Frequentie 'grote' inzetten

  • Ik ervaar de laatste weken een stuk lagere frequentie aan grote inzetten (10k +). Voorbeeld: op de afgelopen 3000 inzetten heb ik slechts 1 zeer grote natuurbrand gehad (22k) en een handjevol grote natuurbranden. Daarentegen heel veel kleinere meldingen, en bijvoorbeeld alleen vandaag al 15 touringcars. Ik heb de indruk dat ik in het verleden vaker grote inzetten kreeg. Hebben nog meer mensen hier last van, of heb ik gewoon pech? Of is de frequentie van dit soort meldingen lager gezet?

  • Alle meldingen worden random gekozen.
    Hoe meer inzetten in het spel hoe kleiner de kans op een specifieke inzet.
    Doordat het random is kan het dus voorkomen dat je een tijdje veel kleine meldingen hebt en dan ineens veel grote meldingen.
    Hier zit verder ook geen systeem achter.


    Indien je alle meldingen die er zijn kan krijgen zou dat betekenen dat je 535 verschillende meldingen kan krijgen op dit moment.
    Hiermee berekenend is de kans op een specifieke melding dan ongeveer 0.187%
    Klein dus.
    Dan heb je ook nog de factor van het random kiezen van een gebouw type vanuit waar de melding wordt gegenereerd.


    Al met al is dus alles random en is het krijgen van een Grote melding dus ook een stukje geluk.

  • zou daar dan niet iets in kunnen komen dat er iets vaker een grotere melding gekozen kan worden?
    zoals de grotere meldingen iets vaker in het spel stoppen, zoals ook met andere meldingen wordt gedaan:
    - brandende afvalbak 5x
    - winkeldiefstal 3x
    - nacontrole brand 3x
    etc.
    Als ik die aantallen hierboven zie snap ik wel dat er zoveel kleine meldingen in mijn incidentenlijst staat.


    Als ik 2 uur speel, ongeveer 360 meldingen, dan zijn er ongeveer 25 meldingen (ongeveer 7%) die groot genoeg zijn om open te mogen bij ons in het team (tenminste 3000 credits). Als ik door de mogelijke incidenten ga, dan zouden dat er wel wat meer moeten zijn (ongeveer 14% (74* meldingen van 3000+ credits))


    Zo random vind ik dit dus niet... 14% van de meldingen dat eigenlijk open zou kunnen, afgaand op de mogelijke incidenten, maar in werkelijkheid zit het, bij mij, vaak rond de 7%.


    *ik heb het zelf geteld, ik kan er een paar meldingen naast zitten, maar dat maakt voor het percentage niet zoveel uit.

  • @thijmen1210 Het kan zeker aan je verdeling van de gebouwen liggen. Meldingen gegenereerd door het Hoofdbureau en de ambulance post genereren in verhouding veel kleinere meldingen.
    Als 40% van je gebouwen maar brandweer is bijvoorbeeld wordt de kans op een grote melding kleiner. Aangezien de meeste grote meldingen vanuit brandweer komen.


    Ik zal vanavond even voor je kijken en de de aantallen uitwerken van grote meldingen per soort gebouw.

  • @thijmen1210 Ik heb even voor je gekeken naar hoeveel meldingen van 3000 of hoger mogelijk voor elke post die meldingen genereert:


    - Ambulance: 1 van de 67
    - Opkomstbureau: 5 van de 77
    - Hoofdbureau: 2 van de 19
    - Brandweerkazerne: 51 van de 288, inclusief water en vliegtuig: 66 van de 354
    - Waterongevallen: 12 van 48
    - Vliegtuigbrandbestrijding: 3 van de 18


    Totaal: 74 meldingen van 3000 of hoger
    Het totaal meldingen komt in deze berekening iets lager uit dan in de uitleg van Piet, doordat ik de geplande inzetten en de grote teaminzetten er uit heb gefilterd.


    Hier zie je dan wel dat je posten heel belangrijk zijn om de goede meldingen te kunnen krijgen.


    Voorbeeld:
    Ik heb hier een voorbeeld met een aantal getallen die ik even verzonnen heb, maar de berekening kan hier duidelijk mee worden:

    Aantal Kans% Aantal
    Meldingen
    Kans
    Grote
    Melding
    Aantal
    Grote
    Meldingen
    Brandweer 50 39,37 142 18,64% 26
    Ambulance 35 27,56% 99 1,49% 1
    Opkomstbureau 35 27,56% 99 6,49% 6
    Hoofdbureau 7 5,51% 20 10,53% 2
    Totaal 127 100,00% 360 35


    Dit is uiteraard een voorbeeld, maar dit is zonder rekening te houden met de kans op waterongevallen of vliegtuigbrandbestrijding. Deze zijn hierin in de cijfers van brandweer meegenomen. Maar dit hangt nog samen met het aantal posten met deze uitbreidingen, waardoor je kans weer anders wordt. Voor het voorbeeld werd deze berekening even te ingewikkeld.


    Het "Kans Grote Melding" % heb ik berekend met bovenstaande getallen over de meldingen.


    EDIT:
    Kanttekening: Er is nog een punt om rekening mee te houden in je kans en dat zijn de POI. Als de POI niet beschikbaar is op een locatie zal die daar ook geen melding voor genereren, dus dat kan je kans nog heel erg verkleinen.

  • bedankt @Jrh1997. Ik ga er even een keer rustig naar kijken.


    Inmiddels heb ik ook even naar mijn eigen gebouwen gekeken en ik heb besloten om politiebureaus en ambulancestandplaatsen samen te gaan voegen zodat ik een grotere kans krijg om grote brandweermeldingen te krijgen. (nu BRW % van het totaal: 54%, straks 71%)


    Ik ga binnenkort even kijken hoeveel dat qua meldingen gaat schelen en ik zal dan ook wat meer poi's gaan plaatsen.


    Nogmaals dank dat je dit voor mij en andere mensen hebt willen uitzoeken

  • Je zult er ook nog rekening mee moeten houden welke meldingen je wel en niet kan krijgen door het aantal posten dat je hebt.

  • Andere uitdaging momenteel is het uberhaupt vinden van fatsoenlijke inzetten. Wij (ja, heb even rondgevraagd en ben niet de enige met dit feit) krijgen extreem veel kleine (1-auto) meldingen en de echt grote lijken gewoon als sneuw voor de zon verdwenen... Meen daar van de week hier ook al iemand hier over gehoord te hebben.

    Even deze hier ook gedeeld. Er is volgens mij gewoon echt iets veranderd aan de inzetgeneratie.

  • Ik heb toch echt nog steeds regelmatig grote meldingen in mijn lijst (8000 en hoger)
    Ja er is een veel grotere kans op kleine meldingen en die wordt wekelijks ( door het invoeren van nieuwe meldingen) groter. Zodra er weer een grote melding bij komt wordt de kans op een kleine melding wat kleiner.


    Met ruim 500 meldingen en een klein deel aan meldingen van 8000+ zijn deze gewoon zeldzaam.

  • In de praktijk zijn er ook veel meer kleine incidenten dan grote ;-) dus eigenlijk niet zo vreemd dat het in het spel ook zo is.
    Oplossing zou kunnen zijn om een optie in je meldkamer in te kunnen inschakelen dat de kans op grote meldingen wordt vergroot. Als dit technisch mogelijk is om in te voeren natuurlijk :-)
    Persoonlijk houdt ik er van dat het wat realistischer aan toe gaat dus meer kleine meldingen dan grotere

  • Bij mij is het juist wel weer normaal, ongeveer 15-20 incidenten per uur die meer dan 3000 credits waard zijn. Van die 15 zijn er gemiddeld 3 boven de 10 000 credits.

  • Ik heb ook het gevoel dat het systeem niet altijd even random is. Ene keer bijna enkel ambulancemeldingen, andere keer weer nauwelijks. Heb ooit verschillende en ook dezelfde grote inzetten na mekaar gehad.
    Mijn idee is dat het systeem inzetten pikt volgens de volgorde van de lijst, en die min of meer altijd op dezelfde manier doorloopt ofzo.