[VB-003] Grootschalig Watertransport

  • zou het iets zijn om het GWS 500m, 1km, 3km, toe te voegen en of eventueel de wawa ik weet niet of dit mogelijk is aangezien het spel niet uigaat van watergebruik maar t zou wel een extra dimensie toevoegen en de uitruk regels wat meer toepasbaar maken.

  • volgens mij bedoel je wts 500


    WTS-1000





    WTS-2500



    deze soorten horen bij de brandweer in nederland elk land heeft hier voor hun eigen syteem

  • sorry klopt in brabant werekn we sinds kort met wts 3000 en water wagen van 16.5 m3. aangezien wij bijna tot geen gebruik meer gaan maken van ondergrondsebrandkranen.

  • In de huidige lijst met gewenste voertuigen staan: Slangenwagen, Tankwagen, Watertransporthaakarmbak, Dompelpomphaakarmbak. Aan jullie de beslissing welke afstand je er mee wilt overbruggen.

  • Hier in de regio rotterdam heb je te maken met 3 wts-sen.


    WTS200 (dat is gewoon 2 voertuigen koppelen)
    WTS 1000 (1 haakarm met een pomp en 1000 meter slang erop (6 duims)
    WTS 3000 (1 haakarm met een pomp en 3000 meter slang erop (6 duims)


    Ook hier hebben we een tankwagen staan met 25.000 Liter water erin. Deze wordt alleen gebruikt voor de plekken waar er geen manier is om water te krijgen uit sloot of ondergrondse brandkraan. OF om tijd te winnen zodat WTS1000 of WTS3000 opgebouwd kunnen worden.


    WTS1000 en 3000 wordt ook gebruikt om grote hoeveelheden water te krijgen. Een ondergrondse brandkraan is immers ook niet geschikt om met 6 auto's op te staan.

  • Gezien het van 26/05/2016 geleden is terug onder de aandacht brengen!
    Is het mogelijk om een tankwagen toe te voegen sinds het bij bepaalde meldingen al wordt aangegeven? 1 Slangenwagen, tankwagen of gelijkwaardige haakarmbak,
    Zou voor mij niet per se een extra opleiding ed nodig hebben


  • Gezien het van 26/05/2016 geleden is terug onder de aandacht brengen!
    Is het mogelijk om een tankwagen toe te voegen sinds het bij bepaalde meldingen al wordt aangegeven? 1 Slangenwagen, tankwagen of gelijkwaardige haakarmbak,
    Zou voor mij niet per se een extra opleiding ed nodig hebben

    Er bestaat al een slangenwagen en een Watertransport Haakarmbak. Die kan je bij zo'n melding inzetten.

  • Er bestaat al een slangenwagen en een Watertransport Haakarmbak. Die kan je bij zo'n melding inzetten.

    Klopt, maar er zijn ook een aantal voertuigen die in de toekomst wel ingevoerd gaan worden (DPH, SLH, TW), maar die er nu nog niet in zitten.
    Voor spelers die realistisch spelen is het een beetje raar om in plaats van een TW een SL te kopen, dat zijn 2 totaal verschillende voertuigen :-)


    Groet, Data

  • Ach. We willen nog zo veel.. En we hebben zo weinig tijd ;)
    Nee correct, natuurlijk komen er nog wat. Maar met de huidige kun je redelijk wat beginnen. Ondanks dat ik zelf ook nog een tankwagen wil.. Iets met eigenbelang ;)

  • Even een vraagje:



    Ik kan bij mijn haakarm een Watertransporthaakarmbak (WTH) kopen.



    Is dit in Nederland gewoon een container met x aantal liter water een pomp ?


    [Blockierte Grafik: http://www.firetechnics.be/wp-content/uploads/firetechnics/Luik-watercontainer.jpg]























    Of is dit een groot water transport systeem ( container met slangen en extra zware pomp )

    ---> zoals hier.




    Het is misschien leuk in de toekomst dat deze allemaal afzonderlijk zouden bestaan ;-) ..


    Ideetjes hiermee plaats ik wel in de rubriek voor nieuwe interventies.

  • In Nederland is de WTH inderdaad een container met een x aantal liters water. De meesten wel met pomp, maar dat hoeft niet persé.


    Groot Water Transport bestaat in Nederland uit een Dompelpompcontainer (DPH), container met een dompelpomp een meestal 1 km 150mm slangen. Daarnaast bestaat de slangencontainer (SLH), meestal met 3km 150mm slangen.


    Zowel de DPH als de SLH willen we ook nog in het spel brengen.

  • In Nederland heb je daar verschillende haakarmbakken voor. Zoals ik ze ken:


    - Dompelpomphaakarmbak (DPH) --> Aantal km met slangen en een dompelpomp
    - Slangenhaakarmbak (SLH) --> Aantal km slangen, dompelpomp op een aparte aanhanger
    - Tankwagenhaakarmbak (TWH, zoals ik m ken) --> Haakarmbak met x aantal liter water (gesloten)
    - Waterbassinhaakarmbak (WBH) --> Haakarmbak met x aantal liter water (volgens mij open)


    Zal regionaal wel variëren/verschillen, ook op gebied van benamingen.
    Zeker ook met al die nieuwe benamingen die ze hebben ingevoerd... :|


    Ik heb m altijd als TWH gelezen, maar @Timo641 kan denk ik wel vertellen wat dit precies voor haakarmbak is (en of het bij deze bak blijft of dat er ook nog andere haakarmbakken met watervoorziening worden ingevoerd)


    Edit: Zag t bericht van Timo nog niet, daar staat t antwoord :D


    Data


  • Scheelde dat even weinig. Dank voor de aanvulling.


    WTH is de officiele afkorting voor de TWH, maar verder gewoon hetzelfde ;)


    WBH is er inderdaad ook nog, komt overigens zowel open als gesloten voor. Verschil is dat een WBH bij uitrukken leeg is, en dus op locatie wordt neergezet en dan pas gevuld. Een WTH heeft bij uitrukken als gewoon een volle tank water bij zich.


    Verder kennen een aantal regio's ook nog een BPH, bronpompcontainer. Om water uit putten in natuurgebieden te pompen.


    WBH en BPH staan overigens niet in de planning vor het spel.