Gebouwen verplaatsen

  • Als je reeds een tijdje met het spel aan de gang bent merk je dat in het begin (en soms nog steeds weleens) wellicht niet altijd de beste keuze hebt gemaakt qua placering van gebouwen. Nu is het spel natuurlijk geen PortoCabin-tycoon en niet 'ontworpen' om al je gebouwen maar een beetje lukraak en oneindig over de kaart te kunnen verhuizen, maar om ze nu te moeten slopen terwijl je er soms toch een paar miljoen credits ingestoken hebt is ook zo zonde.


    Tuurlijk, tegen een betaling van 10 coins kan je je gebouw verplaatsen naar een andere locatie (en daar zit natuurlijk een van de verdienmodellen in voor de ontwikkelaar), maar zou het niet supertof, -fijn en -lief zijn om bijvoorbeeld 1 verplaatsing per week of per maand gratis te mogen doen? Zie het net als personeelsverplaatsing; 10x per week gratis en wil je meer moet je dat aankopen of een weekje geduld hebben :)

  • Probleem hier is dat wij dit niet kunnen bepalen.
    We kunnen het een keer voorstellen bij de ontwikkelaar, maar dan moet dit in álle landen verandert worden.


    We kunnen dus geen garanties geven of dit wel of niet mogelijk is.

  • Ik ben nogal zuinig met mijn Coins en heb er nu zon 180 gespaard waardoor ik dus 18 kazernes kan verplaatsen zou dat nu nodig zijn. Ik vind de beschuldiging van verdienmodel een beetje overdreven. Je kan ook gewoon een gebouw slopen en ergens anders een nieuwe bouwen.

  • Je kan ook gewoon een gebouw slopen en ergens anders een nieuwe bouwen.

    Dat zou je aan het begin nog wel kunnen doen, maar ik zit op dit moment aan 45 brandweerkazernes en die kost meer dan een miljoen credits.
    Verwijder je er dan 1 dan heb je nog 44 brandweerkazernes.
    Wil je dan weer een nieuwe maken dan betaal je niet de prijs die je had betaald voor degene die je hebt verwijdert, maar de prijs van de 45ste kazerne, dus ook weer meer dan een miljoen credits ipv de 100 000 die je voor die andere kazerne had betaald.


    Daarom verplaatsen mensen hun kazernes, omdat je anders alles kwijt raakt van die kazerne: gekochte voertuigen, Uitbreidingen, levels en de aankoop van de kazerne wat bij velen toch wel miljoenen credits is wat je dan in totaal "weggooid".

  • Ik ben nogal zuinig met mijn Coins en heb er nu zon 180 gespaard waardoor ik dus 18 kazernes kan verplaatsen zou dat nu nodig zijn. Ik vind de beschuldiging van verdienmodel een beetje overdreven. Je kan ook gewoon een gebouw slopen en ergens anders een nieuwe bouwen.

    Nou hoho. Dat een beschuldiging noemen dat vind ik pas overdrijven ;)


    Maar er zit wel degelijk een waarheid achter; elke verplaatsing kost je 10 coins. Die moeten ergens vandaan komen.


    Vandaar mijn suggestie en gezien de bijval die ik van anderen krijg ben ik niet de enige die het een welkome geste zou vinden.


    Laten we hopen op een positief antwoord uit Duitsland!

  • Ik heb zojuist een gebouw gratis kunnen verplaatsen. Toen ik dat voor een ander gebouw probeerde kostte het wel 10 coins. Betekent dit dat mijn suggestie tot uitvoering is gekomen? En wat is dan de interval om een gebouw gratis te kunnen verhuizen?

    Nee, er is al eerder een topic over geweest volgens mij. In sommige gevallen wordt er inderdaad geen 10 coins gevraagd.

    Alleen konden we er vorige keer ook niet achter gekomen waar het (probleem) zat.

  • Huhm, bijzonder inderdaad. Meest vreemde aan het hele geheel vind ik nog dat de knop ook echt de tekst 'opslaan (gratis)' aangeeft. Zou omschreven kunnen worden als een fout als er gewoon 10 coins voor gevraagd werden maar die niet afgeschreven worden. Nu lijkt het alsof het toch iets geprogrammeerds is.

  • Als ik me niet vergis kun je de eerste zoveel posten die je gebouwd hebt gratis verplaatsen en daarna kost het inderdaad 10 coins. Ik weet alleen even niet meer het exacte getal voor "zoveel".

    Het zijn bij mij niet de eerste zoveel posten. Zijn gewoon willekeurige posten bij mij.