Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

  • 25% + 15% = 40%. Dat is de berekening die op de in de water balk meegenomen wordt.

  • ik merk dat ik bij veel inzetvoorstellen ovd-b nodig heb maar omdat ik (en veel van mijn teamleden) alleen maar Hovd-b hebben pakt die de voorstellen niet volledig en moet je dus apart nog een Hovd selecteren ik zag dat er bijv wel combinaties van voertuigen zijn zoals nh auto en nh bus bij politie is dit misschien een idee om dit ook bij de ovd en hovd-b te doen

    Als ik het goed begrijp gebruik je vooraf ingestelde inzetvoorstellen om snel (groepen van) voertuigen te selecteren en naar een melding te sturen.
    Als je geen OvD-B beschikbaar hebt, kan je dus een inzetvoorstel met een benodigde OvD-B niet gebruiken.
    Ik begrijp niet helemaal waarom je, als je überhaupt geen OvD-B hebt, je niet gewoon de inzetvoorstellen aanpast zodat de benodigde OvD-B eruit wegvalt?

    Je kunt dan het aantal OvD-B's weghalen en optellen bij het aantal HOvD-B's.
    Vanuit een realisme standpunt zie ik het nut van de voorgestelde toevoeging niet, een HOvD-B zal normaal gesproken niet ter plaatse komen zonder een OvD-B (correct me if I'm wrong).
    Het zou misschien voor sommigen, zoals jij en je teamgenoten, nuttig kunnen zijn, maar je weet dan dus niet of er bij het alarmeren een HOvD-B of een OvD-B wordt gestuurd, dat ligt aan de dichtstbijzijnde beschikbare eenheid. Voor de NH-DA en NH-DB is er een groep gemaakt omdat er vanuit het spel geen verschil is tussen die twee voertuigen. De NH-DM is een aparte optie omdat die geen arrestant kan vervoeren.

  • ik merk dat ik bij veel inzetvoorstellen ovd-b nodig heb maar omdat ik (en veel van mijn teamleden) alleen maar Hovd-b hebben pakt die de voorstellen niet volledig en moet je dus apart nog een Hovd selecteren ik zag dat er bijv wel combinaties van voertuigen zijn zoals nh auto en nh bus bij politie is dit misschien een idee om dit ook bij de ovd en hovd-b te doen

    zoals crusta al zegt hod kan wel als ovd-b spelen maar ovd-b niet als hod spelen en als je niet weet welke je hebt gestuurd kost het je uit eindelijk meer tijd dan als ze appart zijn

  • En als ik dan toch bezig ben.....


    Wat is de functie van de instelling: “Toon voertuigen van inzetten die niet mee doen.”??


    Heb het een keer aan- en uitgevinkt maar kan niet echt een verschil in de kaart of andere schermen ontdekken.....


    Hey!

    Weer een vraagje:🤓


    Ik heb een grootschalige medische inzet met meerdere patiënten. Onder hun naam verschijnt in het vakje: “we benodigen ambulance, we benodigen OvD-G”.


    Het is volkomen logisch dat elke patiënt een eigen ambulance nodig heeft, maar hebben ze ook allemaal een eigen OvD-G nodig?


    Voor mij zou het logisch zijn als 1 OvD-G ter plaatste de triage etc. van die inzet gaat doen.


    Bedankt!

    Bewerkt 2 tijdstippen, duren MPR: Ein Beitrag von BartNLD83 mit diesem Beitrag zusammengefügt. ().

  • Ik dacht dat je pas besteld vervoer krijgt van zodra je een zorgambulance plaatst? Toen ik in het verleden eens al mijn zorgambulances wegdeed kwam er geen besteld vervoer.

    Om inzetten te krijgen met je de zorgambulances hebben en beschikbaar staan anders komen ze idd zoals je aanhaalt niet. Ziekenhuis en zorgambulances zijn noodzakelijk.

  • Weet iemand hoe het komt dat 2 eerdere berichten van mij in deze thread onzichtbaar zijn en deze niet??


    waarschijnlijk zijn ze verwijderd door het moderatie team.

    Ik zie niks staan van verwijderen. Wel zie ik dat er berichten zijn samengevoegd. Mogelijk dat je ze daarom niet direct ziet, maar ze staan er wel.

  • Ik heb een grootschalige medische inzet met meerdere patiënten. Onder hun naam verschijnt in het vakje: “we benodigen ambulance, we benodigen OvD-G”.


    Het is volkomen logisch dat elke patiënt een eigen ambulance nodig heeft, maar hebben ze ook allemaal een eigen OvD-G nodig?


    Voor mij zou het logisch zijn als 1 OvD-G ter plaatste de triage etc. van die inzet gaat doen.

    Inderdaad, de OvD-G werkt ze allemaal af (en kan tegenwoordig zelfs automagisch ambulances een ziekenhuis toewijzen als er vervoer nodig is).
    Een OvD-G per inzet is dus afdoende

  • Zal ff antwoord geven😂:

    Vraag 1:

    Moet iemand anders je bij helpen, want daar ben ik zelf ook nog niet achter gekomen😂


    Vraag 2:

    Je hebt 1 OvD-G nodig vanaf 3 patiënten😉


    (In de handleiding staat dat je per 3 patiënten 1 OvD-G nodig heb, daarbij dacht ik eerder dat je dus bij een inzet van 9 patiënten, 3 OvD-G's moest sturen. Maar nee 3+ patiënten = 1 OvD-G)


    MMT is een ander verhaal naar mijn ervaringen😅

  • “Toon voertuigen van inzetten die niet mee doen.” is een instelling die een betere verwoording kan gebruiken. Het gaat om het tonen van teamvoertuigen onderweg naar (gedeelde) inzetten waar je zelf (nog) niet aan deelneemt.


    Ik stel voor dat de tekst op die optie veranderd wordt naar "Toon teamvoertuigen van inzetten waar je niet aan deelneemt"

  • “Toon voertuigen van inzetten die niet mee doen.” is een instelling die een betere verwoording kan gebruiken. Het gaat om het tonen van teamvoertuigen onderweg naar (gedeelde) inzetten waar je zelf (nog) niet aan deelneemt.


    Ik stel voor dat de tekst op die optie veranderd wordt naar "Toon teamvoertuigen van inzetten waar je niet aan deelneemt"

    Maakt het wel duidelijker dan hoe het er nu staat.😉👌🏼