Scripts-MKS (JRH1997)

  • Beste spelers,


    Ik heb een aantal scripts gemaakt of aangepast. Deze wil ik graag met jullie delen, zodat jullie hier ook profijt van kunnen hebben.

    Alle scripts heb ik samengevoegd tot 1 totaalscript genaamd Scripts-MKS.


    LET OP! Om het script te kunnen installeren is Tampermonkey nodig in je browser: Installeer Tamponkey


    Indien er vragen, opmerkingen en/of verzoeken zijn kunnen jullie mij bereiken via een bericht in het spel, een privébericht op het forum, in dit topic op het forum of op Github bij issues of een direct bericht op Discord: JRH1997#2625.


    Hopelijk hebben jullie er plezier van.


    Groet Jrh1997


    Installeer hier het script


    Zie hier het bericht over de grote update

    Let op! Verwijder de oude scripts als je de nieuwe installeert:

    • Credits Missionlist Label
    • Credits Missionlist text
    • Credits Missionlist TEAM
    • Credits Missionheader Label
    • Credits Missionheader Text
    • Credits Missionheader TEAM
    • Hide Alarm Next Share button
    • Remaining Credits
    • MissionIcons Hider


    Auteursrecht:

    Op alle scripts rust het Nederlandse Auteursrecht. Scripts mogen niet zonder toestemming worden bewerkt of verder verspreidt.

    Bij onderdelen waar het originele auteursrecht bij een derde rust, mogen deze niet zonder toestemming van deze derde worden bewerkt of verspreidt. Voor deze onderdelen is toestemming van de derden verkregen om deze te bewerken en te delen in mijn scripts. Ik zal u voor de betreffende specifieke delen dan ook doorverwijzen.

    Scripts-MKS

    Hieronder zal ik een korte uitleg geven over de verschillende onderdelen in het script. Er zal bovenin de menubalk een extra knop komen waar alle functies in zijn opgenomen.

    De afbeeldingen op het forum werken niet heel erg goed mee, maar indien afbeeldingen niet goed worden weergegeven. De originele tekst en afbeeldingen staan hier.

    RemainingCredits:

    (Instelling: Credits > Totalen boven meldingenlijst)

    (Met dank aan LennardTFD voor het originele Duitse basisscript. Ik heb toestemming om het te delen. )

    Deze functie laat zien wat je meldingen in je meldingenlijst gemiddeld bij elkaar opleveren verdeeld in 3 categorieën.

    Op de afbeelding hierboven kan je zien hoe dit wordt weergegeven. De getallen staan voor de volgende categorieën van links naar rechts:

    • Eigen meldingen, inclusief besteld vervoer.
    • Geplande inzetten (alleen in UK wordt deze niet weergegeven).
    • Teammeldingen, inclusief teamevent.
    • Eindtotaal (optioneel, staat nog niet op de afbeelding)


    Een alleen ambulance melding wordt voor 250 credits meegenomen, omdat dit het aantal credits is dat een patiënt zonder vervoer oplevert. Met meer patiënten, wel vervoer of MMT is de opbrengst dus hoger.


    Credits Missionlist:

    (Instelling: Credits > In meldingslijst als label/text (achter de naam))

    (Met dank aan ItsDreyter voor het originele Duitse basisscript. Ik heb toestemming om het te delen. )

    Deze functie geeft het gemiddeld aantal te verdienen credits weer bij de melding in de meldingenlijst. Deze functie heb ik in 2 varianten: als gekleurd label of als tekst, daarnaast nog de variant achter de naam. Die werkt goed in combinatie met het script van MisteryKid waar de volledige meldingenlijst

    een andere opmaak krijgt. (Nog niet publiekelijk beschikbaar)

    Variant Label:

    Hieronder zie je een voorbeeld van een melding waar een gekleurd label in staat:

    De Labels zijn er in 4 kleuren, die de grootte van de melding aangeven:

    • Voor meldingen met alleen ambulances:
    • Voor meldingen t/m 4499 credits:
    • Voor meldingen vanaf 4500 t/m 7999 credits:
    • Voor meldingen van 8000 credits en hoger


    Variant Tekst:

    Hieronder zie je een voorbeeld van een melding waar credits als tekst staan en een voorbeeld van een melding waar alleen een ambulance nodig is.



    Credits Missionheader

    (Instelling: Credits > In meldingstitel als label/text)

    Deze functie geeft in de bovenste balk van de melding het gemiddeld aantal credits van die melding weer in een gekleurd label.

    Hierboven zie je een voorbeeld hoe dit er uit ziet.

    De Labels zijn er in 4 kleuren, die de grootte van de melding aangeven:

    • Voor meldingen met alleen ambulances:
    • Voor meldingen t/m 4499 credits:
    • Voor meldingen vanaf 4500 t/m 7999 credits:
    • Voor meldingen van 8000 credits en hoger:




    Label Alliance

    (Instelling: Team Label)

    Deze functie toont een label als de melding groot genoeg is om met je team te mogen delen. Er zijn 2 versies: 1 voor in de missionheader en 1 voor de missionlist.


    Het aantal credtis vanaf wanneer dit label getoond wordt is eenvouding aan te passen in het script. Het is standaard vanaf 3000 en als je het anders wilt is het alleen maar het getal wijzigen in het menu en op opslaan drukken.



    Hide AlarmNextShare Button

    (Instelling: Verberg "Alarmeer, deel en volgende" knop)

    Deze functie verbergt de "Alarmeer, deel en volgende" knop, optioneel is in te stellen om alleen de bovenste te verwijderen.


    Hieronder zie je 2 afbeeldingen. De eerste is zoals het nu is en de tweede is als je het script gebruikt. Dit om het verschil te laten zien.




    Hotkey

    (Instelling: Sneltoetsen)

    Deze functie geeft sneltoetsen voor het indrukken van knoppen in het spel:

    • Opslaan van een nieuwe POI
    • Openen van een spraakaanvraag

      Het lijkt mij dat opslaan van een nieuwe POI voor zichzelf spreekt, is er meer uitleg nodig, dan hoor ik het graag.
      Het openen van spraakaanvragen zal ik nog iets uitleggen:
    • Op het moment dat de arrestant of patiënt vervoerd moet worden, dan opent deze functie de spraakaanvraag.
    • Op het moment dat de bovenste spraakaanvraag een uitgebreide melding is, dan opent deze functie de uitgebreide melding en haalt deze gelijk uit je statuslijst.

    HideMap

    (Instelling: Verberg op kaart)

    (Met dank aan LennardTFD voor de originele basis van de teamgebouwen. Ik heb toestemming om het te delen. )

    Deze functie kan verschillende onderdelen op de kaart te verbergen.


    De volgende onderdelen kunnen verborgen worden:

    • Meldingen:
      • Eigen meldingen:
        • Op basis van status (rood/geel/groen)
        • Betrokken meldingen (Als je er een voertuig heen hebt)
        • Gedeeld/Niet gedeeld
      • Team meldingen:
        • Op basis van status (rood/geel/groen)
        • Betrokken meldingen (Als je er een voertuig heen hebt)
      • Event meldingen:


        • Op basis van status (rood/geel/groen)
        • Betrokken meldingen (Als je er een voertuig heen hebt)
    • Voertuigen: (Niet beschikbaar als je de MapKit gebruikt als kaart)
      • Alle eigen voertuigen
      • Team voertuigen
      • Vrije eigen voertuigen (status 4 of 6)
    • POI op basis van naam


    Hide Missionlist

    (Instelling: Verberg in meldingenlijst)

    Deze functie verbergt meldingen in de meldingenlijst op basis van verschillende opties:

    • Eigen meldingen:
      • Alle eigen meldingen
      • Betrokken eigen meldingen (waar je een voertuig heen hebt gestuurd)
      • Gedeelde meldingen
      • Niet gedeelde meldingen
    • Team meldingen:
      • Alle team meldingen
      • Betrokken team meldingen (waar je een voertuig heen hebt gestuurd)
      • Betrokken event meldingen (waar je een voertuig heen hebt gestuurd)

    Toplist Rank

    (Instelling: Toplist plaats in menubalk)

    Deze functie laat bovenin de menubalk je plaats in de ranglijst zien. Als je er op klikt opent de goede pagina van de ranglijst ook direct.


    [Blockierte Grafik: https://jrh-1997.github.io/Scripts-MKS/AfbeeldingenScriptNL/Toplist.png]

  • Vandaag heb ik een aantal updates doorgevoerd, welke op dit moment ook weer openbaar voor jullie staan.
    Bedankt voor de feedback die ik heb mogen ontvangen van meerdere gebruikers. En bedankt @MisteryKid voor het meedenken in de code!


    Ik heb de volgende updates doorgevoerd:
    RemainingCredits:

    • Beschikbaar voor alle huidige versies.
    • Vertalingen beschikbaar in NL, DE en EN. Overige landen zijn in EN.


    Credits Missionlist (beide varianten):

    • Beschikbaar voor alle huidige versies;
    • Vertalingen voor Alleen Ambulance er in gezet in NL, DE en EN. Overige landen zijn in EN.
    • Voor de credits staat nu "~" om aan te geven dat het gemiddeld is. Dus bij de tekstvariant is het woordje "Gem." er voor weggehaald.
    • Locatie van de tekst of label is verplaatst het onderste deel van de melding, zodat de tekst of label verbergt met de optie van LSSM om de meldingen in te klappen. Zie onderstaand screenshot:


    Credits Missionheader:


    • Beschikbaar voor alle huidige versies;
    • Vertalingen voor Alleen Ambulance er in gezet in NL, DE en EN. Overige landen zijn in EN.
    • Voor de credits staat nu "~" om aan te geven dat het gemiddeld is.


    Updaten scripts gaat automatisch als je dat niet uit hebt gezet. Uiteraard moet je ze dan wel al geïnstalleerd hebben.
    Je kan ze ook direct ophalen door op het logo van Tampermonkey te drukken en de "op updates voor UserScripts controleren" drukken.


    Indien je de script nog wilt installeren, dan staan de links in het bovenste bericht op deze pagina.

  • Vandaag weer een nieuw script kunnen toevoegen aan de mijn lijst met script:


    Missionicons Hider

    Dit script geeft een knop om de meldingsafbeeldingen op de kaart te verbergen. De knop wordt linksboven in de kaart getoond.


    Als je op de bovenstaande knop drukt, verberg je alle meldingsafbeeldingen op de kaart. Als je er nogmaals op drukt, worden alle meldingsafbeeldingen weer weergegeven.



    Afbeeldingen van de nieuwe meldingen worden automatisch verborgen als je meldingsafbeeldingen verborgen zijn. Bij het herladen van de pagina onthoud het script je laatste instelling, dus waren ze verborgen op het moment van herladen of het afsluiten van het spel, dan zijn ze ook weer verborgen als het spel weer laadt.


    (Dit script werkt in alle 24 versies die actief zijn op dit moment (22-06-2020))


    Installeer Missionicons Hider

  • Nieuwe scripts op verzoek van @Bernhard_VNOG
    Credits Missionlist Team en Missionheader Team:



    Dit script toont een label als de melding groot genoeg is om met je team te mogen delen. Er zijn 2 versies: 1 voor in de missionheader en 1 voor de missionlist.


    Zo ziet het label er uit:


    Het aantal credtis vanaf wanneer dit label getoond wordt is eenvouding aan te passen in het script. Het is standaard vanaf 3000 en als je het anders wilt is het alleen maar het getal wijzigen.
    Het script kan je wijzigen in je eigen tampermonkey:

    • klik op het tampermonkeylogo
    • klik op dashboard
    • klik op de naam van het script
    • het script opent en vervang het getal bij: "var CreditsAllianceFrom = 3000" naar het gewenste getal


    (Dit script werkt in alle 24 versies die actief zijn op dit moment (22-06-2020), vertalingen aanwezig voor NL, DE en EN andere talen in EN.)


    Installeer Credits Missionheader Team
    Installeer Credits Missionlist Team

  • Leuke scripts.


    Maar is het misschien mogelijk om ook achter de totaal aantallen een totaal van eigen/gepland en team te zetten.
    Dus dat je bijvoorbeeld krijgt


    eigen / gepland / team / Alles


    Dan hoef je het niet zelf op te tellen.
    eventueel anders met menu waar je zelf de getallen aan kan zetten welke je wil zien.

  • Dank voor je reactie!


    Ik ben nog bezig met alles optimaliseren en alle scripts te verbeteren. Ik zal deze optie zeker meenemen in de overwegingen die ik nog ga maken in de komende periode.
    Ik ga er van uit dat je het script RemainingCredits bedoelt.

  • Om iedereen op de hoogte te houden, even een update hoe het met de scripts staat:


    Ik ben bezig om alle scripts samen te voegen tot 1 versie. Zodra die af is, zal ik met een klein groepje gaan testen en daarna zal ik die publiceren.
    Zodra er dan nieuwe scripts komen, zal ik die daar weer aan toe voegen.


    Het idee van Brandweer1001 is hier reeds in verwerkt. Dank voor de suggestie.


    Suggesties, vragen en tips blijven altijd welkom!

  • Werkt prima, misschien ook te maken voor de gebouwen?

  • Beste Spelers,


    Na meerdere vragen om alles te bundelen en dat dit ook mijn wens was, beb ik de afgelopen tijd bezig geweest een grote update.


    In deze update heb ik alle scripts samengevoegd én nog nieuwe scripts toegevoegd. In mijn eerste bericht in dit topic, heb ik de uitleg van de scripts bijgewerkt.

    De nieuwe scripts zijn:

    • HideMap: Verberg diverse zaken op de kaart
    • HideMissionlist: Verbergt meldingen in de meldingenlijst op basis van diverse opties
    • Hotkey: Sneltoetsen voor het opslaan van een nieuwe POI en openen van spraakaanvragen.

    Let op! Verwijder de oude scripts als je de nieuwe installeert:

    • Credits Missionlist Label
    • Credits Missionlist text
    • Credits Missionlist TEAM
    • Credits Missionheader Label
    • Credits Missionheader Text
    • Credits Missionheader TEAM
    • Hide Alarm Next Share button
    • Remaining Credits
    • MissionIcons Hider
    • Allliance building hider (origineel van LennardTFD)


    Bij vragen of opmerkingen hoor ik het graag!

    Installeer hier het script


  • Jrh1997

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Losse scripts Jrh1997” naar “Scripts-MKS (JRH1997)”.
  • Nieuwe functie:

    Toplist Rank

    Deze functie laat bovenin de menubalk je plaats in de ranglijst zien. Als je er op klikt opent de goede pagina van de ranglijst ook direct.



    Credits Labels:

    Ik kreeg zojuist een verzoek om de labels instelbaar te maken, zijn er meer mensen die dit zouden willen?

  • Zou leuk zijn maar geen item dat bovenaan mijn lijst staat...

  • Zou leuk zijn maar geen item dat bovenaan mijn lijst staat...

    Update zal Tampermonkey automatisch ophalen binnen 24 uur, maar je kan hem ook handmatig ophalen. Als je rechtboven op Tampermonkey drukt en dan op de volgende knop:


    Daarna even verversen en als die hem automatisch binnenhaalt, dan even verversen na de releasenotes.