Is een adembeschermingsvoertuig hetzelfde als een voertuig voor arbeidshygiëne of zit hier een verschil tussen?

Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!
-
-
Adembescherming voertuig: Voertuig voorzien van extra adembeschermingsmiddelen.
Arbeidshygiëne voertuig: Voertuig met voorraad schone pakken e.a. persoonlijke uitrusting om ter plaatse incident schone pakken aan te kunnen trekken.
-
Adembescherming voertuig: Voertuig voorzien van extra adembeschermingsmiddelen.
Arbeidshygiëne voertuig: Voertuig met voorraad schone pakken e.a. persoonlijke uitrusting om ter plaatse incident schone pakken aan te kunnen trekken.
Afhankelijk van de regio zijn ze tegenwoordig ook wel 2 in 1
-
Correct. Is opzich te begrijpen. Die voertuigen zijn al veel te duur en als je die dan kan combineren scheelt et alleen maar geld
-
Correct. Is opzich te begrijpen. Die voertuigen zijn al veel te duur en als je die dan kan combineren scheelt et alleen maar geld
In de VRZHZ zijn er twee 'warme' logistieke voertuigen, beiden zijn zowel AH als AB. Ook zijn er nog 3 'koude' logistieke voertuigen die ook als AB gealarmeerd kunnen worden in het geval beide AH's leeg zijn.
-
Gebruiken jullie een (eigen gemaakt) GMS achtig iets om je meldingen in bij te houden naast het gebruik van meldkamerspel?
-
Nee. Vind 4000 meldingen klikken wel genoeg per dag 😂
-
Is een meetploeg hetzelfde als een verkenningseenheid?
-
Is een meetploeg hetzelfde als een verkenningseenheid?
ja, vroeger werden ze meetploegen genoemd, nu verkenningseenheden, omdat ze meer doen dan alleen meten
-
- Nieuw
Is het mogelijk om personeel van een berger naar een brandweer kazerne te plaatsen?
-
- Nieuw
Is het mogelijk om personeel van een berger naar een brandweer kazerne te plaatsen?
Volgens mij is dat niet mogelijk
-
- Nieuw
Weet iemand hoe het spel meldingen genereerd? Gaat dit per meldkamer of via alle posten in totaal?
-
- Nieuw
Weet iemand hoe het spel meldingen genereerd? Gaat dit per meldkamer of via alle posten in totaal?
Dat ligt er maar net aan hoe jouw meldkamer(s) zijn ingesteld. Als je meerdere meldkamers hebt en bij 1 van die meldkamers heb je in de instellingen "Eigen inzetbereik aanmaken" aangevinkt, dan wordt voor die meldkamer alleen gebruik gemaakt van de posten die daaraan gekoppeld zijn. De overige meldkamers ziet het spel dan als 11 geheel, dus die genereren dan andere type meldingen. Als je dat niet hebt gedaan (geen eigen inzetbereik voor een meldkamer), dan kijkt het spel naar het totaal. Stel je hebt in totaal 45 brandweerposten, 10 ambulanceposten en 38 politieposten dan is 46 jou maximale meldingen aantal omdat 45 het grootste aantal posten is.
-
- Nieuw
Kijk hier eens:
-
- Nieuw
Weet iemand toevallig welke veiligheidsregio's een "Landelijk adviseur(s) natuurbranden" (LA-NB) heeft/hebben, en of zij ook onder een roepnummer rijden?
-
- Nieuw
Ik dacht IJsselland en dan in Ommen.
-
- Nieuw
Weet iemand toevallig welke veiligheidsregio's een "Landelijk adviseur(s) natuurbranden" (LA-NB) heeft/hebben, en of zij ook onder een roepnummer rijden?
De data die ik nu voor me heb:
Heerenveen: 02-7409
Ommen: 04-2290
Apeldoorn Centrum: 06-6901
-
- Nieuw
De data die ik nu voor me heb:
Heerenveen: 02-7409
Ommen: 04-2290
Apeldoorn Centrum: 06-6901
Hierbij ontbreekt de 07-9395, is voornamelijk een HOVD maar soms ook een LA-NB
-