geen zin, het ligt bij de ontwikkelaar. Of "jullie moeten je schamen dat de servers zo traag zijn". De servers zijn niet van ons, het is van de Duitse ontwikkelaar.


    Zoals jullie nu misschien zien, wordt er vooral veel gezeurd om het spel, in plaats van dat er lekker gespeeld wordt, en dat betreuren wij.

    Ja, het overgrote deel van de community is blij met wat wij doen, en dat is ook een van de redenen dat wij door willen blijven gaan, maar het deel wat alleen maar zeurt neemt voor ons dat plezier weg, en dat is zonde.


    Dus, hopelijk kunnen we op een positieve manier verder gaan, en in plaats van te zeuren op het forum of op Facebook, komen met opbouwende suggesties, met daarbij inachtneming dat de Duitse ontwikkelaar alles in het spel bouwt. Niet wij.


    Nu zal het misschien bij sommige mensen in het verkeerde keelgat schieten, dat wij dit bericht delen. Maar dan hopen we dat je je aangesproken voelt, en dat je het spel ook leuk voor ons wilt houden.


    Wij zijn in ieder geval blij met hoe de relatie tussen ons en de ontwikkelaar is verbeterd. Er staan een aantal leuke updates op de planning voor het spel. Waarvan we binnenkort de eerste mogen verwachten. Dus laten we daar met z'n allen naar vooruit kijken.


    Bedankt voor jullie aandacht.

    Jullie Meldkamerspel.com team.

  • grote dank aan jullie hoe jullie alles regelen en doen. Dat geklaag is erg jammer maar zal je jammer genoeg altijd houden. Blijf lekker door gaan hoe jullie nu bezig zijn en we blijven lekker klikken en uitkijken naar de komende updates.


    Verder hoop ik dat dit bericht er bij helpt dat het geklaag minder word. Nu weer terug naar mks om te klikken have fun all!!!!


    Groet dannyfocke112

  • Helemaal gelijk hebben jullie. Jullie verrichten top werk en als ik dan reacties voorbij zie komen op het forum, maar vooral op Facebook, vraag ik mij echt af waarom ze het spel nog spelen als toch niets goed is. Regelmatig lees ik reacties die te belachelijk voor woorden zijn.


    Ik hoop ook dat de sfeer gewoon leuk kan blijven en er minder gezeurd kan worden op jullie.

  • Ik sta volledig achter jullie bericht. Jullie steken er veel tijd in en ook ik erger me soms dood aan het gezeur op de diverse kanalen terwijl ik niet eens van het gameteam ben. Het is goed dat jullie nu een keer naar buiten treden en dit een keer onder de aandacht brengen en ik hoop dat mensen inderdaad eerst eens 2x nadenken voordat ze zomaar ergens iets schrijven.


    Ik hoop dat jullie bericht een verandering teweeg brengt en dat de sfeer weer wat vrolijker word.

  • Wat jammer om dit te moeten lezen. Heel begrijpelijk dat hierdoor het spelplezier afneemt. Ik waardeer jullie inzet en speel dit spel al jaren met plezier. Het zou zonde zijn als jullie spelplezier dermate afneemt dat jullie ermee stoppen.

  • Bij sommige kan je het toch nooit goed doen, ben blij dat jullie (en wat jullie zelf ook zeggen) het na je werk/studie/gezinsleven toch nog de tijd nemen om ons van spelplezier te voorzien. Hoop voor degene die hier mekkeren dat het te traag gaat ze niks van Blizzard spelen, die liggen namelijk wéér plat 😂

  • Laat jullie niet gek maken, ja soms duurt een update land, ja soms loopt het spel niet lekker, maar dat ligt niet bij jullie, jullie doen hard je best om naast jullie priveleven het spel speelbaar te houden, een update die lang op zich laat wachten is een update welke goed word afgewerkt in plaats van dat er een niet functionerende update word geleverd, spelers moeten daarom gewoon wat geduld hebben, loopt het spel traag, speel dan later op een moment dat het spel wel beter werkt.

    Voor het gameteam wil ik zeggen, ga vooral zo door, voor de spelers, heb geduld, behandel het gameteam met respect en zit ze niet om elk dingetje op de lip, ze doen hard hun best:thumbup:

  • Ik snap jullie frustratie zeker als jullie het vrijwillig doen en er alleen maar negatief gezijk komt.


    Vanuit mijn oogpunt gezien (ik heb het spel aangeschaft via Google play store) is het niet direct duidelijk dat jullie vrijwilliger zijn of dat er überhaupt een andere ontwikkelaar is.


    Er staat "meldkamerspel" dus dan is het de naam en ontwikkelaar dus moet ik bij hun zijn met vragen, klachten e.d.(misschien kortzichtig).

    Onlangs zag ik een andere game van de ontwikkelaar en tijdens het openen van die game kwam ik steeds uit bij meldkamerspel, pas na contact met hun werdt duidelijk dat er een verschil is.


    Misschien is het een idee om het duidelijker te vermelden, in de game omschrijving of bijvoorbeeld in het logo.

    Iets als MELDKAMERSPEL en dan in letters onder het loge "Nederlandse vertaling van (naam originele game)".

    Nee geen kritiek gewoon een idee ;-) verder vindt ik het spel leuk en tuurlijk heb ook ik ideeën gedeeld.


    Maar ik denk zo.... Heb geduld, het kost niks en als het te lang duurt of het bevalt niet dan delete je toch gewoon de game.

  • Ik zie het zo:

    De meeste mensen komen pas op het forum kijken wanneer ze iets te klagen hebben ;)


    Ik waardeer jullie inzet en vind het spel juist leuk omdat ik weet dat mensen hier vrijwillig aan werken.

    Dank voor jullie inzet, ik geniet al circa 1,5 jaar van het spel waar jullie aan bijdragen!

  • Ik wil eigenlijk wel even advocaat van de duivel spelen. Jullie inzet als vrijwilligers voor de community is heel erg fijn, maar zoals de persoon voor mij al zei, het valt op het oog allemaal onder één naam.


    Ik denk dat een deel van de frustratie komt door de onduidelijkheid vanuit Xyrality. Het is leuk dat er nieuwe updates aankomen, maar wat houden die precies in dan? Als we dat zouden weten hebben we iets om naar uit te kijken en ons zoet mee te houden. Sinds de verandering naar Xyrality is er zo ver is er voor het gevoel niet veel veranderd behalve een nieuw logo (die helemaal niet bij de stijl van het spel past), om de haverklap korting op Coins/Gebouwen met Coins en een paar nieuwe voertuigen. Misschien dat ik dingen vergeet maar dat zegt ook wat.


    Dit spel is een belangrijk deel van het leven van een hoop spelers, en het is jammer dat de communicatie na jullie harde werk een soort zwart gat is. We komen regelmatig dingen tegen (problemen met de inzetvoorstellen bijvoorbeeld) en die gooien we het gat in, maar wanneer en wat er uit komt?

  • Ik wil eigenlijk wel even advocaat van de duivel spelen. Jullie inzet als vrijwilligers voor de community is heel erg fijn, maar zoals de persoon voor mij al zei, het valt op het oog allemaal onder één naam.


    Ik denk dat een deel van de frustratie komt door de onduidelijkheid vanuit Xyrality. Het is leuk dat er nieuwe updates aankomen, maar wat houden die precies in dan? Als we dat zouden weten hebben we iets om naar uit te kijken en ons zoet mee te houden. Sinds de verandering naar Xyrality is er zo ver is er voor het gevoel niet veel veranderd behalve een nieuw logo (die helemaal niet bij de stijl van het spel past), om de haverklap korting op Coins/Gebouwen met Coins en een paar nieuwe voertuigen. Misschien dat ik dingen vergeet maar dat zegt ook wat.


    Dit spel is een belangrijk deel van het leven van een hoop spelers, en het is jammer dat de communicatie na jullie harde werk een soort zwart gat is. We komen regelmatig dingen tegen (problemen met de inzetvoorstellen bijvoorbeeld) en die gooien we het gat in, maar wanneer en wat er uit komt?

    Er zijn het afgelopen jaar diverse updates geweest. Niet in het tempo wat wij als spelers, maar ook zeker het GameTeam gehoopt had, maar de ontwikkelaar moest de code eerst leren, voordat ze daar een update voor konden schrijven. Dat kost nou eenmaal een hoop tijd.


    De updates zijn een verrassing voor alle spelers. Pas bij de update is het bekend wat het is geworden. Dat is juist ook wel leuk.

    Als je wilt weten welke updates er allemaal aan kunnen komen, dan moet je even in de suggestielijsten kijken.

    Daarnaast doet de ontwikkelaar ook nog updates die door andere landen zijn aangevraagd, maar in alle versies tegelijk worden doorgevoerd, zoals de Discord webhook.


    Problemen met de inzetvoorstellen worden gewoon opgelost. Zoals nu ook de noodhulp motor weer toegevoegd is, maar wat een onderdeel is van een update die blijkbaar in de achtergrond niet helemaal goed is gegaan in de voorbereiding. Ga er van uit dat dit als totaalpakket straks in een nieuwsbericht komt, aangezien al is gezegd dat dit maar een onderdeel was. Ik denk dus ook dat het niet helemaal de bedoeling was dat de motor nu al apart zou staan, maar door deze fout het nu wel al zo is opgelost i.p.v. wachten op de update.

  • En nu, nadat alle spelers geluld hebben gehad worden we beloond met een mooie update, nieuwe voertuigen, opleidingen functies en meldingen etc/

    Zo zien we maar weer dat het gameteam en de nieuwe speleigenaar wel degelijk bezig zijn met nieuwe dingen, en ja er zullen ongetwijfeld kleine bugs zijn, die hou je altijd bij nieuwe dingen, Hopelijk zien de ongeduldige spelers dit inmiddels ook in dat wachten beloond word

  • En nu, nadat alle spelers geluld hebben gehad worden we beloond met een mooie update, nieuwe voertuigen, opleidingen functies en meldingen etc/

    Zo zien we maar weer dat het gameteam en de nieuwe speleigenaar wel degelijk bezig zijn met nieuwe dingen, en ja er zullen ongetwijfeld kleine bugs zijn, die hou je altijd bij nieuwe dingen, Hopelijk zien de ongeduldige spelers dit inmiddels ook in dat wachten beloond word

    Daarom, lekker bezig team, mag ook wel eens gezegd worden