Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

  • is bekend, komt door de drukke server. Melding opnieuw openen zou moeten helpen.


    *oververhitte server was natuurlijk niet het juiste woord*

  • is bekend, komt door de oververhitte server. Melding opnieuw openen zou moeten helpen.

    Dan mogen ze dat ook wel eens communiceren. Ik heb nog geen bericht gezien.
    Wel slecht dat de server oververhit is overigens.

    Slechte zaak dat het naar individuele spelers wordt gecommuniceerd en niet naar alle spelers ineens.

    Sorry maar ik had beter van het team verwacht.

    Heb altijd veel lof gehad naar het team voor de updates en de moeite die ze er in steken in hun vrije tijd.
    Ik ga ook zeker nog een bericht sturen naar 1 van de leden van het team.
    Maar ik vind dat jullie hier toch echt een steek hebben laten vallen.

    Je kunt NIET een community voorzien van informatie naar individuele spelers. Iedereen zit met het zelfde probleem. Dan ga je gewoon niet zoiets persoonlijk informeren, maar pak je iedereen tegelijk.


    En nogmaals. Ik heb altijd veel vertrouwen in het team. Ben blij met hun inzet. Maar in dit geval toch een beetje teleur gesteld.
    Ik hoop dat in het vervolg verstandigere keuzes worden gemaakt.

  • Ik zal sowieso even duidelijk over dit zijn, ten eerste het team heeft dit naar niemand gestuurd, dus ook niet naar individuele spelers.


    Treinspotter Thijmen heeft het van mij gehoord, en het is al doorgegeven aan leden van het GameTeam, dus het is bekend bij (een deel van) het team. Dat betekent niet dat het bekend is bij de spelers of dat zij een deel hebben ingelicht hierover.


    We hopen allemaal dat et zo snel mogelijk wordt opgelost, maar het is zaterdag, dus de ontwikkelaar is niet goed bereikbaar

  • Beste allemaal,


    Er worden nu allemaal dingen door elkaar gestuurd. Er zijn spelers die iets geroepen hebben over een oververhitte server, er is niks aan ons als GameTeam gecommuniceerd. Dit is dus ook geen officiële uitspraak van de ontwikkelaar.


    Geloof mij, zodra er informatie is wordt dit zo snel mogelijk gecommuniceerd. Er zijn veel spelers online vanwege de dubbele credits en het is weekend. Ja het kan zijn dat het wat drukker is, maar de server is niet oververhit.


    Tevens is er een groot verschil tussen het Discord-Team en het GameTeam, officiële mededelingen zullen altijd via Facebook en het forum gebeuren, niet via Discord.

    Namens het GameTeam,

    Cahjo

  • Het is in ieder geval een evaluatiepuntje voor de speleigenaren, een aantal maanden geleden hebben ze veel moeite gestoken in het stabiel houden van het spel bij intensief gebruik. Mogelijk was dat toch nog onvoldoende i.v.m. naast de rode AUR nu ook veel server failure meldingen. Dus load management verdient nog wat aandacht vermoed ik.

  • Allereerst wil ik graag beginnen met het maken van mijn excuses naar het gameteam.
    Mijn inschatting was dat het van jullie af moest komen aangezien jullie namens alle spelers in contact staan met de ontwikkelaars.

    Na de eerste paar berichten met Piet2001 werd me al duidelijk dat het voor jullie niet bekend klonk.

    Daarom had ik mijn boosheid eigenlijk niet naar jullie moeten richten. Jullie zaten er niet achter. Maar een andere verklaring kon ik me niet bedenken over wie de info zou hebben van de oorzaak van de storing.


    Ik kan me beter boos richten op @TreinspotterThijmen en Jrh1997
    Jullie moeten je beseffen wat een impact dit soort berichten hebben op de community.

    Spelers willen duidelijkheid, wanneer andere spelers dus complot theorieën naar buiten gaan brengen komt er veel onduidelijkheid.

    Nu val ik door jullie schuld onterecht het GameTeam aan.
    Het was op de problemen na een mooie dag. Nu voel ik me zelf toch wat schuldig naar het gameteam toe.

    Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit een leer moment zal zijn voor vele.
    Je bezorgd hier niet alleen het gameteam een slechte naam mee, maar ook spelers zoals mij die het dan weer verkeerd oppakken.
    Je kan het gewoon niet maken om ongegronde informatie naar buiten te brengen. Zeker als het niet waar blijkt te zijn

    En speciaal voor Thijmen. Je kan na de commotie er wel bijzetten dat het geen goede woordkeuze is, maar het kwaad is dan al geschiet. Mensen hebben het dan al gelezen en er op gereageerd. Je kunt beter vooraf nadenken over zaken. En ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij was dit niet de eerste commotie door een bericht van jou. (met deze of een van je andere namen)

    Maar goed. Dus nogmaals mijn welgemeende excuses naar het gameteam van jullie. Ik hoop overigens wel dat jullie begrijpen waar mijn verwarring vandaan kwam. Maar dat lijkt me duidelijk met de berichten in dit gesprek.

    Data  MPR  Piet2001  stijnh  michaelkraan  Cahjo  koenb  Yoeri  gerco2415
    Excuses voor dit misverstand. En nogmaals een bedankje voor jullie inzet. Door jullie geweldige inzet blijft dit spel leuk om te spelen.

  • Ben het met je eens dat berichten op een andere manier naar buiten moeten/kunnen worden gebracht.

    Ik schreef ook alleen in Discord dat dit waarschijnlijk door de een "oververhitte" server komt wat gewoon doelt op een server die veel gebruikt wordt.


    Op het moment dat ik het schreef, wist sowieso Piet van de problemen af, aangezien hij via een ander kanaal reageerde op zo'n bericht.

    Van dit soort plotselinge zaken die van zulke invloed zijn, kan je met 99% zekerheid zeggen dat het met de drukte van momenteel te maken heeft.


    Maar inderdaad de manier waarop kan in het vervolg beter. Ik zal daar in Discord beter op letten dat mensen het anders kunnen interpreteren dan dat ik het bedoelt heb.

  • Brandweer1001 Ken jij die uitspraken niet? Als een website of game traag is dat er vaak gezegd wordt "server is oververhit? "


    Ik denk dat jeje boosheid ook niet op die 2 mensen moet richten, maar op je zelf!

    Begin is met zelfreflectie, volgens mij ben jij de gene die direct hapt op een gezegde in ICT land......

    Jij maakt het Gameteam gelijk met de grond gelijk terwijl je de achterliggende gedachten van de opmerking niet kent.


    Ik weet niet hoe groot je duim is, maar die moet heeeeeel groot zijn zoveel aannames verzin jij bij 3 woorden.

    Persoonlijk moet ik je een compliment geven hoeveel onzin jij uit je grote duim kan zuigen...


    Ik zou als ik jou was morgen je bovenstaande bericht nog is rustig terug lezen en je hand in eigen boezem steken dat je het verkeerd opgevangen heb ipv IEDEREEN de schuld te geven behalve je zelf!


    Fijne avond.

  • Ik had de uitspraak van jrh1997 overgenomen omdat ik begreep dat het over een slome server ging doordat het druk was.

    Ik heb er toen niet echt bij nagedacht dat het anders geïnterpreteerd kon worden, een fout van ons allemaal dus.


    Ik heb het bericht toen meteen aangepast om nog meer mistanden te voorkomen. Dat is dan het enige wat ik nog kan doen.

    Daarnaast was er op dat moment niemand online op het forum van het gameteam of andere mensen uit de discord server, daarom zette ik het snel op het forum om de rest gerust te stellen.


    Voortaan zal ik beter op letten hoe iets geïnterpreteerd kan worden en mijn bericht daar op aanpassen alvorens het te plaatsen

  • Of jij in het vervolg beter oplet betwijfel ik, je bent even weggeweest maar in je afwezigheid heb je weinig lering getrokken uit je vorig forum account.

  • het is al langer zo dat de server het zwaar heeft en nu lopen jullie er over te "zeuren" en toen ik al een tijdje gelden er iets van zei werd er niks aan gedaan

    Goedenavond Azijn,


    Graag verwijs ik je door naar het volgende bericht:

    Bericht namens Nederlandse GameTeam


    Ik zie dat jij ook een grote duim heb om aannames te doen "werd er niks mee gedaan".

    Geloof mij, alle fouten worden doorgegeven en staan op een lijst naar XY toe.

    Dat je daar niks meer van hoort kan door een heel aantal dingen zijn, enkele voorbeelden:

    - XY heeft er nog niks mee gedaan

    - XY kan de fout niet vinden

    - XY communiceert niet terug wat hun stappen plan is

    - Gameteam heeft het te druk met andere dingen !! LEES HET IS HUN VRIJE TIJD


    en zo kan ik er nog wel 100 aannames maken wat het kan zijn.


    Zullen we gewoon niet met ze alle afspreken om geen aannames te maken??

    Zullen we met ze alle afspreken dat we bij elk bericht wat we plaatsen deze post in onze gedachten hebben : Bericht namens Nederlandse GameTeam


    Proost

  • ik moet er eigenlijk wel er tegen in gaan want ze maken hier geld mee (ik weet natuurlijk niet hoeveel enzo) en dan leveren ze deze kwaliteit

  • ik moet er eigenlijk wel er tegen in gaan want ze maken hier geld mee (ik weet natuurlijk niet hoeveel enzo) en dan leveren ze deze kwaliteit

    Het GameTeam verdient hier helemaal niets aan. Ik zou toch maar eens het bericht dat MoneyMalibu heeft gelinkt gaan lezen.

  • ik moet er eigenlijk wel er tegen in gaan want ze maken hier geld mee (ik weet natuurlijk niet hoeveel enzo) en dan leveren ze deze kwaliteit

    Je mag zeker tegen mij in gaan.


    Maar helaas ga ik je doorverwijzen naar het volgende adres, aangezien het Gameteam er ook niks aan kan doen:

    SHPLAY GmbH
    Friedensallee 290
    22763 Hamburg
    Germany / Deutschland

    +49 (0) 40 35 73 001 0
    support (at) shplay.de
    VAT number: DE283086253
    Business registration number (Germany): Bielefeld B40681
    Executive Board: Sven Ossenbrüggen, Torben-Lennart Böge


    Graag in het Engels communiceren met ze, dat kunnen ze nog wel redelijk.


    Proost

  • ik moet er eigenlijk wel er tegen in gaan want ze maken hier geld mee (ik weet natuurlijk niet hoeveel enzo) en dan leveren ze deze kwaliteit

    Wellicht ten overvloede, maar wij verdienen als Nederlands team 0.0 aan dit spel.

    Alles wat hier aan fouten wordt besproken wordt door ons doorgezet naar de ontwikkelaar, maar voor klachten omtrent de kwaliteit van het spel en/of de servers kan ik niet anders dan je doorverwijzen naar Xyrality via Helpshift (https://xyrality.helpshift.com/a/mission-chief/?p=web)


    ---


    Wat betreft de discussie hierboven, ik denk dat het duidelijk is dat er sprake is geweest van een misverstand vanuit verschillende kanten.

    Omdat het enigszins lastig is een slotje te plaatsen op een "Verzameltopic voor korte en snelle vragen", denk ik dat het handig is als we het hier voor nu maar even bij laten... ;)

  • MoneyMalibu

    Sorry kom niet volledig uit dat ICT wereldje. Dus ken niet alle uitspraken. Daarvoor kun je wss beter bij piet zijn.

    Laat mij maar lekker met mijn handen werken, gaat mij beter af. Computers zijn een hobby van mij. Maar verder doe ik er ook weer niet veel mee.

    Maar ik hoop dat je ook kan begrijpen dat mensen die de ICT uitdrukkingen niet kennen dit verkeerd opnemen.

    want als ik dit lees "is bekend, komt door de oververhitte server"
    Ziet het er in mijn ogen uit dat het probleem bekend is en de oorzaak vastgesteld. En ik kan je zeggen, als een auto oververhit is moet je echt aan de kant gaan staan voor dat er brand komt. Dit kan volgens mij met een server ook gebeuren. Dus persoonlijk vind ik mijn denkstap niet volledig onlogisch.

    Maar ik snap je punt. Ik had niet op het eerste bericht uit meteen een bericht moeten sturen gericht aan gameteam. Zoals ik net ook aangegeven heb. Dat was niet nodig.

    Maar andere spelers moeten ook snappen dat je op een openbaar forum moet opletten wat je zegt. Je kan geen oorzaak van een probleem noemen als je die niet 100% zeker weet.

    En nogmaals ik hoop ik dat dit voor vele (incl. mezelf) een leerpunt is. Zodat we dit soort zaken in de toekomst kunnen voorkomen.

    En op jou woorden


    Proost