Verzameltopic voor alle korte/snelle vragen en antwoorden!

  • Ik had een vraag over een melding.

    Je hebt de melding brand op veerpont. Nu is het noodzakelijk dat er een strandvoertuig wordt gestuurd. Wordt er dan ook gekeken op welke afstand je strandvoertuig staat?

    Ik had namelijk deze melding in Arnhem en moest vanuit Hoek van Holland een strandvoertuig sturen.

    Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben.


    Ik begrijp dat als ik dit niet wil ik het met verschillende meldkamers kan oplossen maar van mij mag mijn strandvoertuig door heel Europa rijden dat vind ik niet zo erg maar ik vond het vreemd dat het zo is.

  • Als je PM-OR als een voertuig in je waterredding hebt staan deze gelden ook als een strandvoertuig.

  • ik denk dat er iets mis gaat bij de taken deze week. Gisteren stonden er 2 taken open. Daarvan heb ik er 1 voltooit. Nu staan er 4 taken open plus 2 taken "maak 3 (of 6) zomerevenement week 3 evenementopdrachten af. Gisteren heb ik er 1 voltooit maar de teller staat nog steeds op 0 afgeronde evenementen terwijl die opdracht van gisteren ook bij week 3 stond.

  • Dit is geen fout, de ontwikkelaar laat op verschillende momenten taken en taakreeksen beginnen. We hebben ervoor gekozen om niet per week X aantal taken te doen. Maar in het weekend kunnen er bijvoorbeeld meer worden toegevoegd.

  • Ik heb een 2 tal vragen.

    1. Waar kan ik de evenementopdrachten vinden heb bij taken en evenement een aantal opdrachten openstaan maar weet nietwaar ik deze kan vinden bijv. Maak 5 "Zomerevenement - week 6" evenementopdrachten af.?


    2. Is er een mogelijkheid om de PIO van andere spelers te krijgen die verder zijn met hun PIO’s.?

  • Ik heb een 2 tal vragen.

    1. Waar kan ik de evenementopdrachten vinden heb bij taken en evenement een aantal opdrachten openstaan maar weet nietwaar ik deze kan vinden bijv. Maak 5 "Zomerevenement - week 6" evenementopdrachten af.?


    2. Is er een mogelijkheid om de PIO van andere spelers te krijgen die verder zijn met hun PIO’s.?

    De "Zomerevent - week 6" evenement opdrachten zijn de taken die bij taken en evenement staan die beginnen met "Zomerevent - week 6"


    Je gebruikt automatisch POI van anderen tenzij je de instelling in je meldkamer aanzet dat je alleen eigen POI wilt gebruiken.

  • De "Zomerevent - week 6" evenement opdrachten zijn de taken die bij taken en evenement staan die beginnen met "Zomerevent - week 6"


    Je gebruikt automatisch POI van anderen tenzij je de instelling in je meldkamer aanzet dat je alleen eigen POI wilt gebruiken.

    Bedankt voor je reactie maar heb gezocht kan alleen die Zomerevent - Week 6 niet vinden staan deze tussen de meldingen?

  • Bedankt voor je reactie maar heb gezocht kan alleen die Zomerevent - Week 6 niet vinden staan deze tussen de meldingen?

    In de taken en evenementen staan meerdere taken, het eerste deel begint met [Zomerevent -week 6], zoals hieronder:

    Daaronder staan de taken die jij noemt: Maak x aantal zomerevent week 6 af. Daar moet je dus die taken voor afronden die daarboven staan die beginnen met [zomerevent - week 6]

  • Hallo,


    Bij elke uitbreiding van een MMT- standplaats zijn de kosten 800.000 euro (ook de eerste uitbreiding). Online lees ik echter dat dut 10.000 -> 50.000 en 100.000 hoort te zijn. Is dit veranderd of is dit een bug?

    Dat is gewijzigd een tijd terug.

  • Een korte vraag.

    Als wagens aanrijdend zijn wordt de melding normaal gesproken toch geel?


    Maar ik heb nu al een aantal keer gemerkt dat een melding rood is, terwijl bijvoorbeeld er nog wel een haakarmbak gehaald wordt om naar de brand toe te gaan.
    Om een voorbeeld te geven dan wordt er schuim gevraagd. Dan komt het voor dat er geen HA staat om deze mee te nemen en deze dus van de andere kazerne komt. Dan ziet het systeem echter dat de wagen niet onderweg is.


    Is daar iets aan te doen (heb ik misschien een instelling verkeerd staan?) of is dit probleem bekend?

  • Dat is mij ook opgevallen inderdaad. Hetzelfde geldt bij de ambulancemeldingen waarbij alleen een rapid responder nodig is. De melding blijft dan rood in plaats van groen.