SERVERPROBLEMEN: Spel Offline / Server niet beschikbaar

  • al heel de dag last van vliegende voertuigen.... blijkbaar zou er weer een team de server aan het bestoken zijn....

    Wie begon er nou met verwijten?

    Nadat meldingen afgewerkt zijn genereert het spel geen nieuwe meldingen meer. Heb de inzetsnelheid op turbo staan, dus elke 20 seconden zou er een nieuwe melding gegenereerd moeten worden.

    Dit was 14 uur geleden.... Toen was het het 06.00 A.M.
    Waren we toen nog bezig de server te bestoken....

    Er waren op dat moment slecht 67 inzetten gedeeld en 6 geplande.
    Ja ik was online....

    Wiens schuld was dit?

  • Zullen we stoppen met discussie voeren en het topic laten voor wat hij is, het melden van een storing o.i.d.
    Wil je samen discussiëren? stuur elkaar dan lekker berichten zonder dat andere daar last van hebben.


    Alvast dank!

    Zullen we weer on topic gaan met z'n allen? En hier verder gaan over server issues. Ik denk dat we alles wel gezegd hebben.
    'Nough said

    Idd gebed zonder end dit

    Laten we ons geschil rusten en ons glas legen - Alfred de Musset (1857)

  • Goedenavond,

    Ik weet niet of ik momenteel heel veel aan deze discussie toe kan voegen maar het lijkt me toch noodzakelijk even te reageren. De discussie hier is behoorlijk uit de hand gelopen en dat is deels te wijten aan het spel dat momenteel niet goed functioneert maar ook aan de emoties van gepassioneerde spelers die hoop oplopen.
    Laat ik vooropstellen dat ik ervan baal dat we momentele niet concreet kunnen aanwijzen wat er mis gaat en wat de oplossing van de ontwikkelaar gaat zijn.
    We delen zoveel mogelijk reports en omstandigheden met de ontwikkelaar om hen de tools te geven de problemen op te lossen. De informatie die we van jullie ontvangen helpt om de problemen te duiden maar het lijkt nog niet zo makkelijk de problemen op te lossen. We begrijpen dat dit lang duurt en veel van jullie geduld vraagt en dat ook dat eindig is.

    Het hier nu op elkaar botvieren van de ontstane frustratie is natuurlijk ook niet het antwoord en alles behalve constructief. Ik wil nogmaals aangeven dat we dagelijks bij XY aangeven hoe de zaken ervoor staan en peilen wat de stand van zaken is en hoe ze met de problemen omgaan. Ook proberen we de urgentie en frustratie die ontstaan is zo goed mogelijk over te We hebben het voornemen jullie hier ook meer in te betrekken en te melden wat we van de ontwikkelaar horen want we merken dat we niet altijd even adequaat reageren en daarin kunnen verbeteren.
    Ondertussen wil ik jullie vragen te stoppen met deze beschuldigingen en het wijzen naar elkaar omdat dit ook niemand verder gaat helpen.

    We hopen jullie snel weer meer informatie over de problemen en aanpak van de ontwikkelaar te kunnen brengen. Tot die tijd blijven we jullie natuurlijk vragen om hulp bij het doorgeven van storingen en problemen die jullie ervaren. Alleen samen kunnen we zo het plaatje voor XY duidelijk maken en zo het spel verbeteren.

    Jullie Gameteam.

  • Als 1 team het nodig vindt om het spel te vertragen voor al de rest mag het toch gesignaleerd worden... Als ze zelf het in een post beschouwen als voor de een gewoon grappig en voor de andere een droom....
    Misschien moet er een maximum komen op het aantal gedeelde meldingen want als elk team zo zou werken dan crasht het spel altijd.

    Aiaiai.. dus iedereen moet een maximum limiet krijgen omdat 1 team ZOGENAAMD de servers expres bestookt? Volgens mij moet er dan echt aan de server gewerkt worden.. Xyrality krijgt immers gewoon geld van dit ene team die ZOGENAAMD de servers bestookt, zo is nou eenmaal het verdienmodel.


    Het lijkt mij niet normaal om als maker van het spel een 'regel' op te moeten leggen om zo je eigen spel te ontzien als een soort politie. Dat is naar mijn idee de verkeerde aanpak. Een spel moet gespeeld kunnen worden tot zijn maximale capaciteit. Dat betekent dat servers vaak flink ondergebruikt worden, maar op momenten dat het nodig is moet de server het nou eenmaal aankunnen.


    Update: ik sluit mij aan bij de opmerking van MPR. Laten we gewoon hopen dat het zo spoedig mogelijk opgelost wordt zodat iedereen het spel weer kan spelen naar onze verwachtingen. Daarnaast: iedereen staat vrij om gratis of betaald het spel te spelen. Ben je het er niet mee eens maar koop je wel regelmatig coins? Dan is dit nog altijd een eigen keuze. Het spel kan gespeelt worden zonder te betalen, daar horen eenmaal wel eens problemen bij. Spellen van grote gamemakers liggen er ook wel eens uit, toch?

  • Helemaal met MPR en lametje06 eens

    Andere grote spelontwikkelaars hebben ook wel eens last van uitval of problemen met hun servers, en MPR qua communicatie naar ons toe mag zeker aandachtspunten en verbeteringen hebben, jij doet immers ook wat je kan richting de ontwikkelaar toe alleen zou het wel fijn zijn als er problemen zijn dat het gemeld wordt bijvoorbeeld hier of op Facebook

  • We hebben nogmaals een bericht uitgedaan waarin we de urgentie van de problemen aangeven en vragen om antwoorden en oplossingen, daarop kregen we zojuist de volgende reactie van de ontwikkelaar:


    Citaat van Ontwikkelaar
    Een week lang hebben we stabiliteitsproblemen gehad op alle servers. Vaak te maken met missie generatie en routebepalingen. We hebben vandaag hard gewerkt aan de servers. Sommige apps opnieuw opgestart, of instellingen aan gepast. Op het Duitse spel zagen we dingen veranderen maar dit gaf ook wat bijwerkingen, dus we zijn in de veronderstelling dat het de goede kant op gaat maar hebben nog niet de volledige oplossing. We gaan nu kijken en controleren of het werkt. Daarnaast staan er nog altijd servermigraties op de planning maar deze worden nu vertraagd door de huidige problemen. Maar die migraties vergen ook nog wel wat voorbereiding.

    Dit om even aan te geven dat de problemen dus bekend zijn en er echt wel actief gezocht wordt naar oplossingen. We hopen dat deze aangekondigde aanpassingen ook zullen leiden tot verbetering en we zo het einde van deze periode vol problemen naderen.

    Tot zover, als we meer horen laten we dat natuurlijk weer weten.

  • We hebben nogmaals een bericht uitgedaan waarin we de urgentie van de problemen aangeven en vragen om antwoorden en oplossingen, daarop kregen we zojuist de volgende reactie van de ontwikkelaar:


    Dit om even aan te geven dat de problemen dus bekend zijn en er echt wel actief gezocht wordt naar oplossingen. We hopen dat deze aangekondigde aanpassingen ook zullen leiden tot verbetering en we zo het einde van deze periode vol problemen naderen.

    Tot zover, als we meer horen laten we dat natuurlijk weer weten.

    Top fijn dat er zo snel reactie komt en dat jullie het meteen delen.


    Hopelijk kan de ontwikkelaar de problemen snel oplossen. We wachten het rustig af en zullen zeker het laten weten als er problemen zijn.

  • We hebben nogmaals een bericht uitgedaan waarin we de urgentie van de problemen aangeven en vragen om antwoorden en oplossingen, daarop kregen we zojuist de volgende reactie van de ontwikkelaar:


    Dit om even aan te geven dat de problemen dus bekend zijn en er echt wel actief gezocht wordt naar oplossingen. We hopen dat deze aangekondigde aanpassingen ook zullen leiden tot verbetering en we zo het einde van deze periode vol problemen naderen.

    Tot zover, als we meer horen laten we dat natuurlijk weer weten.

    bedankt voor het reageren en de terug koppeling. Hopelijk snel een definitieve oplossing