Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

  • Ten eerste is dat met het WO niet het geval. Want ik heb in mijn regio toch aardig veel POI aangemaakt met sloten, water en rivieren en ik krijg echt geen enkele melding van WO als er niet in de buurt een kazerne zit die WO heeft. (Uiteraard wordt er wel meer gevraagd dan je op een brandweerkazerne in de buurt kan hebben staan zodat je een WO of een WOA van een andere kazerne moet sturen)


    Waar het mij omgaat is dat je er een onderdeel van het spel anders is geworden. Een HB die geen ME heeft kan ME meldingen creëren. Dat is de feitelijke discussie. Dus als je een HB op 45 minuten afstand heb van een ander HB kan je dus 45 minuten moeten rijden omdat de verkeerde HB een inzet start. Het gaat me er niet om dat je bij een grote inzet extra wagens moet sturen want dat snap ik ook wel.


    En om nu mijn meldkamers te moeten aanpassen omdat er gewoon programmatisch een fout zit op dit punt, is dus ook geen optie.


    Je krijgt steeds meer het idee dat mede ook door de idiote hoeveelheid meldingen waarbij je een MMT arts nodig hebt, het doel is geworden dat je deze meldingen dan maar met coins moet afsluiten. Verdien model van het spel???

  • Dag Michael,


    Ik heb het juiste personeel en de juiste voertuigen en de meeste inzetten van de uitbreidingen staan in het groen.


    Ik vind het erg jammer, want ik zou graag zulke gevarieerde meldingen ontvangen.


    In iedergeval dank voor de hulp!

  • Het is geen fout, het is juist het realisme. Dat een HB geen ME heeft, betekent niet dat je naast dat HB geen rellen kan krijgen. Die kan je in heel NL krijgen. Ze kijken echt niet van te voren, oh in die plaats zit een hoofdbureau met ME, dus dan gaan we daar maar rellen.


    De MMT is inderdaad wel een punt van aandacht. Er komen steeds meer meldingen waar best grote aantallen MMT worden gevraagd. Maar met coins afsluiten is niet nodig. Gewoon rustig de lijst afronden en als je te weinig MMT hebt, stuur je die later weer.

  • ....


    De MMT is inderdaad wel een punt van aandacht. Er komen steeds meer meldingen waar best grote aantallen MMT worden gevraagd. Maar met coins afsluiten is niet nodig. Gewoon rustig de lijst afronden en als je te weinig MMT hebt, stuur je die later weer.

    Die MMT staat op onze radar, wordt rekening mee gehouden

  • Het is geen fout, het is juist het realisme. Dat een HB geen ME heeft, betekent niet dat je naast dat HB geen rellen kan krijgen. Die kan je in heel NL krijgen. Ze kijken echt niet van te voren, oh in die plaats zit een hoofdbureau met ME, dus dan gaan we daar maar rellen.


    De MMT is inderdaad wel een punt van aandacht. Er komen steeds meer meldingen waar best grote aantallen MMT worden gevraagd. Maar met coins afsluiten is niet nodig. Gewoon rustig de lijst afronden en als je te weinig MMT hebt, stuur je die later weer.

    Ik ben het met je eens dat het realisme is maar dan is het wel vreemd dat bij geen andere dienst dit realisme wordt gebruikt.

    De AT, de hondenbrigrade, de waterongevallen en de vliegtuigbestrijding zijn gekoppeld aan de kazerne of HB waar je deze uitbreiding hebt gekozen. Dat ze dit bij de ME losgelaten hebben is dus breken met de manier waarop je eerder het spel hebt opgebouwd en hoe ik ook de uitbreidingen qua planning en opleiding heb bedacht.


    Wat betreft realisme en MMT. Als realisme het uitgangspunt is dan zal je zelden tot nooit een uitruk moeten hebben waarbij er 4 MMT eenheden worden gevraagd. Ik vind de inzet van een lifeliner of een MMT-arts prima. Maar niet 4 keer naar dezelfde melding want dat is totaal niet realistisch. Zowel de MMT auto en de Lifeliner die ter plaatse zijn, zouden alle patiënten af kunnen handelen en dan vertrekken (Zelfde idee als de OvD-G)

  • Even hierop inhaken: Wat als je die uitbreiding hebt gedaan maar zodra je hem hebt direct op "niet beschikbaar" zet?

    Eerlijk gezegd nooit geprobeerd.

    Maar zoals ik me herinner zouden besteld vervoer inzetten gegenereerd moeten worden vanaf een beschikbare post.

  • Eerlijk gezegd nooit geprobeerd.

    Maar zoals ik me herinner zouden besteld vervoer inzetten gegenereerd moeten worden vanaf een beschikbare post.

    Het gaat om zorgambulances, niet om geplande inzetten

  • Hoeveel personeelsleden met een opleiding heb je nodig voor een voertuig waar een opleiding voor nodig is?


    De verkenningseenheid bijvoorbeeld kan bezet worden door maximaal 4 personen. Hebben ze allemaal een opleiding nodig of kan het ook met bijvoorbeeld 2 opgeleide personen en 2 onopgeleide personen?

  • Een VEB kan met een opgeleid persoon al rijden, maar dan duurt het wel langer voordat de melding klaar is. Onopgeleide personen kan je niet in een VEB of een ander voertuig met opleiding stoppen. Een ME flex bus bijvoorbeeld heeft wel een minimum van hoger dan 1 namelijk en zo zijn er nog wat voorbeelden.

  • Hoeveel personeelsleden met een opleiding heb je nodig voor een voertuig waar een opleiding voor nodig is?


    De verkenningseenheid bijvoorbeeld kan bezet worden door maximaal 4 personen. Hebben ze allemaal een opleiding nodig of kan het ook met bijvoorbeeld 2 opgeleide personen en 2 onopgeleide personen?

    Het voertuig pakt alleen personeel met de juiste opleiding mee. Als er geen minimum aantal personeel vermeld staat bij het voertuig in het aankoopscherm, kan het voertuig uitrukken met 1 opgeleid personeelslid. Dit brengt dan de beperking zoals hierboven besproken mee.

  • ik merk dat ik bij veel inzetvoorstellen ovd-b nodig heb maar omdat ik (en veel van mijn teamleden) alleen maar Hovd-b hebben pakt die de voorstellen niet volledig en moet je dus apart nog een Hovd selecteren ik zag dat er bijv wel combinaties van voertuigen zijn zoals nh auto en nh bus bij politie is dit misschien een idee om dit ook bij de ovd en hovd-b te doen

  • Goedenavond (nu althans...),


    Ik heb een vraag over het watertransport. Ben een beetje aan het kijken of ik zelf binnen mijn veiligheidsregio voldoende capaciteit heb om bijvoorbeeld de 310.000L te leveren voor een natuurbrand.

    Mijn vraag gaat vooral over de SL(H) en DPH en hun percentages. Dit omdat ik het idee heb dat er in de gamewereld 2 mogelijkheden zijn hoe met zo'n bonus om te gaan.

    Als ik 10.000L ter plaatse heb, en ik stuur ook een SLH (+15%) en een DPH (+25%), is er dan een soort 'stacking'? Dus 15+25=40% bonus en dus uiteindelijk 14.000L.
    Of komt er steeds een bonus over het water wat ter plaatse is? Dus 10.000L + 15% wordt 11.500, 11.500 +25% wordt 14.375L.


    In dit voorbeeld scheelt het niet zo veel maar dat verschil wordt natuurlijk steeds groter....


    Ik ben benieuwd!