Ziekenhuizen toewijzen tijdens alarmeren

  • Op dit moment alarmeer je een ambulance die komt ter plaatse en zodra de patient is ingeladen moet deze met een spraakaanvraag aan een ziekenhuis/afdeling toegewezen worden waar de patient naartoe afgevoerd wordt. Vooral bij grote inzetten leidt dat ertoe dat ambulances met een spraakaanvraag de afhandeling van de inzet vertragen, bv omdat de eigenaar offline is gegaan, juist omdat het door anderen met hetzelfde probleem te lang duurt. Of bij reguliere meldingen moet je het alarmeren op rij onderbreken om de opgebouwde spraakaanvragen af te wikkelen.


    Er zou veel speeltijd en -plezier gewonnen kunnen worden als de mogelijkheid ingebouwd zou worden om de toewijzing van ziekenhuis aan de ambulance al bij de alarmering gebeurt. Bijvoorbeeld een aan te vinken optie "automatisch naar dichtstbijzijnde ziekenhuis" ergens of handmatig door wat nu na de spraakaanvraag gebeurt al bij het alarmeren te doen. Een ambu gaat dan ter plaatse en na behandeling met de patient naar het vooraf aangegeven ziekenhuis. Dan heb je dus geen omkijken meer naar spraakaanvragen daarvan, gaat het spelen sneller en hoeven teamleden zich bij grote inzetten niet aan anderen te ergeren. En het scheelt (co/spraak)admins veel werk met het handmatig 1 voor 1 geforceerd moeten wegsturen van ambulances met te lang onopgepakte spraakaanvragen.


    Misschien een goede suggestie voor verdere doorontwikkeling van het spel?


    In de praktijk komt het ook geregeld voor dat zonder spraakaanvragen afgevoerd wordt of het vooraf al bekend is, er is dan telefonisch contact tussen MKA, ambulance en ziekenhuis en soms wordt het zelfs al in de alarmering gezet, in de pager.

  • Persoonlijk weet ik alleen van besteld vervoer meldingen dat het ziekenhuis al bekend is.
    Bij een zogenaamde A rit heb ik dit nog nooit gehoord.
    Na mijn weten wordt de bepaling voor het ziekenhuis altijd bij de patiënt gedaan, omdat dan zeker is dat transport nodig is en welke zorg de patiënt nodig heeft.


    Als bij ons een ambulance komt wordt ziekenhuis ook altijd met de meldkamer overlegt als de ambu ter plaatse is. Zo kan de patiënt in enkele gevallen nog een voorkeur geven. (meestal het ziekenhuis waar patiënt al onder behandeling is voor verschillende zaken.)

  • Persoonlijk weet ik alleen van besteld vervoer meldingen dat het ziekenhuis al bekend is.
    Bij een zogenaamde A rit heb ik dit nog nooit gehoord.
    Na mijn weten wordt de bepaling voor het ziekenhuis altijd bij de patiënt gedaan, omdat dan zeker is dat transport nodig is en welke zorg de patiënt nodig heeft.


    Als bij ons een ambulance komt wordt ziekenhuis ook altijd met de meldkamer overlegt als de ambu ter plaatse is. Zo kan de patiënt in enkele gevallen nog een voorkeur geven. (meestal het ziekenhuis waar patiënt al onder behandeling is voor verschillende zaken.)

    in belgië voer je altijd af naar het dichtsbijzijnde spoedgevallendienst. (mits enkele uitzonderingen)