• 🎉Er is reden om te vieren!🎉
    Het is alweer die tijd: de chocoladetaart is gebakken en de warme drankjes zijn klaar!

    De tweede verjaardag van LSSM V.4 willen graag weer met jullie vieren en daarvoor hebben wij een aantal verrassingen voorbereid


    Een heleboel kleurrijke ballonnen

    Via het LSSM-menu kan je een aantal ballonnen tevoorschijn krijgen en ze laten knallen door er op te klikken. Rechts onderin de pagina kan je een teller vinden welke aangeeft hoeveel tijd je hebt besteed aan het aanklikken van ballonnen.


    Betere Bèta

    Niet alleen een woordspeling, maar een nieuwigheid voor LSSM: We wijzigen van een gesloten bèta naar een open bèta.

    Wat betekent dit concreet?

    In de instellingen heeft iedereen de optie om te wisselen tussen stable en bèta versies. Als toevoeging zijn er individuele zogenoemde "voorvertonings branches" van tijd tot tijd. Dit is waarschijnlijk minder interessant voor de normale gebruikers, maar vooral bij ontwikkeling van nieuwe functies kunnen we zo gerichter testen mogelijk maken met een potentieel groter aantal gebruikers. De voorvertonings branches worden na 7 dagen zonder update automatisch verwijderd. Gebruiker worden automatisch dan weer teruggezet naar de stable versie.

    Potentiële bijdragers, ontwikkelaars die willen bijdragen aan LSSM, hebben ook de mogelijkheid om het geheel rechtstreeks binnen LSSM te testen zonder hun eigen omgeving te moeten inrichten. Alleen het LSSM-team kan deze voorvertoningen live maken of updaten, zodat niet zomaar iedereen een voorvertoningsbranch kan maken (met mogelijk gevaarlijke code).



    OpenCollective: https://donate.lss-manager.de/

    Geld zorgt dat de wereld blijft draaien, daardoor hebben we ook lopende kosten om LSSM te laten werken. Dat is op dit moment niet veel, maar we willen graag alle gebruikers de mogelijkheid geven om ons financieel te steunen. Hiervoor gebruiken wij het platform "OpenCollective" (https://opencollective.com/), waarmee we alle donaties en het gebruik hiervan volledig transparant kunnen maken.

    Belangrijk: Doneren heeft geen directe invloed op de ontwikkeling van LSSM! We zullen niet meer of minder tijd investeren en er zullen ook geen directe voordelen zijn, zoals premiumfuncties voor individuele gebruikers. De ontwikkeling van LSSM blijf op vrijwillige basis in onze vrije tijd en het gebruik blijft volledig gratis voor alle gebruikers!

    Natuurlijk zijn we blij met elke donatie, maar we willen er toch op wijzen dat we het project ook zonder de donaties draaiende zullen houden zoals voorheen.

    Mocht het bedrag aan donaties een overschot opleveren, dan zullen we nadenken over verdere investeringen. Dit kan bijvoorbeeld investeringen in een verbeterde betrouwbaarheid maar ook de aanschaf van licenties waarmee we verdere of uitgebreidere functies kunnen ontwikkelen. Dit zijn maar ideeën en we willen geen geld uit uw zakken halen!

    Met OpenCollective kan je op verschillende manieren doneren: eenmalig, maandelijks en jaarlijks. Het bedrag is vrij te kiezen ( we hebben al 3 voorbeeld eenmalige donaties klaargezet, zodat u indien gewenst een paar klikken kunt besparen). Het is belangrijk om te weten dat niet het volledige bedrag voor ons beschikbaar is, omdat er verschillende tarieven van toepassing zijn afhankelijk van de bètaalmethode. En er gaat 6% voor de verwerkingskosten naar onze fiscale dienst "OpenCollective Europe" (https://opencollective.com/europe), die het geld voor ons beheert zodat we ons geen zorgen hoeven te maken over zaken als boekhouding en belastingen.


    Vanwege de recente problemen in het datacenter willen wij van de gelegenheid gebruik maken om nogmaals te verwijzen naar onze officiële statuspagina, waar altijd de actuele beschikbaarheid van LSSM te zien is: https://status.lss-manager.de/


    We willen graag deze verjaardag met jullie vieren en jullie, onze community, bedanken voor de voortdurende steun!

    We kijken uit naar nog vele jaren LSSM, ongeacht welke versie er zal zijn om te vieren!


    Jullie LSSM-team

    Jan, Sanni, Ron en Crazycake ❤️

    (Vertaling door JRH1997)

  • Als een reddingsboot een afvoer doet naar het vaste land, dien ik altijd LSS af te zetten anders krijg ik een foutmelding.

    Als je fouten in LSSM hebt graaf dit melden in het juiste topic. Ik heb hem nu verplaatst.


    Deze fout is bij LSSM bekend en er wordt aan gewerkt om dit op te lossen. De opmaak van het scherm is anders waardoor LSSM dit niet goed kan herkennen.

  • Is dat het scherm van patientoverdracht? bij mij opent dat wel normaal met lssm4 aan. Wil gerust eens kijken wat er verschillend is bij mij indien nodig.

    Dit is bij de spraakaanvraag van de boten naar de havens toe.

    Dit gebeurt alleen als je redesign voor voertuigen aan hebt staan voor de filtering van de spraakaanvragen.


    Het probleem is bekend en ook de oorzaak. Alleen de oplossing is het volledig herschrijven van de code waardoor dit even duurt en er was in de achtergrond wat vanuit de ontwikkelaar nodig om het onderscheid goed te maken in wat voor spraakaanvraag het is.

  • Die redisign gebruik ik niet omdat de sneltoetsen niet goed werken ermee. Het incidentscherm is niet geselecteerd waardoor de sneltoetsen niet registreren in het incidentscherm.

    Dat is interessant, daar heb ik nog nooit van gehoord. Kun je me een voorbeeld geven van welke sneltoetsen niet werken wanneer herontwerp is ingeschakeld?


    Ik weet dat er problemen zijn als het venster niet goed scherp is (bijv. na het wisselen van tabblad in de browser), maar dat is een probleem aan de browserkant en heeft ook invloed op de bestaande ingame sneltoetsen.

    Als er echter problemen zijn met Redesign en Hotkeys, wil ik die graag onderzoeken.


    Jrh1997 kun je me informeren of er iets nieuws is in dit topic? Ik kijk niet regelmatig op NL Forum.



    Als een reddingsboot een afvoer doet naar het vaste land, dien ik altijd LSS af te zetten anders krijg ik een foutmelding.

    Ik ben momenteel bezig met het herschrijven van het herontwerp voor voertuigen en het is bijna klaar (alleen het sorteren en filteren ontbreekt nog).

    Zodra dat klaar is, zal ik de herschrijving inschakelen voor Beta-testen en daarna zal ik de oplossing voor het aanhoudende probleem implementeren.

    De fix zou voor de kerst live moeten zijn op de stable branch ;)

  • Dat is interessant, daar heb ik nog nooit van gehoord. Kun je me een voorbeeld geven van welke sneltoetsen niet werken wanneer herontwerp is ingeschakeld?


    Ik weet dat er problemen zijn als het venster niet goed scherp is (bijv. na het wisselen van tabblad in de browser), maar dat is een probleem aan de browserkant en heeft ook invloed op de bestaande ingame sneltoetsen.

    Als er echter problemen zijn met Redesign en Hotkeys, wil ik die graag onderzoeken.

    Het zijn niet de sneltoetsen van LSSM die niet goed samenwerken met de redesign, maar de de sneltoetsen van het spel (bv alt+H), simeplweg doordat een scherm dat pas opend, niet door het spel wordt genomen als het scherm waar je in actief bent. Ik moet namelijk eerst een in het incidentscherm klikken nadat ik het opendoe, eer de sneltoetsen (van het spel) werken, dan blijven ze wel werken zolang je van incidentscherm naar incidentscherm gaat.

  • Het zijn niet de sneltoetsen van LSSM die niet goed samenwerken met de redesign, maar de de sneltoetsen van het spel (bv alt+H), simeplweg doordat een scherm dat pas opend, niet door het spel wordt genomen als het scherm waar je in actief bent. Ik moet namelijk eerst een in het incidentscherm klikken nadat ik het opendoe, eer de sneltoetsen (van het spel) werken, dan blijven ze wel werken zolang je van incidentscherm naar incidentscherm gaat.

    bedankt, ik zal hier zo snel mogelijk naar kijken. Ik hoop dat er een gemakkelijke manier is om dit probleem op te lossen :S



    Als een reddingsboot een afvoer doet naar het vaste land, dien ik altijd LSS af te zetten anders krijg ik een foutmelding.

    Ik heb een preview-branch ingezet met een bugfix voor dat probleem, maar het moet nog goed getest worden, daarom zet ik het nog niet op beta en stable.

    U kunt wisselen en testen door naar instellingen te gaan en de branch pr2017 te kiezen in de "Kies branch" instelling.

    De teksten zijn nog in het Engels maar wij (Jrh ;) ) zullen ze vertalen voordat we de functie vrijdag op stable zetten.

  • Eigen inzetvoorstellen-categorieën

    De categorie die als eerste tabblad vermeld wordt, is afhankelijk van het gegeven nummer aan die categorie.
    Zelf heb ik de categorieën verdeeld in een range creditswaarden (inzetten boven 10K, inzetten 7 tot 9K, enz.)



    Bij het wegklikken zou het dan handig zijn wanneer de de categorie die je nodig hebt als eerste wordt vermeld.
    Nu doe ik dat door het nummer van de benodigde categorie te veranderen naar 0, zodat die als eerste getoond wordt.

    Het zou handig zijn wanneer je in het uitgebreide meldingenscherm een veld hebt waar je de gewenste categorie, die als eerste tabblad gewenst wordt, kan worden aangegeven én dat deze invoer onthouden wordt wanneer je naaar de volgende melding gaat.

    Een andere optie is dat bij de volgende melding de categorie/tabblad getoond wordt die als laatste is gebruikt.

  • Als een reddingsboot een afvoer doet naar het vaste land, dien ik altijd LSS af te zetten anders krijg ik een foutmelding.

    Ook al was het niet meer vrijdag zoals aangekondigd: De bugfix is zojuist online gegaan op de stable-branch.



    Dat is een goed idee en ik heb het toegevoegd aan de lijst met suggesties :)

  • Ik ben met de nieuwe uitbreiding van de melding brand in het station aangelopen tegen het feit dat de inzethelper de voertuigen voor de versie van 31k aangeeft, terwijl het spel voor mij een melding van 2k heeft gegenereerd. Ook onder hulp voor deze inzet krijg ik enkel de voertuigen voor de melding van 2k aangeduid.

    Ook heb ik de mogelijkheid aanstaan vanuit de uitgebreide meldingenlijst om direct meldingen vanaf 10.000 credits te delen en krijgt deze melding ook de optie om direct gedeeld te worden.

    In de bijlagen even de inzethelper + hulp bij inzet naast elkaar van 1 en dezelfde melding.

  • Ik ben met de nieuwe uitbreiding van de melding brand in het station aangelopen tegen het feit dat de inzethelper de voertuigen voor de versie van 31k aangeeft, terwijl het spel voor mij een melding van 2k heeft gegenereerd. Ook onder hulp voor deze inzet krijg ik enkel de voertuigen voor de melding van 2k aangeduid.

    Ook heb ik de mogelijkheid aanstaan vanuit de uitgebreide meldingenlijst om direct meldingen vanaf 10.000 credits te delen en krijgt deze melding ook de optie om direct gedeeld te worden.

    In de bijlagen even de inzethelper + hulp bij inzet naast elkaar van 1 en dezelfde melding.

    Ik heb zojuist de op de achtergrond opgeslagen missiegegevens bijgewerkt (ik neem aan dat de wijziging van de missie van gisteren nog niet in ons systeem is opgeslagen). Dan zou de LSSM ook deze missie correct moeten afhandelen (herlaad indien nodig het spel met Ctrl+F5 en de herlaadknop in de missiehelper).

  • Ik heb zojuist de op de achtergrond opgeslagen missiegegevens bijgewerkt (ik neem aan dat de wijziging van de missie van gisteren nog niet in ons systeem is opgeslagen). Dan zou de LSSM ook deze missie correct moeten afhandelen (herlaad indien nodig het spel met Ctrl+F5 en de herlaadknop in de missiehelper).

    Ik krijg nu inderdaad weer de juist inzethulp te zien, bedankt!