uitbreiding filteroptie

  • Laatst heb ik deze suggestie gedaan: gebouwen van teamleden op het profiel aan kunnen klikken

    Maar omdat ik denk dat dit nog een hele tijd gaat duren voordat dit er in komt, als het er überhaupt inkomt, hierbij een uitbreiding op de huidige filteroptie:


    - Gebouwen kunnen filteren op speler (bij gebouwen van teamleden)

    - Gebouwen kunnen filteren op naam (bij je eigen gebouwen en die van teamleden)

    Deze 2 bovenstaande dan zelf naam in typen.

    - Gebouwen kunnen filteren op soort gebouw (bij gebouwen van teamleden)


    Ik doel dan op zoiets wat Jrh1997 nu bij de poi filter in zijn script heeft gemaakt. Misschien zou jij dat ook alvast kunnen doen, want suggesties hebben hier de neiging om heel lang op de plank te liggen. (daar kunnen jullie als game team ook weinig aan doen).

    Als je dat zou willen doen ben ik je zeer dankbaar.

  • In het begin is gezegd dat de ontwikkelaar veel opties wil toevoegen aan de filters. Dus misschien zit dit er straks ook wel bij. Alleen zal dit mogelijk niet morgen al zijn. Een nieuwe functie bouwen voor een spel kost tijd. En niet alleen voor het bouwen, maar ook voor testen. En zelfs nog vooraf onderzoek naar de mogelijkheden.
    Eerst wordt alles uitgewerkt voordat er iets gemaakt wordt. (Je gaat toch ook geen huis bouwen zonder na te denken over hoe je het wil en wat er mogelijk is).
    Verder heb je door dit op te splitsen meerdere updates en kun je het in het geval van een bug sneller oplossen.

    Voor ons is het dus gewoon afwachten wat er gaat komen. Geen zorgen over maken en gewoon lekker klikken. We laten ons gewoon verrassen door de ontwikkelaar.


    Ik doel dan op zoiets wat Jrh1997 nu bij de poi filter in zijn script heeft gemaakt. Misschien zou jij dat ook alvast kunnen doen, want suggesties hebben hier de neiging om heel lang op de plank te liggen. (daar kunnen jullie als game team ook weinig aan doen).

    Als je dat zou willen doen ben ik je zeer dankbaar.

    Het maken van scripts kost net als het maken van een update tijd. Om tijd te gaan investeren in een script voor een functie waarvan de kans groot aanwezig is dat die in het spel komt kan onzinnig zijn. Dit is bijvoorbeeld wel mogelijk wanneer er echt vraag naar is, maar dan is de keuze nog aan de scripter.


    Verder over de suggesties. Enkele blijven idd een ruimere tijd liggen. Dit heeft na mijn mening ook te maken met de prioriteiten die worden gesteld. Ook is het spel jaren door 1 persoon ontwikkeld en dit was niet het enige spel/programma waar hij aan werkte. Hierdoor zijn ook al lange lijsten ontstaan die je ook met een groot team niet weg krijgt gewerkt. (Even terug naar mijn vergelijking met huizen bouwen. Een complete stad wordt ook niet in 1 jaar gebouwd. Daar zitten ook vele jaren meer in. En daar werkt dan niet eens 1 team aan. Maar vele bedrijven die ieder een gedeelte doen.)

    Persoonlijk vind ik het eigenlijk dus wel logisch dat er nog zoveel suggesties zijn. En de lijsten worden ook alleen maar langer.
    Hierbij heb ik nog meer respect voor het gameteam die steeds voor de moeilijke beslissing te maken van welke update van die ellelange lijst zullen we nu uitwerken opsturen. Jammer dat dit na mijn idee door te weinig spelers wordt ingezien.

    Maar goed we zullen ook bij deze suggestie gaan zien wat er van gaat komen.

  • In het begin is gezegd dat de ontwikkelaar veel opties wil toevoegen aan de filters. Dus misschien zit dit er straks ook wel bij. Alleen zal dit mogelijk niet morgen al zijn. Een nieuwe functie bouwen voor een spel kost tijd. En niet alleen voor het bouwen, maar ook voor testen. En zelfs nog vooraf onderzoek naar de mogelijkheden.
    Eerst wordt alles uitgewerkt voordat er iets gemaakt wordt. (Je gaat toch ook geen huis bouwen zonder na te denken over hoe je het wil en wat er mogelijk is).
    Verder heb je door dit op te splitsen meerdere updates en kun je het in het geval van een bug sneller oplossen.

    Voor ons is het dus gewoon afwachten wat er gaat komen. Geen zorgen over maken en gewoon lekker klikken. We laten ons gewoon verrassen door de ontwikkelaar.

    Dat weet ik, maar dit is nou niet een optie waar een ontwikkelaar snel aan zou denken. Mochten ze zeggen, de filter optie is klaar en dit zit er nog niet in, dan kan het Nederlandse game team dit altijd nog doorgeven.


    Daarnaast vraag ik aan jrh1997 of hij dat in zijn script zou willen maken. Ik vraag alleen of hij dat zou willen maken en als het antwoord nee is, dan kan ik daar gewoon mee leven. Ik vraag het wel aan hem en dan verwacht ik een antwoord van hem en niet van iemand die denkt dat antwoord te kunnen geven.

    Verder over de suggesties. Enkele blijven idd een ruimere tijd liggen. Dit heeft na mijn mening ook te maken met de prioriteiten die worden gesteld. Ook is het spel jaren door 1 persoon ontwikkeld en dit was niet het enige spel/programma waar hij aan werkte. Hierdoor zijn ook al lange lijsten ontstaan die je ook met een groot team niet weg krijgt gewerkt. (Even terug naar mijn vergelijking met huizen bouwen. Een complete stad wordt ook niet in 1 jaar gebouwd. Daar zitten ook vele jaren meer in. En daar werkt dan niet eens 1 team aan. Maar vele bedrijven die ieder een gedeelte doen.)

    Ik weet de geschiedenis van het spel ook wel met sebastian die alles in zijn eentje deed en de overname van XYreality (ik speelde het spel toen al)