Bouwkosten gebouwen

  • Ik heb dezelde aantallen gebouwen betreft politie en ambulance en nu zit daar een behoorlijk verschil in betreft de aanschaf kosten.


    Waarom betaal ik voor het bouwen van een Politie opkomstbureau 661.471 Credits en voor een Ambulance Standsplaats maar 200.000 Credits ?


    Vanwaar dit verschil?

  • de prijzen van brandweer en politie nemen toe wanneer je extra bouwt.

    Dit is bij ambulance i.v.m. de uitbreidingsmogelijkheid op een brandweerkazerne niet het geval.

    Vandaar dat je het verschil ziet.


    Let op. Bij een hoofdbureau blijft de prijs wel gelijk.

    Het verhogen is dus alleen het geval bij brandweerkazerne en politieopkomst

  • in het echt is er ook behoorlijk prijsverschil omdat er andere beveiligingseisen en personele bezettingsgraden/gebruiksaard zijn van de div gebouwen.

    Zeker alleen loopt dit in het spel meer via een formule qua aantal gebouwen.
    Dus verder voor de vraag ook niet relevant.
    Wat mij betreft prima systeem hoe het nu is. Geeft wat meer uitdaging voor grotere spelers.
    Want als je 2 miljoen op een dag verdiend en de prijzen zouden niet omhoog gaan kun je 20 posten per dag kopen.
    Denk dat zo de lol er ook snel vanaf is.

  • Dat het systeem de bedragen aanpast dat snap ik idd wel, maar dat was de vraag niet.


    De vraag was waarom er zo'n groot aanschaf verschil zit in de gebouwen.


    "Want als je 2 miljoen op een dag verdiend en de prijzen zouden niet omhoog gaan kun je 20 posten per dag kopen." - Voor die 2 miljoen kan je 10 ambulance posten bouwen en kan je maar 3 politie opkomst bureau's bouwen.

  • Omdat hij brandweer en politie omhoog gaat en bij ambulance niet.

    Deze keuze is destijds gemaakt vanwege de uitbreiding van een brandweerkazerne.

    Later is ook het uitbreiden van de VWS-post hierbij gekomen. De uitbreidingen hebben namelijk een vaste prijs zoals ik begrepen heb.

    Dus op den duur wordt het ineens heel duur of juist spot goedkoop.
    Daarom is er de beslissing gemaakt om die prijzen vast te zetten.
    Volgens mij is er een aantal jaar terug ooit iets over gezegd door Woukaa, maar dat kan ik zo niet terug vinden.

  • Dat het systeem de bedragen aanpast dat snap ik idd wel, maar dat was de vraag niet.


    De vraag was waarom er zo'n groot aanschaf verschil zit in de gebouwen.


    "Want als je 2 miljoen op een dag verdiend en de prijzen zouden niet omhoog gaan kun je 20 posten per dag kopen." - Voor die 2 miljoen kan je 10 ambulance posten bouwen en kan je maar 3 politie opkomst bureau's bouwen.

    Voor 2 miljoen kan ik slechts 1 brandweerpost kopen...


    Het heeft geen zin om de ambulanceposten duurder te maken... Zodra deze duurder zouden worden bouwt niemand meer een ambupost maar bouwt gewoon zijn kazerne uit... Dat zou op de duur dus (veel) goedkoper worden.

    En ik denk dat het best lastig is om die uitbreiding op een kazerne ook zo een formule mee te geven.

  • niet lastig, maar er zal dan gekeken moeten worden naar het aantal parkeer plaatsen voor ambulances. Dat is nou niet bepaald een weg waar wij heen willen als spelers. En je zegt dat je dan simpel weg de kazernes maar gaat uit bouwen. Die hebben ook maar een beperkte aantal parkeer plaatsen. Lijkt mij ook niet handig