blog+handleidingen

  • Ik heb de handleidingen eens doorgenomen op https://blog.meldkamerspel.com/ en ik er is veel informatie die er nog niet opstaat. Hierbij een lijstje met wat ik heb gevonden qua missende dingen en een paar dingen die niet kloppen. Degene die de handleidingen maakt/onderhoud kan contact met me opnemen als iets onduidelijk is.


    wat moet je kopen en wat heb je eigenlijk nodig?


    post 14: en leidt een persoon voor beide opleidingen op


    Politie hoofdbureau's

    - AT: 4x AT-O, 1 AT-C, AT-M

    - levende have: 4 hondengeleiders (ipv 2)


    Opleidingen

    - voorlichter (5 dagen)

    - levende have (7 dagen)

    - Arrestatieteam (10 dagen)


    arrestant uit cel ontslaan: 1 coin


    handleiding ambulance


    bouwkosten MMT standplaats 800.000 credits


    Er kunnen maximaal 4 personen mee in een helikopter of auto, leidt het personeel op op de mmt standplaats. Er is namelijk geen overplaatsing mogelijk tussen de ambulancestandplaatsen en de MMT-standplaats.

    Kosten: 500.000 Credits of 30 Coins voor de Lifeliner


    Team


    Nieuws

    -Onder het tabblad Nieuws kunnen Admins en Co-admins nieuws plaatsen over hun team. Berichten die je hier plaatst blijven bewaard totdat deze worden verwijdert door een (co-)admin en zijn voor buitenstaanders te lezen als je het vakje "openbaar" aanklikt.


    teamkas

    -De functie Teamkas is sinds 29-3-201? nieuw in Meldkamerspel.

    -gebouwen (ziekenhuis, brandweeracademie, politieacademie, universiteit faculteit geneeskunde en cellencomplex)

    -en de donaties per speler te bekijken. (klopt niet, admins en penningmeesters kunnen dat op de teamleden pagina)


    Gebouwen van teamleden

    - zit momenteel niet in het spel...


    team event (bestaat nog niet)

    een admin of co-admin kan eens in de 7 dagen een gratis team event starten. Dit is een 3 uur durende rampscenario met vooral kleine meldingen. Wil iemand anders dan een co-admin of admin het team event starten of vaker dan 1x per week, dan betaal je 20 coins.


    voertuigen

    missende voertuigen

    - DA-VL

    - TS-OR

    - PM-OR

    - DPH

    - HVH

    - OVD-G/RR

    - RR

    - DM noodhulp

    - DA hondengeleider

    - DB hondengeleider

    - AT peleton (4x AT-O, AT-C en AT-M)



    kosten overzicht meldkamerspel

    - de nieuwste updates mis ik, maar dat wordt altijd snel bijgewerkt


    premium account


    Beta-Tester voor nieuwe modules

    Als beta tester probeer je nieuwe modules uit voordat ze worden gepresenteerd aan de gratis spelers. (ik heb al maanden premium, maar dit heb ik nog niet langs zien komen...)


    __________________________________________________________________________________


    Dit was het lijstje dat ik heb gevonden. De kostenoverzicht ben ik niet doorgegaan, omdat deze goed bijgehouden wordt.

  • aanvullingen op vorig bericht:


    Handleiding voor nieuwe spelers

    16. Ik heb een fout gevonden. / Ik heb een super goed idee!/ Ik snap het nog steeds niet…Meld ze op het forum bij het des betreffende onderwerp! Stuur in game een berichtje naar Woukaa of Timo641, of ga naar facebookpagina waar je ook een berichtje kunt achterlaten! >> Jullie eigen namen, Wouter en Timo zijn al meer dan een half jaar gestopt

    Premium account


    Ik mis het deel dat als je premium hebt dat je veel meer uitbreidingen in de wachtrij kan zetten. Gratis spelers kunnen alleen een uitbreiding starten en er 1 in de wachtrij zetten.

    Ook mis ik het deel dat je bij premium die nummers bij de pijltjes hebt bij welke melding je bent in de lijst


    SCHOOL


    Bij alle 3 de academies staat Brandweer ipv Brandweer, Politie en Geneeskunde



    aanvullingen na namen update:


    WAT MOET JE KOPEN EN WAT HEB JE EIGENLIJK NODIG?


    10 Post: Koop een Waarschuwings- en Verkenningsdienst (PM-WvD) en leidt een persoon daarvoor op. >> 10 Post: Koop een verkenningseenheid brandweer (DB-VEB) en leidt een persoon daarvoor op.


    Waarschuwings- en Verkenningsdienst (3 dagen): Direct afronden (6 Coins) >> Verkenningseenheid (3 dagen): Direct afronden (6 coins)


    VOERTUIGEN


    Snel Interventievoertuig

    In veel gemeenten wordt dit snelle voertuig steeds vaker ingezet. Dit om de kleinere brandjes snel te kunnen oplossen. Minder personeel, kleiner voertuig, goedkoper!

    In de toekomst is een SIV: goedkoper, kan deze sneller rijden, en alleen gebruikt worden bij de kleinere brandjes. >> SI-2


    Tankwagen (TW) >> Watertankwagen (WT)


    Waarschuwings- en Verkenningsdienst (WvD) >> Verkenningseenheid-Brandweer (DB-VEB)

    Watertransporthaakarmbak (WTH) >> Watertankhaakarmbak (WTH)


    VOERTUIGEN

    SIV >> SI-2

    TS 4 >> TS 4/5

    TST 4 >> TST 4/5

    TST NBB 4 >> TST NB 4/5

    TST NBB 6/7 >> TST NB 6/7

    TST NBB 8/9 >> TST NB 6/7

    Bij de TS 4 personeelsaantal naar 5 ipv 4


    TW >> WT

    Tankwagen > Watertankwagen
    PM-WVD >> DB-VEB

    Waarschuwings- en verkenningsdienst >> Verkenningseenheid Brandweer


    Dit waren de dingen die ik nog had gevonden. Degene die de handleidingen onderhoud kan contact met me opnemen als er iets onduidelijk is

  • Vele updates zijn pas een paar dagen in het spel.
    De admins hebben aangegeven dat de andere updates een hogere prioriteit hebben dan de blog.

    Dit zeker bekijkend dat het vrijwilligerswerk is. En dat de admins dus ook nog normale studie of banen hebben naast admin zijn hier.

    En ja, reageren hier kost minder tijd dan een pagina van de blog updaten. Dus logisch dat dat hier gebeurd en de blog minder snel. Maar zelfs hier duurt een reactie soms even.

    Persoonlijk zie ik ook liever de inzetmaandag, dan spoedige updates op de blog.

    Daarnaast is het momenteel ook vakantie, dus neem ik aan dat enkele mensen van het team ook hun rust nemen in deze tijd.

    Verder dacht ik ooit al te hebben gelezen dat er intern een lijst is van zaken die nog bijgewerkt moeten worden.

    Dus verwacht dat dat voor hun ook al duidelijk is.


    De druk hier dus opvoeren lijkt me energie verspilling.
    Die tijd kun je beter steken in de meldingen.

    Die blog komt wel, als andere zaken afgerond zijn.
    Maar als ik bij fouten kijk op dit forum, zit daar zeker ook nog wat werk aan.

    Maar verder als je toch tijd te veel hebt.

    Zal ik zeggen, maak alle tekst in een word bestand en stuur het naar de admins.
    Dan hoef je je minder lang te storen aan de achterstand van de blog.

    Maar goed ik ga maar weer verder met meldingen klikken.

  • Ik geef alleen aan wat er nog verbeterd kan worden in de handleidingen. Sommige dingen zitten namelijk al jaren in het spel en staan niet in de handleidingen. Dat kan gewoon vergeten zijn en daarom heb ik even een lijstje gemaakt van die dingen.


    De updates van Eergisteren zijn op sommige pagina's wel bijgewerkt en op andere niet. Ik wijs degene die de handleidingen update erop dat op andere pagina's ook nog dingen staan die veranderd mogen worden als ze de handleidingen kloppend willen houden.


    Mij boeit het niet wanneer het er in komt. Het is alleen om aan te geven dat sommige dingen er nog niet in staan waar je normaal als je de handleidingen aan het updaten bent niet aan denkt.


    Ik stoor me niet aan de achterstand in de blogs, maar ik weet dat veel spelers er wel gebruik van maken om het spel te snappen.


    Zal ik zeggen, maak alle tekst in een word bestand en stuur het naar de admins.

    Dat heeft geen zin, ik denk dat de handleidingen in HTML zijn gemaakt en dan zal je alsnog na elke regel <br> moeten zetten of voor de regel <p> en na de regel </p> omdat er ook veel koppen in staan. Daarnaast zijn het kleine dingen in zinnen zelf die veranderd moeten worden en heeft het geen zin om hele verhalen te gaan schrijven, want dan nemen ze mijn tekst in plaats van degene aan te passen die er al stond wat minder tijd in beslag neemt van beide partijen (ik en degene die de handleidingen update).

  • Is een Wordpress site, dus waarschijnlijk is het iets makkelijker. Je kan bij de meeste Wordpress software al gewoon visueel bewerken.


    Over de handleiding en een aantal andere zaken is al meerdere keren aangegeven dat deze pas na de overige fouten/updates komt.

    Enige wat aangepast is, zijn de kostentabellen en een paar andere kleine dingen.

  • -en de donaties per speler te bekijken. (klopt niet, admins en penningmeesters kunnen dat op de teamleden pagina)

    Zoals ik hem lees wordt hier bedoelt dat er een samenvatting van het totaal aantal credits per speler te zien is op de Teamkas pagina.

    Op de Teamleden pagina kan je de donatie percentages zien, maar op de Teamkas pagina het daadwerkelijk aantal credits.

    Nu heb ik het zelf niet geschreven, dus kan het ook mis hebben, maar dat is wat ik van de Blogpagina begreep.



    Verder zijn alle punten van je eerste bericht nu verwerkt.