Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

  • Beste pascall31


    Brandweer Nederland is op dit moment bezig met de ontwikkeling van de nieuwe blustechniek en manschap opleidingen.

    Daar bij komen nu ook nieuwe TS in Nederland en het feit is dat brandweer Nederland heeft gekozen om de OneSeven systeem er af te halen.

    Dit heeft deels mee te maken om dat het systeem erg duur is in onderhoud van de voertuigen en schuim ook milieu onvriendelijk is en ook de nodige opleiding vraag wil je hier mee goed kunnen werken.


    Vandaar we gekozen hebben om de OneSeven niet in te voeren in het spel.

  • Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben nu een tijdje bezig en ik heb 4 brandweerkazernes, een politiebureau en een ambulance standplaats in Den Bosch en 3 omliggende dorpen geplaatst. Nu is het probleem dat de meldingen hemelsbreed maar maximaal 3 á 4 km van een kazerne of post generen. In één van de handleidingen las ik dat dit vanaf 3 kazernes 10km zou moeten zijn.


    Iemand die weet waar dit aan kan liggen of hoe ik dit kan oplossen?


    Alvast bedankt!

  • Met zo weinig gebouwen kan hij sowieso maar max 1 meldkamer hebben.


    Over het probleem zelf, is het niet eerder tot 10km dat ze geen minimum afstand hebben? Daarbij ook kijken of de inzet nabij een post ook feitelijk van die post komt, misschien is die dan van een verdere post. Je kan zien welke post hem gegenereerd heeft door te klikken op 'hulp bij inzet'

    Ik vraag me ook af of die 10km zal tellen voor inzetten van je ambupost en politiebureau, aangezien er van die soort maar 1 van elk in je arsenaal zitten.

  • Hoi,


    Ik heb sinds een paar dagen een Hoofdbureau Politie met ME sectie. 1 commandowagen, 3 flexbussen, 20 agenten opgeleid voor de ME. Ambulanceposten en politibureaus heb ik ook genoeg. Ook heb ik een POI "Stadion" vlakbij het hoofdbureau geplaatst als test. In het "Mogelijke incidenten" lijstje is 116 Voetbalwedstrijd groen, maar ik heb deze inzet tot nu toe nog geen enkele keer voorbij zien komen. Is er nog ergens een voorwaarde die ik gemist heb, waardoor dit incident niet tevoorschijn komt?


    Nog een tweede vraag: Hoeveel geplande inzetten krijg je? Is dat altijd maximaal 4, ongeacht hoeveel kazernes/posten/bureaus je hebt, of verandert dat nog op basis van iets?


    En nog de laatste vraag: Ik krijg het bij de inzetvoorstellen niet voor elkaar om een DPH te alarmeren. Ik zou zeggen dat een DPH onder Watertransportsysteem-haakarmbak valt, maar als ik een inzetvoorstel maak met alleen 1 Watertransportsysteem-haakarmbak, dan geeft het spel aan dat ik deze niet bezit. De DPH valt wel onder de categorie Slangenwagen / Watertankwagen of Watertransportsysteem-haakarmbak, maar ik zou liever specifiek de DPH alarmeren, aangezien de DPH en WTH toch een redelijk verschillende invloed hebben op het incident. Is de DPH specifiek te alarmeren via de inzetvoorstellen?

  • Zorg ervoor dat je alle brandweer gebouwen aan 1 Meldkamer hebt gekoppeld, of het "eigen inzetbereik" uit hebt staan in je meldkamer. Dan zou je als het goed is meldingen in een straal van 10km om je posten moeten krijgen voor de brandweer.

    Ik heb hetzelfde probleem als Rmkdng. Al mijn meldingen worden gegenereerd binnen een straal van 3 à 4 km. De instelling "eigen inzetbereik" zie ik niet staan in mijn meldkamer, waar kan ik die vinden?

  • Dat de instelling in het menu van de meldkamer staat snap ik, maar waar precies in dat menu? Gewoon onder instellingen? De naam van de instelling komt me bekend voor, dus het zou me niet verbazen als ik die uit nieuwsgierigheid een keer aangezet heb, aangezien de meeste beschrijvingen van instellingen niet heel duidelijk zijn.

  • Ah, inderdaad, gevonden. Deze staat inderdaad uit. Kunnen er nog andere dingen zijn die voorkomen dat de 10km bereik voor de generatie van inzetten niet gehaald wordt? Ik heb een paar dode punten op m'n kaart die binnen de 10km straal van meerdere kazernes vallen, maar waar nooit een inzet voorkomt.

  • Ik heb sinds een paar dagen een Hoofdbureau Politie met ME sectie. 1 commandowagen, 3 flexbussen, 20 agenten opgeleid voor de ME. Ambulanceposten en politibureaus heb ik ook genoeg. Ook heb ik een POI "Stadion" vlakbij het hoofdbureau geplaatst als test. In het "Mogelijke incidenten" lijstje is 116 Voetbalwedstrijd groen, maar ik heb deze inzet tot nu toe nog geen enkele keer voorbij zien komen. Is er nog ergens een voorwaarde die ik gemist heb, waardoor dit incident niet tevoorschijn komt?

    Dit is een geplande inzet... kan soms weken duren voor je die krijgt.

    Nog een tweede vraag: Hoeveel geplande inzetten krijg je? Is dat altijd maximaal 4, ongeacht hoeveel kazernes/posten/bureaus je hebt, of verandert dat nog op basis van iets?

    Inderdaad maximaal 4. Dat veranderd pas weer als er een update komt waarin er meer geplande vrij worden gegeven. Het waren er "vroeger" maximaal 2.

  • Ik heb het idee dat de vraag misschien al eerder voorbij gekomen was maar ik kon het niet zo snel vinden dus vandaar dat ik het ook maar vraag.

    Ik heb heel vaak een brand waarbij een hoeveelheid schuim gevraagd wordt. Nu kan je dit vaak oplossen door 1 SBH of een SB te sturen. (al naar gelang er beschikbaar is) maar dan staat er dat je toch minimaal 2 Schuimblusvoertuigen moet hebben. |
    Op zich ook geen probleem. Maar dan is toch of het aantal liters schuim overbodig of het aantal schuimblusvoertuigen

    Want als het gaat om het aantal liters water dan is de minimale vereiste maar 1 TS.


    Misschien ben ik wel iemand die te veel zout strooi op elke slak maar het zou dan toch als je kiest voor een aantal liter schuim voldoende moeten zijn als deze met 1 SB of alternatief aangeleverd kan zijn.


    Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.