Koppeling Facebook verwijderen

  • Nee dus, wat ik echt extreem nep vind.


    Als je naar ''mijn account gaat'' zie je dat er een email staat.
    Maar als ik met mijn email en wachtwoord inlog, werkt het niet. Ik kan dus alleen via facebook inloggen. Hier doen ze natuurlijk niets aan.


    Ik wilde de koppeling verwijderen, kreeg een waarschuwing dat de account dan ook wordt verwijderd.

  • Dat is (helaas) het hele idee van Third-Party Authentication, in dit geval via Facebook.


    Deze manier van inloggen, zoals bij elke website die hier gebruik van maakt, zorgt ervoor dat je als gebruiker geen wachtwoord hoeft te geven aan de website die je wilt gebruiken, zoals hier Meldkamerspel.


    Dat het wachtwoord van Facebook niet overgenomen wordt is omdat dit technisch niet mogelijk is (op geen enkele website).
    Dit is internationaal vastgelegd in standaarden van het IETF, en daar "kan" geen enkele website of instantie van afwijken.
    Zou ook erg onveilig zijn, omdat de makers van dit spel dan op jouw Facebook kunnen inloggen.



    Je zou eventueel de ontwikkelaar kunnen benaderen (https://xyrality.helpshift.com/a/mission-chief/?p=android), als je een goede reden hebt om je account losgekoppeld te krijgen van Facebook.
    Ik geef geen garanties, maar dit zou je enige optie zijn.

  • Je kunt een account aanmaken via je email, of je registreren via Facebook.


    Als je voor de 1e optie kiest, is er inderdaad geen enkele connectie tussen jouw Meldkamersl account en jouw Facebook account.


    Echter, als je je via Facebook registreert, zit je met je account hieraan vast.
    Dit komt - zoals hierboven aangegeven - door het feit dat het voor websites niet mogelijk is om het wachtwoord op te vragen van het Facebook account.


    Anders zou iedereen een goed uitziende website kunnen maken, en achter de rug van mensen om Facebook wachtwoorden kunnen verzamelen

  • Dat het wachtwoord van Facebook niet overgenomen wordt is omdat dit technisch niet mogelijk is (op geen enkele website).
    Sorry, maar op z8games en op crossfire kan dat wel. Inloggen via facebook, en email. En Crossfire is 1 van de meest gespeelde fps spel ooit.


    Ze zouden zelf een optie moeten vermelden dat we het kunnen loskoppelen.
    Als je op ''mijn account klikt'' Zie je namelijk wel je e-mail vermeld staan.
    En zo niet, dan een optie dat je ook met email kan inloggen.


    Niks mis mee, meerdere spellen die het wel zo hebben. En ja. Je moet ook niet de zelfde wachtwoord gebruiken, nergens niet.
    Ik vind ook persoonlijk dat jullie dit moeten vermelden voor mensen een account aanmaken, las alles netjes door. Dit zag ik niet staan, als ik het wist had ik het ook niet met Facebook gedaan dus.

  • Dan zal je daar toch echt zelf ergens je wachtwoord hebben opgegeven, en niet alleen via Facebook hebben geregistreerd.
    Staat duidelijk beschreven in de RFC's van het IETF dat het niet mogelijk is om wachtwoorden van Third Party Authentication mechanismen te verkrijgen.
    Dat zou het hele idee van dergelijke systemen ook compleet tegenspreken.


    Zoals aangegeven kan je de ontwikkelaar erover contacteren, om te kijken of zij hem voor je kunnen loskoppelen.


    Edit: Op die websites die je geeft heb je dus hetzelfde wachtwoord als je Facebook account?
    Zo ja, dan zal je hem toch echt ergens hebben opgegeven op een inlogscherm dat niet van Facebook was

  • Loskoppelen, kan waarschijnlijk niet. Wel kun je inloggen zonder facebook koppeling, en dus je account nooit hoeven verwijderen.
    @tglgreek
    Ga daarvoor naar de functie 'wachtwoord vergeten' en vul daar het e-mail adres in wat je gebruikt voor je facebook account.
    Ons spel gebruikt namelijk alleen het e-mail account uit je facebook gegevens. Wanneer je dan een nieuw wachtwoord hebt aangemaakt kun je vanaf dan ook die als 2e login-mogelijkheid gebruiken.