Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

  • ik wou vandaag wat extra POI zetten omdat er een nieuwe is bijgekomen merk ik plots dat ik er geen enkel meer kan zien of bijzetten
    nog spelers die dit probleem hebben

    Heb je de "POI-weergeven" knop aangezet?
    Als je met je muis op dit plaatsje gaat staan, komt er een vinkje of in de app op het knopje drukken en dan het vinkje zetten.

  • Geachte lezer,


    Ik vroeg me af, valt een VWS post ook onder de ambulancestandplaatsen? Daarmee bedoel ik of die in het rijtje wordt toegevoegd en dus ook wordt opgeteld bij het aantal standplaatsen dat je bijvoorbeeld nodig hebt voor een bepaalde melding.


    Alvast bedankt! ;)

    Hallo! Ik ben, zoals me naam, Haarlem 112. Actieve en realistische = centralist, en in me vrije tijd ben ik bezig met het spotten van hulpverleningsvoertuigen en op zoek naar incidenten in de stad Haarlem zelf. Meer daarover op mijn YouTube kanaal. (onderaan)


    P2000: Piep piep! Ik moet gaan, groetjes!


    Team: Promeldkamer Nederland/België


    YT: https://www.youtube.com/channel/UC2-Is5iX3m0SyuWRCZBeUlw

  • Geachte lezer,


    Ik vroeg me af, valt een VWS post ook onder de ambulancestandplaatsen? Daarmee bedoel ik of die in het rijtje wordt toegevoegd en dus ook wordt opgeteld bij het aantal standplaatsen dat je bijvoorbeeld nodig hebt voor een bepaalde melding.


    Alvast bedankt! ;)

    Zoals MisteryKid schreef Ja, maar ook de uitbreiding bij een brandweerpost telt als ambulanceplaats in het aantal posten.

  • Top! Bedankt voor de snelle antwoorden, ik kan weer aan de slag :)

    Hallo! Ik ben, zoals me naam, Haarlem 112. Actieve en realistische = centralist, en in me vrije tijd ben ik bezig met het spotten van hulpverleningsvoertuigen en op zoek naar incidenten in de stad Haarlem zelf. Meer daarover op mijn YouTube kanaal. (onderaan)


    P2000: Piep piep! Ik moet gaan, groetjes!


    Team: Promeldkamer Nederland/België


    YT: https://www.youtube.com/channel/UC2-Is5iX3m0SyuWRCZBeUlw

  • wij starten elke dag een grote teaminzet en soms doet een gewone speler het ook, maar we krijgen al 2 weken heel weinig credits voor de teaminzetten, hoe kan dit?
    bijv. 14000 voor een grote natuurbrand die normaal wel 22500 opleverd, dit hebben we al vaker gehad.

  • de bedragen die er staan zijn gemiddeld, deze kunnen dus afwijken. De exacte marges weet ik zo niet uit mijn hoofd. De ene keer krijg je dus meer andere keer minder. Dit zou normaal toch ongeveer rond de 22k moeten zitten. Als je het gemiddelde van allemaal pakt.


    Dat het een keer minder is komt dus wel vaker voor. Maar het komt bijv ook voor dat je 30k krijgt.

  • maar het is toch niet normaal als je al 2 weken heel de tijd onder het gemiddelde zit trwijl je elke dag een grote inzet heb

    Dat kan gebeuren. Zelfde is het met je eigen meldingen.
    Wij hebben het ook regelmatig onder het gemiddelde, maar ook periodes achter elkaar boven het gemiddelde.

  • Wij merken bij ons in het team ook dat er momenteel extreem weinig credits te verdienen zijn met de grote inzetten. Blijven erg laag steken, hadden er van de week een waar we een gezellig deel van de avond mee bezig zijn geweest en uiteindelijk maar 12.000 credits voor ontvingen...


    Andere uitdaging momenteel is het uberhaupt vinden van fatsoenlijke inzetten. Wij (ja, heb even rondgevraagd en ben niet de enige met dit feit) krijgen extreem veel kleine (1-auto) meldingen en de echt grote lijken gewoon als sneuw voor de zon verdwenen... Meen daar van de week hier ook al iemand hier over gehoord te hebben.

  • Sorry als het al ergens staat, ik heb mn best gedaan met zoeken maar k kwam er niet helemaal uit.


    Ik heb een kazerne op Rotterdam-The Hague airport gebouwd, is nog een work in progress...
    Ik heb deze kazerne als enige niet aangesloten op mijn meldkamer.


    Via de functie "Eigen inzetbereik aanmaken. Voor de Inzetgeneratie worden alleen posten gebruikt die aan deze meldkamer toebehoren." dacht ik dat deze post dan geen incidenten zou genereren, er komen echter af en toe toch (net iets te grote) meldingen in de buurt, waardoor ik ergens uit een andere regio (VR-H) voertuigen moet sturen.


    Kan ik dit voorkomen?

  • Dat klopt dat die grote meldingen genereert. Alle posten die buiten het "eigen inzetbereik" van een meldkamer vallen. Dus losse posten of posten die aan een meldkamer zijn gekoppeld waar het "eigen inzetbereik" niet aan staat, vallen onder het algemene inzetbereik. Het algemene inzetbereik telt alle posten die je hebt.


    Om dit te voorkomen, zul je deze post dus een nieuwe meldkamer moeten koppelen en hier een "eigen inzetbereik" op aanzetten.
    Bij elke 25 gebouwen kan je een nieuwe gratis meldkamer bouwen.

  • Kan iemand mij vertellen waar deze (zie bijlage) blauwe rechthoeken voor staan en vandaan komen? Ik vraag me het al een tijdje af, maar ik kan zo één twee drie geen verklaring voor vinden...

    Inderdaad viel mij laatst ook al zo. Dacht eerst dat het haltes betrof. Maar dan ben ik niet zo zeker van. Naar mij idee zijn die blauwe vakjes nog niet zo lang zichtbaar op de kaart.

  • Inderdaad viel mij laatst ook al zo. Dacht eerst dat het haltes betrof. Maar dan ben ik niet zo zeker van. Naar mij idee zijn die blauwe vakjes nog niet zo lang zichtbaar op de kaart.

    Die zijn idd redelijk nieuw. Maar ik kom er ook niet uit wat het zijn, je komt ze overal tegen op grotere wegen, maar als ik zo op Google Maps kijk is er niet echt iets dat het zou kunnen zijn

  • Van google maps komt de kaart ook niet af. Dus ik denk dat als je gaat zoeken ook het best bij OSM kan zoeken.
    Aangezien de kaart vanuit daar wordt geïmporteerd.
    Ik heb zelf ook niet direct een idee wat het is, maar ik denk zelfs dat de admins of devs het ook niet weten.
    Als hun het zouden moeten weten moet het op de site van OSM niet zichtbaar zijn. Als het daar zichtbaar is komt de update dus ook vanuit daar.

  • Van google maps komt de kaart ook niet af. Dus ik denk dat als je gaat zoeken ook het best bij OSM kan zoeken.
    Aangezien de kaart vanuit daar wordt geïmporteerd.
    Ik heb zelf ook niet direct een idee wat het is, maar ik denk zelfs dat de admins of devs het ook niet weten.
    Als hun het zouden moeten weten moet het op de site van OSM niet zichtbaar zijn. Als het daar zichtbaar is komt de update dus ook vanuit daar.

    Ik heb bij OMS gekeken, maar daar is niets te zien op de locaties bij die hokjes.


    Hier in de regio zie ik ze vooral bij losse fietspaden op de kaart

  • Hallo,


    Ik vroeg mij af hoe je makelijk van voertuig afbeeldingen kan wisselen?


    Omdat ik voor elke voertuig het apart hebt geselecteerd en dus niet via de menu hebt gedaan weet ik niet hoe je alle voertuigen nu makkelijk kan veranderen. Dit wil ik doen omdat de voertuigenafbeelding die ik gebruikte is verwijdert...


    Ik heb het al via de profiel -> afbeeldingverzameling al geprobeerd maar daar pakt die niet alles in mee...


    Aangezien ik niet veel zin in heb om 600 voertuigen af te gaan vroeg ik mij af of iemand hier een oplossing voor heeft...